Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #35845 - Membraanhuis bewerken
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 3233 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Vuile Beunkoe |
27-3-2006 18:32 |
Posts: 6114 |
zoals sommige mensen al weten, ben ik bezig met een NSR cil op tomos maken. Ik kom nu net wat ruimte tekort, om makkelijk er een spruitstuk onder te monteren (3cm speling zonder membraan)
ik kwam nu op het idee om het mebraanhuis in te korten, dit scheelt heel wat lengte en een ini beetje gasreactie.
nou op de foto is dus te zien wat ik bedoel, een membraanhuis vlak op de cilinder, de rode lijnen op de foto geven het aan.
nu over de doorsnedes, op #1 is te zien dat het membraan, op gesloten stand dus exact aansluit op de spoelerwand vd cil. De kleppenstoters zitten dan wel in de spoelerdoorgang. Ik denk zelf, dat het ivm doorsnede 2 evenveel turbulentie opwekt, desnoods kan ik een ophoogplaatje tussen membraan en spruit doen.
doorsnede 2, het membraanhuis ligt nog steeds op een afstandje van de spoelers. De kleppenstoters zitten nu niet in de spoelerdoorgang.
ik maak het zoiezo (als jullie denken dat het mogelijk is) het membraanhuis zo kort mogelijk, en dan evt ophogen en dan weet ik meteen het veschil.
Welk membraan gebruik je dan? nou ik wil er eig zelf een maken, met polini carbon vel, en alu plaatje. Maar wat is dan beter, 2 of 3kleps, en dan welke vorm? etc nou ja als je denkt me iets erover te kunnen vertelleb laat het aub even weten.
EDIT
ik bedoel dus een zelfbouw membraan, en ik zat over deze vormen te denken :
2kleps, max grootte met speling 1-2 mm
3 kleps, speling idem
en een ronde opmaat van spruitstuk, onder het motto van betere flow
pics
Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 27-3-2006 om 19:02 uur.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
suzuki rijder |
27-3-2006 18:42 |
Posts: 2322 |
Ehm hoe wil je het menbraam enzo weer vast gaan zetten op de cilinder dan?.. je zal een puch menbraam er op kunnen maken
Of een van een peugeot scooter die zijn ook plat...
Verder week niet of dat wel zo super gaat werken als je dat eraf zaagt
|
|
[url=http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=91781&page=2]Projectje:)[/url] |
|
Vuile Beunkoe |
27-3-2006 18:45 |
Posts: 6114 |
ik wil dus men eigen membraan maken,
maar ik was er idd vergeten bij te zeggen, ik boor gaatje in de cil, en dan draad tappen. is genoeg alu voor.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
PraatPaal |
27-3-2006 18:48 |
Posts: 7977 |
het idee valt nog te snappen, alleen kleppenstoters in de spoelers?!
|
|
|
|
suzuki rijder |
27-3-2006 18:50 |
Posts: 2322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
het idee valt nog te snappen, alleen kleppenstoters in de spoelers?!
ja dat zag ik ook al die heb je alleen maar in een 4-takt
|
|
[url=http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=91781&page=2]Projectje:)[/url] |
|
Vuile Beunkoe |
27-3-2006 18:55 |
Posts: 6114 |
uhm ja
ik denk van meninge, dat als je die mooi afwerkt, ze net zo veel/minder turbulentie opwekken als dat je membraan verder vd cilinder afzit.
Ik ben wel van plan om het te testen hoor, dmv een ophooggeval. Verschil zal denk ik niet te merken zijn.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
suzuki rijder |
27-3-2006 19:03 |
Posts: 2322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
uhm ja
ik denk van meninge, dat als je die mooi afwerkt, ze net zo veel/minder turbulentie opwekken als dat je membraan verder vd cilinder afzit.
Ik ben wel van plan om het te testen hoor, dmv een ophooggeval. Verschil zal denk ik niet te merken zijn.
je hebt beetje raare woordspeling. Kan je beter niet gewoon je blok wat lager hangen 3cm is namelijk haast niks...
Het bespaart je ook nog es een hoop werk..
|
|
[url=http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=91781&page=2]Projectje:)[/url] |
|
Vuile Beunkoe |
27-3-2006 19:06 |
Posts: 6114 |
omfg iets teveel erin in meezogen, helemaal niet meer spellingscheck gedaan :P
maar nee het blok blijft op deze hoogte.
edit
3 cm is gewoon te veel, dan moet ik nog meer aan het frame verlassen en daar heb ik geen zin in. Plus dit is weer ietsjes unieker
Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 27-3-2006 om 19:10 uur.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
Vuile Beunkoe |
29-3-2006 13:29 |
Posts: 6114 |
ff een schop,
ik wil nm meer professionele antwoorden
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
dirktimmer |
29-3-2006 15:00 |
Posts: 1737 |
ik ben bang dat je mengsel slecht word als je je membraan zo dicht op je cilinder hebt zitten, en hoe ga je je carburateur monteren? naar voren, zijkant of gewoon naar achteren?
|
|
|
|
jd boer |
29-3-2006 15:03 |
Posts: 6005 |
beter maak je passen spruitstuk
|
|
rs1sprintuhr |
|
timoty-dt |
29-3-2006 15:18 |
Posts: 1802 |
Idd, ik denk ook dat het je niet gaat lukken Veel te moeilijk en je hebt het risico dat je heel je cilinder vern***t, dat je wil je denk ik ook niet
|
|
kut voetbal |
|
Razor |
29-3-2006 15:23 |
Posts: 1554 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
ik ben bang dat je mengsel slecht word als je je membraan zo dicht op je cilinder hebt zitten, en hoe ga je je carburateur monteren? naar voren, zijkant of gewoon naar achteren?
wrm dan? bij roterende inlaat zit het toch ook dicht op de cilinder... ook al heb je daar welliswaar geen membraan meer...?
Dit bericht is gewijzigd door Razor op 29-3-2006 om 15:24 uur.
|
|
blowdown en een powerband te koop! |
|
Vuile Beunkoe |
29-3-2006 17:54 |
Posts: 6114 |
Ik vroeg om professionele antwoorden
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
ik ben bang dat je mengsel slecht word als je je membraan zo dicht op je cilinder hebt zitten, en hoe ga je je carburateur monteren? naar voren, zijkant of gewoon naar achteren?
uhm mengsel slecht worden?
het mengsel is al goed nadat de carb is geweest, ik verklein de route alleen maar.
en een zijwaarts gericht spruitstuk komt erop...
@ timothy dt
wrom zou ik de cilinder verneuken? ik kan er altijd nog een ander membraanhuis. En ik verkort alleen de route van het mengsel, en het membraan, daardoor krijg je imo alleen een hogere carterdruk en snellere gasreactie.
hoe dan ook, ik heb ergens anders wel nuttige antwoorden gekregen en ik probeer het gewoon.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
wipe-out |
29-3-2006 18:07 |
Posts: 7672 |
Je inlaattracject verkorten is imho alleen maar goed. Het mengsel gaat eerst toch nog onder de zuiger door waar alles toch wel mengt (als het niet al gebeurd was).
Je hebt het over klepstoters. Ik neem aan dat je de reedstops bedoeld?
Om wat voor cilinder gaat het? Uit je verhaal maak ik op dat deze een boostpoort heeft?
Verder heb je het over een speling van 1 tot 2 mm. Bedoel je de speling in het inlaatkanaal tussen de reedstops en de cilinder? Er zijn membranen zonder reedstops. Misschien dat dat een idee is, als er genoeg ruimte is zodat de kleppen niet kapot kunnen slaan tegen de cilinder?
Dit bericht is gewijzigd door wipe-out op 29-3-2006 om 18:14 uur.
|
|
|
|
Vuile Beunkoe |
29-3-2006 18:16 |
Posts: 6114 |
uhm ja kleppenstoters reedstops bedoelde ik
iig ik heb nu vernomen dat 80% doorlaat oppv beste is voor het membraan.
idd is een cil met boostpoort. 70cc hebo van NSR
de speling van membraan tot spoelpoort wil ik zo klein mogelijk houden, eerst maar dat membraanhuis eraf zagen om te kijken tot hoever ik kan gaan.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
Dit topic is 3233 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|