Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Tandwielverhouding

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 882 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3581 - Tandwielverhouding
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1312 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SIWWN 20-4-02?23:32 Print topicpost
Posts: 7079
De tanwielverhouding op m'n TSX is nu 12-53 en dat loopt nu +- 70 maar hoe hard zal hij lopen met 15-52??
Moter draait iets van 9500 toeren denk ik
 

Martijn 20-4-02?23:39 Print reply
Posts: 10000
jezus dat is het lichtste wat erop kan volgens mij...

je moet echt een zwaardere tandwielverhouding nemen...
wat is je setup ook al weeer precies???

iig met 70cc had ik 12:52, en hij trok al veel te snel...

je moet denk ik voor een of twee tanjes groter hebben...
gewoon wat proberen...
eerst voor en dan achter voor het finetunene

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SIWWN 20-4-02?23:48 Print reply
Posts: 7079
70cc Eurokit
Proma Demper
Proma uitlaat
13mm (wordt 18,20,of 24)
origineel luchtfilter met gaten in luchtfilterbak en geen zijkap

________________________________________________
jezus dat is het lichtste wat erop kan volgens mij...

je moet echt een zwaardere tandwielverhouding nemen...
________________________________________________


Ja, ik weet het maar ik ben hem nu aan het opknappen en over +- 3 weken loopt hij weer

p.s. Me blok staat al weer een tijdje stil en ligt in de garage maare hij draait niet meer rond.. hij zit vast in het o.d.p.
Hoe kan dit?
 
Martijn 21-4-02?00:03 Print reply
Posts: 10000
te lange bougie ofzo...heb je je kop afgevlakt ofzo???
zit er wel een koppakking tussen??
misschien moet je er meer voetpakkingen tussen doen...
zuiger komt tegen de kop aan of tegen de bougie...
of je lager is op een punt kapot maar ik denk het niet...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SIWWN 21-4-02?00:07 Print reply
Posts: 7079
Te lange bougie kan niet want als m'n kop eraf is draait het zaakje ook niet maar er zit geen voetpakking maar dat maakt niet uit want zonder cilinder draait ie niet dusss maar 1 mogelijkheid? en dat is dan een kapot lager? :p
 
Martijn 21-4-02?00:15 Print reply
Posts: 10000
denk het wel, of er is een tandje van je krukastandwiel af.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Martijn 21-4-02?00:17 Print reply
Posts: 10000
ow...odp...ik dacht bdp...
in ieder geval is er iets niet goed...
draait ie stroef of blokkeert ie??
misschien komt je zuiger tegen je carter aan...maar dat kan helemaal niet
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
SIWWN 21-4-02?00:21 Print reply
Posts: 7079
Hij loopt niet stroef maar zit vast.

lijkt wel of we aan het chatten zijn he

 
Martijn 21-4-02?00:27 Print reply
Posts: 10000
ja echt vet

dus als ie in het odp is loopt je krukas vast?
moet je je zuiger eraf halen...kijken hoe ie het dan doet...
als ie het dan nog doet moet je blok denk ik gesplitst worden...
dan is er een tandje van je krukastandwiel af ofzo...of je krukas is krom :n :n

maar misschien moeten er ook nog wat andere mensen replyen voordat jij je blok gaat splitsen...ik kan iig niets anders bedenken.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
honda mb5 21-4-02?00:29 Print reply

Posts: 688
hmm dat had een vriedn van me laats met ze scoot
:n gewoon vet hard kicken kwam ie los ff nieuw zuigertje en hij deed ut weer
maare mag ik mee tjetten?
 
Sneks 21-4-02?00:39 Print reply
Posts: 2499
zijn gewone kapote krukaslagers
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Martijn 21-4-02?00:40 Print reply
Posts: 10000
van mij wel hoor...

forceren lijkt me niet de goede manier trouwens
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Mad Person 4-10-02?17:54 Print reply
Posts: 170
jullie gaan zo vaak zeuren als je een topic open maakt die al is geweest dus doe ik het maar zo.

ik heb dus een honda MB
setup =
-50cc snel
-proma / standaard snel
-16 mm mikuni -72 sproeier
-powerfilter

maar als ik van de 3 naar de 4 doe valt hij helemaal terug en dan wil hij niet harder als 40 a 50 km/h :p :p (ideale begrenser voor politie)

er zit nou een voor:14 en achter:45 tandwielverhouding is dat te zwaar of te ;icht voor die setup

 
Dit is de onderkant van mijn post............
Blukaap 4-10-02?18:34 Print reply

Posts: 10006
Te zwaar, maar opzich is het geen zware verhouding, dus ik denk dat er iets anders mis is (cilinder ofzo).
 
Bastila is lief
erikrulezz 4-10-02?18:57 Print reply
Posts: 382
originally posted bij siwn:

De tanwielverhouding op m'n TSX is nu 12-53 en dat loopt nu +- 70 maar hoe hard zal hij lopen met 15-52??
Moter draait iets van 9500 toeren denk ik



theoretisch zou ie 89 moeten lopen als ie het dan nog trekt maar dan is er geen rekening gehouden met de wind dus zal ie denk ik 80 gaan of zo.


 
huh 4-10-02?21:39 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Originally posted by: jeroen =MB=?

jullie gaan zo vaak zeuren als je een topic open maakt die al is geweest dus doe ik het maar zo.

ik heb dus een honda MB
setup =
-50cc snel
-proma / standaard snel
-16 mm mikuni -72 sproeier
-powerfilter

maar als ik van de 3 naar de 4 doe valt hij helemaal terug en dan wil hij niet harder als 40 a 50 km/h :p :p (ideale begrenser voor politie)

er zit nou een voor:14 en achter:45 tandwielverhouding is dat te zwaar of te ;icht voor die setup



Check je zuigerveren eens, of je hele cilinder en zuiger...ik had ook zoiets ook met 50 snel en 16mm mikuni, en hij viel ook steeds terug. Moest een nieuwe cilinder op, ding was zo gaar als maar zijn kon.

En volgens mij bestaat een sproeier 72 mikuni nie hoor, en anders is het wel erg klein voor je setup , ik rij met 160.
 

Dit topic is 1312 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved