nsretje |
26-3-2006 19:01 |
Posts: 77 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
Als ik met mn Mt rijd, dan beginnen bij een bepaald toerental mn lagers te "fluiten", ze geven dan een heel hoog geluid... Als ik het gas dan helemaal opentrek is het weer goed, want ik neem aan dat ie dan wat meer smering krijgt... Kan dit fluiten van lagers ook kwaad?
Goeiedag,
Ik heb dit zelfde probleem met mijn NSR gehad, toen was het de krukaslager. Ik dacht eerst dat het kwam door de kou ofzo, maar later zou dit grote gevolgen hebben. Ik ben er mee door blijven rijden en heb de hele lager aan flarden gereden.
Mijn advies..... Snel ff naar laten kijken
Succes
|
|
|
|
Honda_driver |
26-3-2006 19:02 |
Posts: 1574 |
Voel maar eens aan je vliegwiel dan merk je het wss wel. Ik zou er ff nieuwe lagertjes in zetten
|
|
|
|
Almer |
26-3-2006 19:10 |
Posts: 3325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda_driver
Voel maar eens aan je vliegwiel dan merk je het wss wel. Ik zou er ff nieuwe lagertjes in zetten
meteen nieuwe lagers? Dingen zijn pas 2000 km oud ofzo...
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
MT70-nolimit |
26-3-2006 19:12 |
Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]
meteen nieuwe lagers? Dingen zijn pas 2000 km oud ofzo...
tja of het is je lager die binnen zijn bus draait
|
|
gaat lang goed |
|
bikkeltje |
26-3-2006 19:13 |
Posts: 2380 |
zijn de lagers er wel goed ingezet?
|
|
|
|
Almer |
26-3-2006 19:15 |
Posts: 3325 |
lijkt me wel, anders houden ze het ook geen 2000 km uit, en opzich heeft ie ook geen vreemde verschijnselen, alleen het fluiten
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bikkeltje
zijn de lagers er wel goed ingezet?
Dit bericht is gewijzigd door Almer op 26-3-2006 om 19:16 uur.
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
MT70-nolimit |
27-3-2006 13:01 |
Posts: 4322 |
Is de lagerpassing gelijmt of was de verbinding strak?
|
|
gaat lang goed |
|
Almer |
27-3-2006 18:53 |
Posts: 3325 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
Is de lagerpassing gelijmt of was de verbinding strak?
Dat zou ik bij god niet weten, ik heb de lagers die derin zitten der zelf niet in gezet, maar ik heb vandaag mn vliegwielkap der ff afgehad, vliegwiel kan je heel licht op en neer drukken, je voet het wel, kan ik er zo nog wat mee doorrijden? En welke lagers moet ik vervangen? Ik neem aan dat het linker lager naar zn grootje is, aangezien deze smering krijgt van je mengsel, en dit ook het lager is wat fluit, hoor je wel gewoon...
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
MichiMess |
27-3-2006 18:54 |
Posts: 1348 |
heb ik ook gehad!!
te weinig blok olie. bij mij dan.
|
|
|
|
khpoppema |
27-3-2006 18:59 |
Posts: 3199 |
je hebt er een 70 cc malossi op zitten zie ik?
dan zou t niet raar zijn dat de lagers 2k km meegaan.
blok splitten en beide krukaslagers vervangen en kruaksas laten richten stel ik voor.
dus ook newe pakkingset en newe keerringset
voor de rest verwijs ik je naar de faq krukaslagers vervangen voor beginners (heel erg duidelijk)
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
Almer |
27-3-2006 19:05 |
Posts: 3325 |
jij zegt nu: kruk laten richten en dus ook nieuwe pakkingset en keerringenset, bedoel je daarmee dat ik door een nieuwe pakkingset en keerringenset de krukas kan richten ofzo ... Hmm is opzich geen probleem, k ken mn mannetjes enzo wel:p en die faq is niet alleen voor beginners Moek verder dan ook nog wat vervangen? Big-end lager, smallend lager oid...?
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
khpoppema |
27-3-2006 19:08 |
Posts: 3199 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
jij zegt nu: kruk laten richten en dus ook nieuwe pakkingset en keerringenset, bedoel je daarmee dat ik door een nieuwe pakkingset en keerringenset de krukas kan richten ofzo... Hmm is opzich geen probleem, k ken mn mannetjes enzo wel:p en die faq is niet alleen voor beginners Moek verder dan ook nog wat vervangen? Big-end lager, smallend lager oid...?
nee
als je newe kruakslagers erin zet dan is het verstandig om je krukas te laten richten, want dan gaan je kruakslagers langer mee.
als je blok split dan zet je er natuurlijk een newe pakkingset en newe keerringset in dat zijn de kosten niet.
smallend lagertje ook vervangen ja. zijn de kosten ook niet ook ff je baklagers controleren zal wss nog wel goed zijn hoor.
big end vervangen is duur, maar als je verticale speling hebt wel, maar dan kun je beter een newe kruaks kopen a 75/ 85 e.
als je wilt dat je cilinder goed blijft zal ik dus de kruakslagers vervangen.
tenminste als je emt die 70 malossi rijdt.
als je ori rijdt is t nog neit zoon probleem allemaal
|
|
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit. |
|
Jekko |
27-3-2006 19:11 |
Posts: 827 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
lijkt me wel, anders houden ze het ook geen 2000 km uit, en opzich heeft ie ook geen vreemde verschijnselen, alleen het fluiten
[...]
Dit bericht is gewijzigd door Almer op 26-3-2006 om 19:16 uur.
blablabla bij slechte montage krijg je slijtage.
Kan dus best zijn dat ze nu aan hun einde komen
|
|
Waiting for the wor`s to come |
|
rsruud |
28-3-2006 15:13 |
Posts: 281 |
1 van mijn lagers begon ook een keer te fluiten idd, was de kooi kapot gelopen, ook bij een vrij nieuw lager van een ruk merk. Daarna goede skf erin en nooit meer last van gehad. Beter dus even uit elkaar halen en vervangen, een lager hoort nou eenmaal niet te fluiten .
|
|
|
|
WiZZ [wesley] |
28-3-2006 15:20 |
Posts: 4831 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]
meteen nieuwe lagers? Dingen zijn pas 2000 km oud ofzo...
ik heb ze 1x aan gord gereden na 50 meter dus wil niets zeggen
|
|
Houdoe.FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! |
|