Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Membraanhuis bewerken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1000 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35845 - Membraanhuis bewerken
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3230 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vuile Beunkoe 27-3-2006 18:32 Print topicpost

Posts: 6114


zoals sommige mensen al weten, ben ik bezig met een NSR cil op tomos maken. Ik kom nu net wat ruimte tekort, om makkelijk er een spruitstuk onder te monteren (3cm speling zonder membraan)

ik kwam nu op het idee om het mebraanhuis in te korten, dit scheelt heel wat lengte en een ini beetje gasreactie.

nou op de foto is dus te zien wat ik bedoel, een membraanhuis vlak op de cilinder, de rode lijnen op de foto geven het aan.

nu over de doorsnedes, op #1 is te zien dat het membraan, op gesloten stand dus exact aansluit op de spoelerwand vd cil. De kleppenstoters zitten dan wel in de spoelerdoorgang. Ik denk zelf, dat het ivm doorsnede 2 evenveel turbulentie opwekt, desnoods kan ik een ophoogplaatje tussen membraan en spruit doen.

doorsnede 2, het membraanhuis ligt nog steeds op een afstandje van de spoelers. De kleppenstoters zitten nu niet in de spoelerdoorgang.

ik maak het zoiezo (als jullie denken dat het mogelijk is) het membraanhuis zo kort mogelijk, en dan evt ophogen en dan weet ik meteen het veschil.

Welk membraan gebruik je dan? nou ik wil er eig zelf een maken, met polini carbon vel, en alu plaatje. Maar wat is dan beter, 2 of 3kleps, en dan welke vorm? etc nou ja als je denkt me iets erover te kunnen vertelleb laat het aub even weten.

EDIT

ik bedoel dus een zelfbouw membraan, en ik zat over deze vormen te denken :

2kleps, max grootte met speling 1-2 mm
3 kleps, speling idem
en een ronde opmaat van spruitstuk, onder het motto van betere flow

pics


Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 27-3-2006 om 19:02 uur.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]

suzuki rijder 27-3-2006 18:42 Print reply

Posts: 2322
Ehm hoe wil je het menbraam enzo weer vast gaan zetten op de cilinder dan?.. je zal een puch menbraam er op kunnen maken

Of een van een peugeot scooter die zijn ook plat...

Verder week niet of dat wel zo super gaat werken als je dat eraf zaagt
 
[url=http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=91781&page=2]Projectje:)[/url]
Vuile Beunkoe 27-3-2006 18:45 Print reply

Posts: 6114
ik wil dus men eigen membraan maken,

maar ik was er idd vergeten bij te zeggen, ik boor gaatje in de cil, en dan draad tappen. is genoeg alu voor.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
PraatPaal 27-3-2006 18:48 Print reply

Posts: 7977
het idee valt nog te snappen, alleen kleppenstoters in de spoelers?!
 
suzuki rijder 27-3-2006 18:50 Print reply

Posts: 2322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
het idee valt nog te snappen, alleen kleppenstoters in de spoelers?!


ja dat zag ik ook al die heb je alleen maar in een 4-takt
 
[url=http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=91781&page=2]Projectje:)[/url]
Vuile Beunkoe 27-3-2006 18:55 Print reply

Posts: 6114
uhm ja

ik denk van meninge, dat als je die mooi afwerkt, ze net zo veel/minder turbulentie opwekken als dat je membraan verder vd cilinder afzit.

Ik ben wel van plan om het te testen hoor, dmv een ophooggeval. Verschil zal denk ik niet te merken zijn.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
suzuki rijder 27-3-2006 19:03 Print reply

Posts: 2322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
uhm ja

ik denk van meninge, dat als je die mooi afwerkt, ze net zo veel/minder turbulentie opwekken als dat je membraan verder vd cilinder afzit.

Ik ben wel van plan om het te testen hoor, dmv een ophooggeval. Verschil zal denk ik niet te merken zijn.



je hebt beetje raare woordspeling. Kan je beter niet gewoon je blok wat lager hangen 3cm is namelijk haast niks...

Het bespaart je ook nog es een hoop werk..


