Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - te warme motor?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 838 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #35808 - te warme motor?
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3350 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chrisda 26-3-2006 16:24 Print topicpost
Posts: 387
hey ik ging net ff rondje rijden, rustig warmlopen en daarna vol gas maar na tijdje merkte ik op dat hij zeg maar op punt dat je over moet schakelen en ook als hij op top is het lijkt alsof er wat rammelt ergens in me motor.
en ik heb er eigenlijk neit zo vaak op gelet (behalve nu dan)maar als ik me hadn er vlak boven houd dan voel ik de warmte al en me hand erop dan brand ik me poten. is dit normaal (heb honda nsr type 1) andere keren dat ik ff voelde bijv. me uitlaat dan was hij wel warm maar ik voelde het niet heel erg als ik me hand er vlak boven hield en ik kon me hand er gerust een tijdje opleggen.
normaal komt de temperatuur meter nooit hoger dan eerste streepje, maar nu dus een streepje verder. dit is natuurlij kwel klein verschil maarja normaal is dat nooit.
of kan het komen omdat het nu best wel lekker weer is en heb hem nog maar 3 weken en toen was het redelijk koud, dat hij dan minder warm werd??
de koelvloeistofbakje is nog voor ongeveer 1 vijfde vol.

misshcien zit dat qua warmte gewoon tussen me oren maar dat gerammel is in ieder geval verkeerd. en waar de uitlaat vast zit aan cilinder (geloofik) daar lekt hij prut. zwart en glinsterend en kleverig??

foto's komen eraan,
dit gaf hij normaal aan(was toen wel wat kouder dan vandaag

Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 26-3-2006 om 16:26 uur.
dit geeft hij vandaag aan. tis nu lekker weer en zelfs met alleent shirt aan heb ik het niet koud



Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 26-3-2006 om 16:32 uur.

Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 26-3-2006 om 17:31 uur.
 

Kawasaa 26-3-2006 16:27 Print reply

Posts: 778
volgens mij zit er een min en een max op dat bakje, het niveau moet daar altijd tussen blijven dat betekent dus dat je hem af en toe moet bijvullen
 
Quantoelicoe 26-3-2006 16:27 Print reply

Posts: 927
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chrisda
hey ik ging net ff rondje rijden, rustig warmlopen en daarna vol gas maar na tijdje merkte ik op dat hij zeg maar op punt dat je over moet schakelen en ook als hij op top is het lijkt alsof er wat rammelt ergens in me motor.
en ik heb er eigenlijk neit zo vaak op gelet (behalve nu dan)maar als ik me hadn er vlak boven houd dan voel ik de warmte al en me hand erop dan brand ik me poten. is dit normaal (heb honda nsr type 1) andere keren dat ik ff voelde bijv. me uitlaat dan was hij wel warm maar ik voelde het niet heel erg als ik me hand er vlak boven hield en ik kon me hand er gerust een tijdje opleggen.
normaal komt de temperatuur meter nooit hoger dan eerste streepje, maar nu dus een streepje verder. dit is natuurlij kwel klein verschil maarja normaal is dat nooit.
of kan het komen omdat het nu best wel lekker weer is en heb hem nog maar 3 weken en toen was het redelijk koud, dat hij dan minder warm werd??
de koelvloeistofbakje is nog voor ongeveer 1 vijfde vol.

misshcien zit dat qua warmte gewoon tussen me oren maar dat gerammel is in ieder geval verkeerd. en waar de uitlaat vast zit aan cilinder (geloofik) daar lekt hij prut. zwart en glinsterend en kleverig??

foto's komen eraan,
afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 26-3-2006 om 16:26 uur.

