crossgek - Forum en Sales Moderator |
27-3-2006 13:33 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rubie-The-Sysop
Mijn schokbreker van mijn Aprilia RS50 OM '98 is gaar. Deze wil ik dus vervangen.
Wie heeft er ervaring met de volgende schokbrekers?
TNT ?75.69
Betor Forza ?109
Sebac ?119.50
En mijn voor vering zakt ook heel erg in, een vriend van me had het over een kwesite van "gewoon even olie bijvullen" kan ik dit makkelijk zelf doen, hoe doe ik dit? En welke olie heb ik nodig.
En mijn accu wordt nu opgeladen (was al leeg toe nik hem kocht). Is de accu gewoon dood dat ie niet meer wordt opgeladen of ligt het een me bedrading ergens?
of je accu bijladen aan de bedrading ligt kun je zo meten , je zet de accu erop , zet de multimeter erop , en kijkt of hij meer stroom aangeeft
olie bijvullen kun je vaak idd makkelijk zelf , eerst stoppen onderaan eruit , (dan laat je je oude olie eraf) dan deze er weer in , en bovenaan doppen eraf en gooi je nieuwe (bij de bromboer gehaalde voorvorkolie) erin ( effe in faq kijken , of bij bromboer vragen hoeveel erin moet
geen ervaring met die veren
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Rubie-The-Sysop |
28-3-2006 0:42 |
Posts: 161 |
Ik had het in me TS dus fout gezegd zie ik, mijn accu laadt nu NIET op.
Kan verder iemand wat meer vertellen over die schokbrekers, welke goed zijn en welke niet.
|
|
Yamaha DT '81 |
|
cmtheman |
28-3-2006 0:58 |
Posts: 2710 |
zijn alle3 goed, en volgens mij loopt de kwaliteit ook volgens de prijzen omhoog, dus duurste=beste
maar die sebac is een hele goede veer, en die TNT vind ik wa minder maar ook goed te doen
en je voorvorkolie is ook goed te doen, als goed is het je een bout bovenop je voorvorkpoot die je eruit kan draaien, en dan gooi je daar olie in (niet teveel tegelijk anders gaat hij strax veel te stroef)
zorg er wel voor dat je hem aan zijn stuur ophangt ofzo, want anders zakt hij in en heb je overal olie
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
Killerbean |
28-3-2006 3:34 |
Posts: 3243 |
die tnt hoor ik niets dan ellende over hoor.
beter koop je gewoon een gebruikte orginele achterveer.
ik heb er misschien ook nog wel eentje liggen, moet je me even inboxen
|
|
RX loos |
|
bikkeltje |
28-3-2006 8:34 |
Posts: 2380 |
ja ik vind de ori veer ook meestal et beste. Al heb ik nog nooit op die een rs gereden met een sebac veer. Dusss...die zou goed kunnen zijn maar als je et mij vraagt kun je et best doen zoals killerbean zegt.
|
|
|
|
Rubie-The-Sysop |
28-3-2006 8:50 |
Posts: 161 |
Ik zag op marktplaats.nl ook een ori schokbreker voor ?30,- maar je weet dan nooit echt hoe de staat van dat ding is. Als ik die ori schokbreker weer nieuw wil kopen kost me dat ?218.
|
|
Yamaha DT '81 |
|
bikkeltje |
28-3-2006 8:56 |
Posts: 2380 |
anders test je hem ofzo. Probeer anders via een bromboer een tweedehandse te krijgen. Zal iets duurder zijn maar weet je zkr dat ie geod is.
|
|
|
|
renegade |
28-3-2006 10:48 |
Posts: 1064 |
sebac is een erg goeie veer .. veel sprinters rijden hier ook mee!
|
|
flakfazer ==> renegade ( sonic powa) |
|
fs180 |
28-3-2006 11:59 |
Posts: 1346 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: renegade
sebac is een erg goeie veer .. veel sprinters rijden hier ook mee!
zegt alleen maar dat ie dus keihard is
|
|
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP |
|
Rubie-The-Sysop |
28-3-2006 14:34 |
Posts: 161 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fs180
[...]
zegt alleen maar dat ie dus keihard is
Is een Sebac veer ook in te stellen ?
|
|
Yamaha DT '81 |
|
BIET |
28-3-2006 14:38 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rubie-The-Sysop
Ik zag op marktplaats.nl ook een ori schokbreker voor ?30,- maar je weet dan nooit echt hoe de staat van dat ding is. Als ik die ori schokbreker weer nieuw wil kopen kost me dat ?218.
Nou dan vraag je om foto's en de staat enzow, offie nie lek is die shit. Of je gaat gewoon ff kijken. 30 euro is ook wel nette prijs. Vink zelf wel het probere waard.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
rsruud |
28-3-2006 15:08 |
Posts: 281 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
en je voorvorkolie is ook goed te doen, als goed is het je een bout bovenop je voorvorkpoot die je eruit kan draaien, en dan gooi je daar olie in (niet teveel tegelijk anders gaat hij strax veel te stroef)
zorg er wel voor dat je hem aan zijn stuur ophangt ofzo, want anders zakt hij in en heb je overal olie
yes, beste is om direct even de hele poten te reviceren, klinkt erger dan het is. Boel ff uit elkaar slopen en nieuwe keerringen erin tikken. Olie erin - klaar
|
|
|
|