 
[url=http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=91781&page=2]Projectje:)[/url]
Vuile Beunkoe 27-3-2006 19:06 Print reply

Posts: 6114
omfg iets teveel erin in meezogen, helemaal niet meer spellingscheck gedaan :P

maar nee het blok blijft op deze hoogte.

edit

3 cm is gewoon te veel, dan moet ik nog meer aan het frame verlassen en daar heb ik geen zin in. Plus dit is weer ietsjes unieker



Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 27-3-2006 om 19:10 uur.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Vuile Beunkoe 29-3-2006 13:29 Print reply

Posts: 6114
ff een schop,

ik wil nm meer professionele antwoorden
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
dirktimmer 29-3-2006 15:00 Print reply

Posts: 1737
ik ben bang dat je mengsel slecht word als je je membraan zo dicht op je cilinder hebt zitten, en hoe ga je je carburateur monteren? naar voren, zijkant of gewoon naar achteren?
 
jd boer 29-3-2006 15:03 Print reply

Posts: 6005
beter maak je passen spruitstuk
 
rs1sprintuhr
timoty-dt 29-3-2006 15:18 Print reply

Posts: 1802
Idd, ik denk ook dat het je niet gaat lukken Veel te moeilijk en je hebt het risico dat je heel je cilinder vern***t, dat je wil je denk ik ook niet
 
kut voetbal
Razor 29-3-2006 15:23 Print reply

Posts: 1554
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
ik ben bang dat je mengsel slecht word als je je membraan zo dicht op je cilinder hebt zitten, en hoe ga je je carburateur monteren? naar voren, zijkant of gewoon naar achteren?
wrm dan? bij roterende inlaat zit het toch ook dicht op de cilinder... ook al heb je daar welliswaar geen membraan meer...?


Dit bericht is gewijzigd door Razor op 29-3-2006 om 15:24 uur.
 
blowdown en een powerband te koop!
Vuile Beunkoe 29-3-2006 17:54 Print reply

Posts: 6114
Ik vroeg om professionele antwoorden

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
ik ben bang dat je mengsel slecht word als je je membraan zo dicht op je cilinder hebt zitten, en hoe ga je je carburateur monteren? naar voren, zijkant of gewoon naar achteren?


uhm mengsel slecht worden?

het mengsel is al goed nadat de carb is geweest, ik verklein de route alleen maar.

en een zijwaarts gericht spruitstuk komt erop...

@ timothy dt

wrom zou ik de cilinder verneuken? ik kan er altijd nog een ander membraanhuis. En ik verkort alleen de route van het mengsel, en het membraan, daardoor krijg je imo alleen een hogere carterdruk en snellere gasreactie.

hoe dan ook, ik heb ergens anders wel nuttige antwoorden gekregen en ik probeer het gewoon.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
wipe-out 29-3-2006 18:07 Print reply

Posts: 7672
Je inlaattracject verkorten is imho alleen maar goed. Het mengsel gaat eerst toch nog onder de zuiger door waar alles toch wel mengt (als het niet al gebeurd was).

Je hebt het over klepstoters. Ik neem aan dat je de reedstops bedoeld?

Om wat voor cilinder gaat het? Uit je verhaal maak ik op dat deze een boostpoort heeft?

Verder heb je het over een speling van 1 tot 2 mm. Bedoel je de speling in het inlaatkanaal tussen de reedstops en de cilinder? Er zijn membranen zonder reedstops. Misschien dat dat een idee is, als er genoeg ruimte is zodat de kleppen niet kapot kunnen slaan tegen de cilinder?

Dit bericht is gewijzigd door wipe-out op 29-3-2006 om 18:14 uur.
 
Vuile Beunkoe 29-3-2006 18:16 Print reply

Posts: 6114
uhm ja kleppenstoters reedstops bedoelde ik

iig ik heb nu vernomen dat 80% doorlaat oppv beste is voor het membraan.

idd is een cil met boostpoort. 70cc hebo van NSR

de speling van membraan tot spoelpoort wil ik zo klein mogelijk houden, eerst maar dat membraanhuis eraf zagen om te kijken tot hoever ik kan gaan.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]

Dit topic is 3230 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved