Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #35814 - NSR loopt niet
|
Pagina 2 van 7
|
Dit topic is 4964 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
NSR_rijder |
26-3-2006 18:38 |
Posts: 510 |
het motortje heeft gelope alleen start vrij lastig en er kome soort knalle uit cilinder sort van pissshh zowiets :P
en er zit een nieuwe bougie in dus zal wel okej zijn
|
|
|
|
NSR_rijder |
26-3-2006 20:09 |
Posts: 510 |
weet iemand een oplossing?
en nog effe dit,, hoe controleer ik of mijn olie pompje wel werkt?
|
|
|
|
Flybike |
26-3-2006 20:14 |
Posts: 2120 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NSR_rijder
weet iemand een oplossing?
en nog effe dit,, hoe controleer ik of mijn olie pompje wel werkt?
Mengsmering tanken, laten draaien en dan je oliedarmpje aan je spruit eens uittrekken en zien als er olie uitloopt
Doe je uitlaat er eens af en sjek je zuigerveren..
Hoe kijk je als je genoeg compressie hebt:
Haal je bougi er uit, zet je duim op het gat, kick met kickstarter en normaal moet je duim er worden 'afgeblazen'..
Ik denk dat het de zuigerveren zullen zijn, als je hem niet krijgt aangedouwd, had ik ook, zuigerveren waren kaduuk
Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 26-3-2006 om 20:17 uur.
|
|
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard |
|
NSR_rijder |
26-3-2006 22:05 |
Posts: 510 |
ik krijg hem wel aangeduwt alleen in zun 2 dan.. ( alsk benzine in de kop doe )
misschien voor de zekerheid effe cilindertje eraf halen? of lijkt dit jullie onnodig? ( ben je denk ik wel effe mee bezig vandaar )
met dat olie ga ik proberen alstie weer goed rijd..
hoor het wel weer
Dit bericht is gewijzigd door NSR_rijder op 26-3-2006 om 22:06 uur.
|
|
|
|
Flybike |
26-3-2006 22:08 |
Posts: 2120 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NSR_rijder
ik krijg hem wel aangeduwt alleen in zun 2 dan.. ( alsk benzine in de kop doe )
misschien voor de zekerheid effe cilindertje eraf halen? of lijkt dit jullie onnodig? ( ben je denk ik wel effe mee bezig vandaar )
met dat olie ga ik proberen alstie weer goed rijd..
hoor het wel weer
Dit bericht is gewijzigd door NSR_rijder op 26-3-2006 om 22:06 uur.
Haal gwn ff je uitlaat eraf, en kijk door uitlaatpoort naar binnen, dan zie je drekt als je nog zuigerveren hebt, of als er iets kapot is..
Als je je kop eraf haalt, is vuile boel omdak het LC is, dus beter gwn ff je uitlaat
ALS er dan iets kaduuk is kun je met je cilinder eraf halen beginne enso
Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 26-3-2006 om 22:10 uur.
|
|
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard |
|
yudb |
26-3-2006 22:12 |
Posts: 709 |
Heb je de carburateur als GOED schoongemaakt (sproeiertje egt schoon e.d.)?
|
|
|
|
richard3 |
26-3-2006 22:15 |
Posts: 5198 |
ploffen is of geen lucht
of geen goede vonk/onsteking
|
|
op naar de grote brommers |
|
NSR_rijder |
27-3-2006 19:56 |
Posts: 510 |
krijgt wel goede vonk dat is zeker,,
en waarom haal je veel narigheid op je nek als je de cilinder eraf haalt dan?
|
|
|
|
Endymion |
27-3-2006 20:30 |
Posts: 1583 |
ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen
gewoon je cilindertje eraf halen en kijken in welke staat het allemaal is
|
|
As your agent, I am beyond death |
|
Flybike |
27-3-2006 20:34 |
Posts: 2120 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NSR_rijder
krijgt wel goede vonk dat is zeker,,
en waarom haal je veel narigheid op je nek als je de cilinder eraf haalt dan?
Geen narigheid, is gewoon vuil werkje, omdat je kvs wel eens begint te lopen, als er bv nog een restje inzit.. Terwijl je door uitlaatpoort hetzelfde kan zien (ivm zuiger) voor wand enzo te bekijken moet je gwn je kop afhalen.. Als je dat ziet zittn doe je dat maar, heb je dat ook een keer gedaan.. Ik gok nog steeds op warmloper en daardoor kapotte zuigerveren waardoor te weinig compressie.. en zodoende niet te kunnen starten..
Best gwn ff je uitlaat eraf te halen, bespaart je heel wat werk
zie je dat je zuigerveren kapot zijn, dan kan je je cilinder eraf halen, en beginnen aan de diagnose, en reparatie werken..
|
|
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard |
|
NSR_rijder |
27-3-2006 21:28 |
Posts: 510 |
toch snap ik dat niet helemaal want als je alleen de uitlaat eraf haalt en naar de zuigerveren kijkt dan zie je tog de bovenkant van de zuigerveren niet.. ( bij het membraan ) waar hij daar wel kapot kan zijn en aan de onderkant bij de uitlaat niet..
of heb ik het nou fout?
|
|
|
|
Flybike |
27-3-2006 21:29 |
Posts: 2120 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NSR_rijder
toch snap ik dat niet helemaal want als je alleen de uitlaat eraf haalt en naar de zuigerveren kijkt dan zie je tog de bovenkant van de zuigerveren niet.. ( bij het membraan ) waar hij daar wel kapot kan zijn en aan de onderkant bij de uitlaat niet..
of heb ik het nou fout?
Als ze kapot zijn zie je dat hoogst waarschijnlijk wel hoor, dan zie je afgherukte zuigerveren, je kan er ook aan foelen enso..
Alle brokjes die in je zuiger zijn gebrand enzo
Zittn ze ernog op, dan ist dat al niet.
Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 27-3-2006 om 21:29 uur.
|
|
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard |
|
geert-nsr |
27-3-2006 21:36 |
Posts: 6438 |
Haal je cilinder er ff af en check alles ff. is best simpel en weet je meteen of alles goed is.
|
|
|
|
NSR_rijder |
27-3-2006 21:40 |
Posts: 510 |
ga ik toch maar effe doen gewoon om alles goed te kunnen controleren ook op krassen en zulke dingen.
beter in 1 keer goed doen dan alles er straks als nog weer af te moeten halen.
|
|
|
|
geert-nsr |
27-3-2006 21:41 |
Posts: 6438 |
vervang meteen je zuigerveren kosten toch niets en ist meteen goed.
|
|
|
|
Dit topic is 4964 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 7
|
|