Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - te warme motor?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 757 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #35808 - te warme motor?
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3320 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

richard3 26-3-2006 16:53 Print reply

Posts: 5198
het maakt niks uit die temp

en die meters van een nsr zijn wel goed
doet zijn werk iig
hij zal de komende tijd (naarmate het weer warmer wordt) wss nog wat in temp stijgen
hij mag alleen niet heel veel verder komen als dat ie nu is
dus niet verder als een kwart van de balk of zo
dan is het goed

mijn nsr leeft nog en hij is toch best vaak heel heet geworden dus ze kunnen er tegen maargeweldig is het niet
 
op naar de grote brommers
chrisda 26-3-2006 17:26 Print reply
Posts: 387
heb net gewone (blauwe ) koelvloeistof gehaald voor maar 4 euro dus vin ik neit veel (der is ook een rode met kvs ?n anti vries en dat is8euro)

heb weer eindje gereden en ging goed, alleen einde van het ritje na ongeveer 30 35 min hoorde ik het weer opkomen.(dat schrapende geluid n me blok) voordat ik reed nog ff gecheckt of de schroefjes van mijn kappen ter hoogte van me blok niet los zaten want die had ik vorige dag ff afgehaald maar zat goed dus daar ligt het ook niet aan ga nu die vloeistof in kieperen en dan weer rijden.
het vulgat van de kvs zit egt kut en kan je moeiljk ffinschenken. is er een speciaalgat waar je hetin moetschenken of gewoon trechter insteken?? en zoja, moet ik die trechter ff schoonamekn want die heb ik gebruikt om 2takt in me oude puch te doen?

Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 26-3-2006 om 17:26 uur.
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 26-3-2006 17:28 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chrisda
heb net gewone (blauwe ) koelvloeistof gehaald voor maar 4 euro dus vin ik neit veel (der is ook een rode met kvs ?n anti vries en dat is8euro)

heb weer eindje gereden en ging goed, alleen einde van het ritje na ongeveer 30 35 min hoorde ik het weer opkomen.(dat schrapende geluid n me blok) voordat ik reed nog ff gecheckt of de schroefjes van mijn kappen ter hoogte van me blok niet los zaten want die had ik vorige dag ff afgehaald maar zat goed dus daar ligt het ook niet aan ga nu die vloeistof in kieperen en dan weer rijden.
het vulgat van de kvs zit egt kut en kan je moeiljk ffinschenken. is er een speciaalgat waar je hetin moetschenken of gewoon trechter insteken?? en zoja, moet ik die trechter ff schoonamekn want die heb ik gebruikt om 2takt in me oude puch te doen?

Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 26-3-2006 om 17:26 uur.



gewoon in reservoir kiepen, en dan in die slang die van de cilinderafkomt knijpen met je hand zodat je het ontlucht en reservoir in de gaten houden want word leger naarmate je knijpt
 
chrisda 26-3-2006 17:33 Print reply
Posts: 387
moet je zeg maar de lucht van de cilinder richting reservoir knijpbeweging maken zodat het daar eruitkan of heb ik het mis?
 
2takt Gangster 26-3-2006 17:40 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rob-Peters
[...]


tankstation is kk duur, en denk niet dat het nu zo snel vriest dus kan je ook gewoon water in doen



geen water in doen water heeft een lager kookpunt dn koelvloeistof en als je lang rijd kn dus je water gaan verdampen
 
wietplant 26-3-2006 17:44 Print reply

Posts: 2092
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]



geen water in doen water heeft een lager kookpunt dn koelvloeistof en als je lang rijd kn dus je water gaan verdampen


koelvloeistof zit in gesloten systeem or dus als het verdamd verlies je geen koelvloeistof. en je koelwater word echt geen 100 graden. dus water kan gewoon ( rijden sprintbrommers/scooters ook mee) maar wel eerst ff koken zodat de kalk er uit is
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 26-3-2006 17:44 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chrisda
moet je zeg maar de lucht van de cilinder richting reservoir knijpbeweging maken zodat het daar eruitkan of heb ik het mis?


gewoon bij slang die boven cilinder zit en dan zie je lucht uit reservoir komen of hoor je iig


@rider, heb vorige zomer hele tijd met water gereden en niet bijgevuld en was niet echt veel gezakt (kvs pijl)en is gesloten systeem dus is ook beetje raar als dan je water verdwijnt niet?

Dit bericht is gewijzigd door Rob-Peters op 28-3-2006 om 13:52 uur.
 
chrisda 26-3-2006 17:48 Print reply
Posts: 387
owke ga k nu ff doen,


Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 26-3-2006 om 17:50 uur.
 
kawasaki_sgoutum 26-3-2006 17:49 Print reply

Posts: 39
nooit water gebruiken koelvloeistof is eigenlijk water met suiker en nog wat troep er in gewoon water heeft een kookpunt van 100 grade en water met suiker al 140 dus niet moeilijk doen over een paar euro's en haal gewoon een flesje koelvloeistof

 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 26-3-2006 17:49 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chrisda
owke ga k nu ff doen,
owja krijg die kk foto's niet in mijn profiel. heb al allerlei topics bekenen en heb ze nu geresized etc met imageshack.us en dan de website link genomen en ook forumlink etc. heb nu ook geplakt in dat open veld waar je iets overjezelf kunt vertellen maar verschijnt nog niks
maarja dit is natuurlijk wel ff off topic maar wil graag paar foto's van me nsr op bf zetten


direct link pakken, tussen [img] direct link [/img]
 
chrisda 26-3-2006 17:54 Print reply
Posts: 387
thnx.
ff weer ontopic ik ben er nog steeds niet achter hoe dat schraap geluid komt.
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 26-3-2006 17:57 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: denollie(the real one)
niet alleen water gebruiken !!!!! dan roest je hele koelsysteem tot het rot is, gebnruik altij een minimum aan antivries, dat dient niet alleen voor het tegengaan van het bevriezen , maar het maakt het ook zo dat het water het metaal niet zo snel aantast ( roest corrosie etc)


als er geen lucht bij komt wat ook hoort als je goed ontlucht hebt, roest het niet zo snel en koelmantel hoort niet te roesten er hoort lak in te zitten.


keertje kop eraf halen en kijken na het geschraap als het duidelijk uit je cilinder komt

 
chrisda 26-3-2006 18:02 Print reply
Posts: 387
stel het komt van de cilninder, weten jullie dan een paar 'situaties' waaar door het zou kunnen komen en wat er vervangen meot worden dan en hoeveel dat kost en of het makkelijk te vervangen is enzo
 
Shoot_me 26-3-2006 18:24 Print reply

Posts: 1535
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chrisda
stel het komt van de cilninder, weten jullie dan een paar 'situaties' waaar door het zou kunnen komen en wat er vervangen meot worden dan en hoeveel dat kost en of het makkelijk te vervangen is enzo


Tikkende Zuigerveren (versleten zuigerveren) kost ongeveer 8 eurie om te verangen mits je het zelf doet. Is wel redelijk makkelijk te vervangen

Quote:
koelvloeistof zit in gesloten systeem or dus als het verdamd verlies je geen koelvloeistof. en je koelwater word echt geen 100 graden. dus water kan gewoon ( rijden sprintbrommers/scooters ook mee) maar wel eerst ff koken zodat de kalk er uit is



Heb je enig idee hoelang die sprintscooties rijden? Nog geen 5 minuten. En als je water kookt verdampt het water en blijft het kalk over dus dat is ook echt kinkklare onzin.
Gewoon koelingsvloeistof halen

Dit bericht is gewijzigd door Shoot_me op 26-3-2006 om 18:25 uur.
 
miauw
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 26-3-2006 18:29 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Shoot_me

Heb je enig idee hoelang die sprintscooties rijden? Nog geen 5 minuten. En als je water kookt verdampt het water en blijft het kalk over dus dat is ook echt kinkklare onzin.
Gewoon koelingsvloeistof halen

Dit bericht is gewijzigd door Shoot_me op 26-3-2006 om 18:25 uur.


bij sobw rijden ze ook gewoon op water en dat is niet even 5 minuten maar eerder richting kwartiertje, bij kvs zit alleen kleurstof en antivries




@chrisda: je kan cilinder laten honen en andere zuiger als er werkelijk iets kapot is, komt ongeveer uit op 50 euro en kan zijn omdat die te warm is geworden en daardoor zuiger te veel is uitgezet of dat je niet genoeg gesmeerd heb
 

Dit topic is 3320 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved