Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Contactpunt apparaten begrenzen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 978 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3584 - Contactpunt apparaten begrenzen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rens 21-4-02?13:20 Print topicpost

Posts: 6863
Ik vraag me dus af hoe je een schakelpuch fs1 of kreidler eventueel electronisch kan begrenzen, of op een andere manier kan begrenzen.
want door de contacpunten kan je niet zoals een honda gewoon ff een condensatortje met een knopje eropzetten dacht ik.
 
achter de maan is alles beter

Neonlampje 21-4-02?21:25 Print reply

Posts: 14825
das niet electronisch te doen zonder gigantische schakelingen te gaan maken (welke b.v het aantal pulsen tellen en dan om de zoveel pulsen via een transistor de verbinding verbreekt)

je kan beter kijken naar de choke om hem op die manier te begrenzen, en anders een dikke kraan voor je demper plaatsen, als je aangehouden wordt, kraan dicht
 
SPARKLE 21-4-02?23:49 Print reply
Posts: 1332
Kan je em bij puch niet begrenzen bij het spruitstuk, dat je daar bovenop een soort schuifje maakt dat je naar beneden ken douwe in het spruitstuk waardoor ie een stuk minder bezine doorlaat? of gaat ie dan veelsteveel valse lucht zuigen door het spleetje wat je derin moet slijpe?
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
Martijn 22-4-02?00:04 Print reply
Posts: 10000
ik had eerst het simpele idee bedacht om gewoon een weerstandje op de condensator te maken...naar het frame...

normaal als je de condensator met het frame verbind dan valt ie uit...
zo zet je een puch ook uit...kortsluiting...
als je het met een weerstand doet valt niet alle stroom weg (of juist wel?) en dus loopt ie garf
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 22-4-02?00:22 Print reply

Posts: 14825
het is ook de bedoeling dat hij uitvalt, maar dan voor een heel korte duur (Daarom ook lage uF waardes)
 
Slammer 22-4-02?11:43 Print reply
Posts: 333
Waarom zou je niet net als bij honda de condensator parallel kunnen schakelen tussen de draad die naar de bobine gaat en het frame?
Dan wordt toch ook gewoon het signaal dat uiteindelijk bij de bougie komt verstoord --> begrensd?
 
Neonlampje 22-4-02?12:42 Print reply

Posts: 14825
volgens mij krijg je dan alleen maar een zwakkere puls om de zoveel pulsen..
bij een CDI zal dat net niet genoeg zijn om hem te triggeren, maar bij een normale bobine wel, dus krijg je een minder "harde" fonk...

maar opzich valt het te proberen... maar heb er eerlijk gezecht niet veel vertrouwen in..
 
Martijn 22-4-02?20:43 Print reply
Posts: 10000
ik leg het uit..
je hebt bij de ontsteking een condensator...anders komen er vonken bij je contactpunten.
Op deze condensator zit een draadje...die met een schakelaar met het frame wordt verbonden...kortsluiting..dus uitvallen...

je kunt geen condensator/elco begrenzer maken...

dit moet tussen de ontstekingsspoel en de bobine...bij puch zit dit in ??n spoel...dus kan er geen elco tussen... bij zundap hebbie volgens mij wel een aparte bobine


 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Slammer 23-4-02?10:07 Print reply
Posts: 333
Zou het bij een Yamaha DT met contactpunten wel werken? Want als ik het goed begrijp moet je tussen die ontstekingsspoel en de bobine in zorgen dat je met een condensator met het frame massa moet maken.

En nog iets? Als je het gewoon op de bougiedraad zou doen dan zou alleen de puls om de zoveel keer zwakker worden, als je dan een sterkere condensator neemt, zodat er af en toe een puls wegvalt (of gaat ie dan heeel beroerd lopen?)
 
Slammer 23-4-02?16:32 Print reply
Posts: 333
Ik zag hier nog wat voor auto's een begrenzer, er staat bij dat et ook voor een contactpunten ontseking werkt. Zou dit niet wat zijn

[URL[t]]http://www.smink.nl/onderdelen/lumenition.html#TOEREN[/t]Toerenbegrenzer[/URL]
 
frankarnhe 23-4-02?18:11 Print reply
Posts: 1213
denk dat je toch moet proberen zelf een begrenzer maken.
Bij het handvat, dat je niet helemaal open kunt draaien. Iets waardoor je achterrem vet blijft hangen of choke uit en met je duim luchtschroef zo ver mogelijk indraaien als je tijd genoeg hebt
 

Dit topic is 671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved