Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - NSR loopt niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 866 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #35814 - NSR loopt niet
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4964 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR_rijder 26-3-2006 18:38 Print reply

Posts: 510
het motortje heeft gelope alleen start vrij lastig en er kome soort knalle uit cilinder sort van pissshh zowiets :P

en er zit een nieuwe bougie in dus zal wel okej zijn



 
NSR_rijder 26-3-2006 20:09 Print reply

Posts: 510
weet iemand een oplossing?

en nog effe dit,, hoe controleer ik of mijn olie pompje wel werkt?
 
Flybike 26-3-2006 20:14 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR_rijder
weet iemand een oplossing?

en nog effe dit,, hoe controleer ik of mijn olie pompje wel werkt?




Mengsmering tanken, laten draaien en dan je oliedarmpje aan je spruit eens uittrekken en zien als er olie uitloopt


Doe je uitlaat er eens af en sjek je zuigerveren..

Hoe kijk je als je genoeg compressie hebt:

Haal je bougi er uit, zet je duim op het gat, kick met kickstarter en normaal moet je duim er worden 'afgeblazen'..

Ik denk dat het de zuigerveren zullen zijn, als je hem niet krijgt aangedouwd, had ik ook, zuigerveren waren kaduuk

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 26-3-2006 om 20:17 uur.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
NSR_rijder 26-3-2006 22:05 Print reply

Posts: 510
ik krijg hem wel aangeduwt alleen in zun 2 dan.. ( alsk benzine in de kop doe )

misschien voor de zekerheid effe cilindertje eraf halen? of lijkt dit jullie onnodig? ( ben je denk ik wel effe mee bezig vandaar )

met dat olie ga ik proberen alstie weer goed rijd..


hoor het wel weer



Dit bericht is gewijzigd door NSR_rijder op 26-3-2006 om 22:06 uur.
 
Flybike 26-3-2006 22:08 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR_rijder
ik krijg hem wel aangeduwt alleen in zun 2 dan.. ( alsk benzine in de kop doe )

misschien voor de zekerheid effe cilindertje eraf halen? of lijkt dit jullie onnodig? ( ben je denk ik wel effe mee bezig vandaar )

met dat olie ga ik proberen alstie weer goed rijd..


hoor het wel weer



Dit bericht is gewijzigd door NSR_rijder op 26-3-2006 om 22:06 uur.




Haal gwn ff je uitlaat eraf, en kijk door uitlaatpoort naar binnen, dan zie je drekt als je nog zuigerveren hebt, of als er iets kapot is..

Als je je kop eraf haalt, is vuile boel omdak het LC is, dus beter gwn ff je uitlaat

ALS er dan iets kaduuk is kun je met je cilinder eraf halen beginne enso

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 26-3-2006 om 22:10 uur.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
yudb 26-3-2006 22:12 Print reply

Posts: 709
Heb je de carburateur als GOED schoongemaakt (sproeiertje egt schoon e.d.)?
 
richard3 26-3-2006 22:15 Print reply

Posts: 5198
ploffen is of geen lucht
of geen goede vonk/onsteking

 
op naar de grote brommers
NSR_rijder 27-3-2006 19:56 Print reply

Posts: 510
krijgt wel goede vonk dat is zeker,,

en waarom haal je veel narigheid op je nek als je de cilinder eraf haalt dan?


 
Endymion 27-3-2006 20:30 Print reply

Posts: 1583
ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen
gewoon je cilindertje eraf halen en kijken in welke staat het allemaal is

 
As your agent, I am beyond death
Flybike 27-3-2006 20:34 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR_rijder
krijgt wel goede vonk dat is zeker,,

en waarom haal je veel narigheid op je nek als je de cilinder eraf haalt dan?





Geen narigheid, is gewoon vuil werkje, omdat je kvs wel eens begint te lopen, als er bv nog een restje inzit.. Terwijl je door uitlaatpoort hetzelfde kan zien (ivm zuiger) voor wand enzo te bekijken moet je gwn je kop afhalen.. Als je dat ziet zittn doe je dat maar, heb je dat ook een keer gedaan.. Ik gok nog steeds op warmloper en daardoor kapotte zuigerveren waardoor te weinig compressie.. en zodoende niet te kunnen starten..

Best gwn ff je uitlaat eraf te halen, bespaart je heel wat werk
zie je dat je zuigerveren kapot zijn, dan kan je je cilinder eraf halen, en beginnen aan de diagnose, en reparatie werken..
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
NSR_rijder 27-3-2006 21:28 Print reply

Posts: 510
toch snap ik dat niet helemaal want als je alleen de uitlaat eraf haalt en naar de zuigerveren kijkt dan zie je tog de bovenkant van de zuigerveren niet.. ( bij het membraan ) waar hij daar wel kapot kan zijn en aan de onderkant bij de uitlaat niet..

of heb ik het nou fout?



 
Flybike 27-3-2006 21:29 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR_rijder
toch snap ik dat niet helemaal want als je alleen de uitlaat eraf haalt en naar de zuigerveren kijkt dan zie je tog de bovenkant van de zuigerveren niet.. ( bij het membraan ) waar hij daar wel kapot kan zijn en aan de onderkant bij de uitlaat niet..

of heb ik het nou fout?






Als ze kapot zijn zie je dat hoogst waarschijnlijk wel hoor, dan zie je afgherukte zuigerveren, je kan er ook aan foelen enso..

Alle brokjes die in je zuiger zijn gebrand enzo

Zittn ze ernog op, dan ist dat al niet.

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 27-3-2006 om 21:29 uur.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
geert-nsr 27-3-2006 21:36 Print reply

Posts: 6438
Haal je cilinder er ff af en check alles ff. is best simpel en weet je meteen of alles goed is.

 
NSR_rijder 27-3-2006 21:40 Print reply

Posts: 510
ga ik toch maar effe doen gewoon om alles goed te kunnen controleren ook op krassen en zulke dingen.

beter in 1 keer goed doen dan alles er straks als nog weer af te moeten halen.


 
geert-nsr 27-3-2006 21:41 Print reply

Posts: 6438
vervang meteen je zuigerveren kosten toch niets en ist meteen goed.
 

Dit topic is 4964 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved