superior mt7 |
26-3-2006 18:30 |
Posts: 2675 |
hoe wil je een kwartier sprinten?
tsja je kan ook gedestilleerd water pakken...geen kalk.
maarja waarom die moeite gewoon wat kvs kopen idd
|
|
V8 |
|
chrisda |
26-3-2006 23:36 |
Posts: 387 |
@ shootme: hetis geen tikkend geluid, dat had ik eerst wel maar dat was toen hi;j nog koud was en dat heeft hij nou niet meer, tis nu egt alsof er bijv. steenof gruis in zit en dat in de ronde gaat. (net als of er steentje in de stofzuigerzit) het is niet een heel hard lawaai maar ik vind hettoc hwel storend. en als zuigerveren zijn vind ik dat wel raar want een vriend van mij had de motor 1 keer opegemaakt of tenminste aan linker kantwaar de spoel zit dan en hij was helemaal verbaasd dat ie nog zo goed was. zegt natuurlijk niet veel maar ik weet wel dat hij veel verstand van brommers heeft. of gaan die zuigerveren erg snel kapot.
@ dat honen had ik ookal aangedacht, en zoasl ik hierboven al zei. hij is dus in hele goede staat, en uitzetten lijkt me wel heel erg sterk, wil niet zeggen dat ut niet kan voorkomen maar hij word maar beetje warmer en maakt hijdan niet eerder tikkend geluid inplaats schrapend of alsof der iest ronddwarrelt?
maari n ieder geval bedankt voor de info
|
|
|
|
chrisda |
26-3-2006 23:38 |
Posts: 387 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: superior mt7
hoe wil je een kwartier sprinten?
tsja je kan ook gedestilleerd water pakken...geen kalk.
maarja waarom die moeite gewoon wat kvs kopen idd
ben ik ut helemaal mee eensm, kvs zonder antivries de blauwe dus kost 4 euro, nou das veel . en die rode met antivries dus kost iets van 8 euro bij de tankstation, misschien bij de bromboer eurotje of 2 goedkoper. en dat hoef je ook maar om de zoveel maanden te kopen
|
|
|
|
chrisda |
28-3-2006 10:53 |
Posts: 387 |
heb het probleem nog steeds, maar weet nu al wat meer
heb met een vriend van mij gekeken en die heeft daar wel verstand van.
hij zei dat het waarschijnlijk uit het vliegwiel komt of in ieder geval in die buurt. pas geleden had hij ut vlieg wiel erafgehaald om dat de brom ut niet meer deed en we gingen alles nalopen maar dat ging nogal moeiljk dus hij had 2 gaten wat uitgeboord en dan met speciaal geval met schroeven kon je hem dan makkeljk uitdraaien. in ieder geval. daar is wat 'schroefsel'of hoe je het ook noemt in de binnenkant van ut vliegwiel gaan zitten. dat is opzich niet erg want behalve dat kleine beetje 'schroefsel is hij nog hartstikke goed en schoon. maar toch maakt hij rond de 9- 9,5- 10 toeren nog steeds dat geluid alsof er iets los in ronddraait. hij had toen me brom niet reed een nieuwe bougie ingedaan en toen reed ik ook ongeveer 9 ? 9500 toeren (vanaf moment dat hij gemaakt was met andere bougie maakt hij dat geluid) maar nu ik de oude er weer in heb rijd hij nog maar iets van 8000 8500 toeren. kan mischien door bougie komen of door dat ik een ritje van 10 15 min gemaakt heb naar shcool dat hij nog niet helemaal op temperatuur was, in ieder geval het was wel ff over maar ik denk dat als het weer wat warmer is en wat meer toeren maakt je dat geluid weer krijgt.
tis wel een fucking lang verhaal maar ja kan ut niet korter beschrijve
|
|
|
|
Saknet |
28-3-2006 12:37 |
Posts: 10355 |
tjo, je zuigerveren zitten niet achter je vliegwiel, maar in je cilinder (om je zuiger)
groetjes!
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Endymion |
28-3-2006 12:41 |
Posts: 1583 |
kvs is niet water met antivries
dit is op basis van ethyleen glycol proef maar het is een beetje zoet
water of gedestilleert water niet gebruiken want
twee metalen in een vloeistof betekent een spannings verschil tussen die twee (pomp wieltje - aluminum carters)
de zwakste zal gaan corroderen
bij kvs zit een toevoeging bij die dit tegengaat
mijn brommer ging eerst ook niet verder als dat streepje
dat streepje is wanneer de thermostaat opent en je kvs ook door de radiateur gaat stromen
als hij niet warm genoeg word blijft hij hangen op dat punt
ik had bij mij de radiateur afgeschermt met plaatjes
en toen werd hij wel warm genoeg goed warm is in het midden en daarvoorbij word hij te heet dus heb ik ze er met dit goede weer er weer afgehaald nu word hij wel goed warm
|
|
As your agent, I am beyond death |
|
chrisda |
28-3-2006 12:45 |
Posts: 387 |
owke da was ik al achter , maar ut was ook een mogelijkheid van die zugierveren,
ut zit dus waarschijnlijk in ut vliegwiel of omgeving vliegwiel.
maar tis raar want zoals ik in andere post uitgebreid uitgelegd heb (misgien beetje te marja)dat alles nog in goede staat is.
maar stel dat er iets kapotgegaan is wat zou dan ut snels kapot gaan.
oja ik kan hem soms niet goed in zijn vrij zetten als ik stil sta van zijn 1 naar vrij. dan doe ik gewoon uitzetten koppeling los en in vrij, het is niet een super probleem en koppelingsplaten zijn vast niet kas verrot maar misschien zit er daar iets los. hoop dat juillie nu een beter beeld hebben en msischien suggesties kunnen doen wat het zou kunen zijn, nu ik dus paar dingen uitgesloten heb
|
|
|
|
chrisda |
28-3-2006 12:48 |
Posts: 387 |
@ endymion
bedankt voor de info, en ben al achter dat ik gewoon wat de paranoie ben, temperatuur is gewoon normaal, en zat beetje tussen me oren,
snap nu wel hoe ut zit met de kvs en zo, en ik doe ook geen water of wat dan ook erin gewoon kvs gekocht.maar ik zou n gewoon verder willen gaan met dat andere probleem dat van dat geratel/geschraapt achtige geluid dat rond of in het vliegwiel zit
owja krijg dat geluid dus rond de 9000 toeren en meer, als hij nog koud is of iets van 10 min gereden heb wat ik dus meestal niet langer doe als ik naar school ga word hij niet super warm dus komt hij niet hoger dan ongeveer 8500 dus dan hoor ik het niet, maarja als hij dus warmer word dan weer wel dus nog steeds een probleeem
Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 28-3-2006 om 12:50 uur.
|
|
|
|
Endymion |
28-3-2006 12:48 |
Posts: 1583 |
misschien zit je grondplaat los ?
dan schuurt hij ook als de ziekte
toen dacht ik ook dat mijn zuigerveren kapot waren
Dit bericht is gewijzigd door Endymion op 28-3-2006 om 12:50 uur.
|
|
As your agent, I am beyond death |
|
chrisda |
28-3-2006 12:51 |
Posts: 387 |
grondplaat? waar zit dat ergens? heb zelf geenverstand van (daarom doe ik het ook met en vriend die dat wel heeft)
en moet je dat gewoon goed vastschroeven of als hij slecht is vervangen of zo??/?
|
|
|
|
Endymion |
28-3-2006 12:54 |
Posts: 1583 |
nou aan de linkerkant van de krukas zit een kapje als je die eraf haalt vind je het vliegwiel om dit te verwijderen heb je wel een zuigerstop nodig en een vliegwieltrekker
hier is een faq waar ze de onsteking gaan vervroegen maar hieruit kun je ook halen hoe je te werk gaat
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/18
Dit bericht is gewijzigd door Endymion op 28-3-2006 om 12:55 uur.
gewoon goed vastschroeven als hij loszit
pas wel op ,niet te vast je draait de bouten in aluminium!
Dit bericht is gewijzigd door Endymion op 28-3-2006 om 12:56 uur.
|
|
As your agent, I am beyond death |
|
richard3 |
28-3-2006 12:56 |
Posts: 5198 |
grond plaat zit achter het vlieg wiel daar zitten je spoelen op
|
|
op naar de grote brommers |
|
chrisda |
28-3-2006 12:59 |
Posts: 387 |
owke achter de spoelen dus, die weet ik wel te zitten
maar als je die spoel aandraait draai je dan met zelde schroeven ook gelijk die grondplaat aan of ziten die schroeven of waar hij dan ook mee vast zit er valk naast of zo??
btw, is het erg als je lange tijd zo rijd, met dat trillende gleuid, zegt maar elke dag ongeveer 3 kwartier bij elkaar en dat 3 dagen lang
wel met rustig warmdraaien etc
|
|
|
|
agent orange |
28-3-2006 13:02 |
Posts: 1180 |
zou maar op letten, hoorde zaterdag ook een tikkend geluid uit mijn blok komen, toen had ik de cilinderkop er meteen af gedraait maar ik zag niets, toen reed ik nog een stukje en in een keer viel de bommer uit en had ik geen compressie meer, toen dat ik mijn cilder er af draaide zag ik dat er een dikke kras in de wand zat en dat een van de veertjes die de pistonpen vast zetten weg was, kon mijn nieuwe 70 hebo weg gooien
|
|
|
|
richard3 |
28-3-2006 13:03 |
Posts: 5198 |
ja tuurlijk is dat erg !
verder zit de grond plaat met andere schroeven vast als je spoelen die op de grondplaat zitten
dat zie je gauw zat
op een honda blok(heb niet et hele topic gelezen) zijn het 3 bouten
kop 10 das m6 meen ik
|
|
op naar de grote brommers |
|