Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #35845 - Membraanhuis bewerken
|
Pagina 3 van 3
|
Dit topic is 3232 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
bart de scootergek |
29-3-2006 19:27 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
koop de goedkoopste zuiger die je kunt vinden, dan heb je geen spoelpoorten (en als je ff zoekt misschien ook wel zonder inhammen onder in het hemd)
of je draait een zuiger
wat dacht je van de spoelgangen in het carter, nu zal 1 spoelkanaal niet/nauwelijks gevoed worden tenzij je het carter aanpast. dit lijkt me niet echt een super oplossing.
ts, wat heb je tegen het blok laten zakken? ik denk dat het opnieuw plaatsen van een ophangpunt aan een frame makkelijker is dan die cilinder aanpassen, no offence hoor.
|
|
Honda RC-33 |
|
Vuile Beunkoe |
29-3-2006 19:32 |
Posts: 6114 |
ik dacht dat ik gekke ideen had maar die cil draai planne :P
bart ik moet dan 3 punten verplaatsen, extra metaal aanlassen en alles komt lager te hangen.
nu verplaats ik heb membraan, ff inkorten met de zaag, vlakken en 4 gaatjes boren.
membraan frezen en alles bij mekaar, en klaar ben je.
lijkt mij de simpelste oplossing.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
Hier_ben_ik - Administrator |
29-3-2006 19:32 |
Posts: 8499 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jarco
en wat is dan het voordeel zeg maar als je de cilinder een kwart draait?
dat er fatsoenlijk een membraan in past?
ja.. dat je genoeg plaats hebt
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
en dan kom je weer met dat je pistonpengaten moet maken in de zuiger omdat de oude gaten niet meer overheen komen.
pistonpengat zit dan toch goed? je hoeft alleen die 2 pinnetjes te verzetten, wat niet zo'n probleem is
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
wat dacht je van de spoelgangen in het carter, nu zal 1 spoelkanaal niet/nauwelijks gevoed worden tenzij je het carter aanpast. dit lijkt me niet echt een super oplossing.
ts, wat heb je tegen het blok laten zakken? ik denk dat het opnieuw plaatsen van een ophangpunt aan een frame makkelijker is dan die cilinder aanpassen, no offence hoor.
carter aanpassen zal hij toch wel moeten
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Vuile Beunkoe |
29-3-2006 19:39 |
Posts: 6114 |
ligt het aan mij, of vinden jullie het moeilijk doen leuker?
ik kan zo met de ijzerzaag het membraanhuis eraf halen, ff vlak maken 4 nieuwe gaatjes maken. Dan past er zo een (bijv) mina verti spruit op. Dan nog een membraan maken, das al helemaal weinig werk,
nogmaals ff vergelijken.
frame verlassen, nieuwe ophangpunten en alles zakt omlaag. Geen voordelen imo (ja de cil past :P)
of, membraan dichterbij plaatsen, 5 min werk vd cil aanpassen, en ook nog een snellere gasreactie en hogere carterdruk.
Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 29-3-2006 om 19:42 uur.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
wipe-out |
29-3-2006 20:16 |
Posts: 7672 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
kun je niet je cilinder een kwartslag draaien? dat je carb aan de ene zijkant komt, en je uitlaat aan de andere zijkant?
Dan moeten ook de tapeinden verplaatst worden, omdat deze niet symetrisch op het blok staan volgens mij. Verder kan de desaxatie van de zuiger nog een probleem zijn, maar daar weet ik niet zo veel van.
|
|
|
|
Mr Pain |
29-3-2006 20:22 |
Posts: 4966 |
het gaat er dus om zodat je meer ruimte hebt zegmaar, mhhh inlaat van cilinder dichtmaken en een inlaat maken aan de voorkant van het blok? lijkt me wel te doen toghh
anders gewoon die complete huis van de cilinder afzagen/frezen en dan een nieuw huis lassen voor een laag membraan ofzo.
ik heb het nog nooit gedaan dus zou ook niet weten hoe en wat, maar bijna niemand weet of het veel uitmaakt kwa lengte hoe dicht je membraan in je cilinder zet, kortom gewoon proberen, je wil iets speciaals dus dan mag het ook wat kosten lijkt me, dus loopt het kut of niet koop je toch een nieuwe cilinder!
|
|
|
|
Kietel Tuning |
29-3-2006 20:26 |
Posts: 863 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
[...]
Dan moeten ook de tapeinden verplaatst worden, omdat deze niet symetrisch op het blok staan volgens mij. Verder kan de desaxatie van de zuiger nog een probleem zijn, maar daar weet ik niet zo veel van.
Je zuiger is niet helemaal rond een beetje ovaal. Bij de uitlaatpoort heb je meer speling. Omdat het daar warmer wordt en dus meer uitzet. En je zuiger die een beetje kantelt staat nu haaks op je uitlaatpoort. Lijkt me het blok laten zakken, of je membraanhuis wat aanpassen makkelijker.
|
|
|
|
Vuile Beunkoe |
29-3-2006 21:54 |
Posts: 6114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mr Pain
het gaat er dus om zodat je meer ruimte hebt zegmaar, mhhh inlaat van cilinder dichtmaken en een inlaat maken aan de voorkant van het blok? lijkt me wel te doen toghh
anders gewoon die complete huis van de cilinder afzagen/frezen en dan een nieuw huis lassen voor een laag membraan ofzo.
ik heb het nog nooit gedaan dus zou ook niet weten hoe en wat, maar bijna niemand weet of het veel uitmaakt kwa lengte hoe dicht je membraan in je cilinder zet, kortom gewoon proberen, je wil iets speciaals dus dan mag het ook wat kosten lijkt me, dus loopt het kut of niet koop je toch een nieuwe cilinder!
maar ipv lassen doe ik gewoon bouten.
maar verder zeg je idd precies wat ik wil doen.
Ik heb net ff een tekening (met pen/papier) gemaakt, en ik moet zeggen et ziet er wss prachtig uit, zorgt voor goede spoeling ook.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
Vuile Beunkoe |
30-3-2006 13:13 |
Posts: 6114 |
hier de tekening die ik gister gemaakt heb, een soort doorsnede dus.
het membraan komt bijna horizontaal te liggen, als de cil gemonteerd is.
de afstand van bovenaan het membraan, tot de cilinderwand is iets van 8-9 mm, en onder aan sluit die perfect aan op de spoelerwand.
er zit een kleine rand in het huis nou, daar komt het nieuwe membraanhoudertje op te steunen, daar weer stuffer op en daarop weer het spruitstuk.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
Dit topic is 3232 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 3
|
|