Dat prut blijf je altijd wel houden een klein beetje dan, voor de rest zou het aan het weer kunne liggen, maar als ie echt heet word mischien verder kijken... weet zelf ook niet veel van lc cilindertjes

 
Djeep 26-3-2006 16:28 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
volgens mij zit er een min en een max op dat bakje, het niveau moet daar altijd tussen blijven dat betekent dus dat je hem af en toe moet bijvullen



Bij mij is het bakje helemaal leeg....
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Kawasaa 26-3-2006 16:28 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
volgens mij zit er een min en een max op dat bakje, het niveau moet daar altijd tussen blijven dat betekent dus dat je hem af en toe moet bijvullen


edit:(weet niet zeker hoor)
verkeerde knopje

Dit bericht is gewijzigd door Kawasaa op 26-3-2006 om 16:29 uur.
 
chrisda 26-3-2006 16:29 Print reply
Posts: 387
ja klopt upper en lower staat erop, maar tis toch zo dat alle koelvloeistof gaat in ut blok en als ie wat extra nodig heeft haalt hij het uit het bakje maar als dat leeg is dan zou er toch wat verkeerd moeten gaan, dat hij miner koelt? maar krijg je dan ook geljik dat schrapende geluid alsof er wat zand?? ofwat naders in zit.
oja dat dekseltje wat erop zit, stond een lange tijd open, had ik helemaal niet door maar misschien zou er daardoor wat vuil in gekomen zijn.

 
Djeep 26-3-2006 16:31 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chrisda
ja klopt upper en lower staat erop, maar tis toch zo dat alle koelvloeistof gaat in ut blok en als ie wat extra nodig heeft haalt hij het uit het bakje maar als dat leeg is dan zou er toch wat verkeerd moeten gaan, dat hij miner koelt? maar krijg je dan ook geljik dat schrapende geluid alsof er wat zand?? ofwat naders in zit.
oja dat dekseltje wat erop zit, stond een lange tijd open, had ik helemaal niet door maar misschien zou er daardoor wat vuil in gekomen zijn.




Ik dacht dat dat bakje altijd voor overtollig KVS was... Maar schrapend geluid als zand ligt niet aan je KVS, ligt meer aan wat je in je tank zit.. (hij rijd op benzine geen KVS )
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Hardstyle 26-3-2006 16:31 Print reply

Posts: 1077
Bakje aanvullen..
Kan wel kloppen wel dat die paar weken terug niet op temp kan komen door de kou..

En die prut is in kleine hoeveelheden wel normaal..

En die ori temp meter van een nsr is ook prut ..
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
chrisda 26-3-2006 16:33 Print reply
Posts: 387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]



Ik dacht dat dat bakje altijd voor overtollig KVS was... Maar schrapend geluid als zand ligt niet aan je KVS, ligt meer aan wat je in je tank zit.. (hij rijd op benzine geen KVS )


haha ja dat was me ook al opgevallen dat hij op benzine rijd
maarja was maar een gokje
 
chrisda 26-3-2006 16:36 Print reply
Posts: 387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
Bakje aanvullen..
Kan wel kloppen wel dat die paar weken terug niet op temp kan komen door de kou..

En die prut is in kleine hoeveelheden wel normaal..

En die ori temp meter van een nsr is ook prut ..


ja owke, kan natuurlijk best dat die niet zo goed zjn maarja de zintugie in me hand zijn nog wel goed en dat voelde wel warme dan wat ik van de afgelopen weken gewend ben, maarja msischen komt dat gewoon door het lekkere weer, maar dan weet ik nog niet waardoor het 'schrapende'geluid komt, heeft iemand dit wel eens gehad.
heb het alleen in hoge toeren en het klint niet heel erg luid, maar als je klein beetje concentreert dan hoor je het toch duidelijk.

 
denollie(the real one) 26-3-2006 16:37 Print reply

Posts: 501
de verbranding wekt en temperatuur op van 1200 graden , dus het is nrml dat je je hand er niet op kunt houden, en die prut dat blijf je behouden, en doe je koelvloeistof bakje maar vol tot aan de streep, nrml moet je brommer nog warmer worden dan dat eerste streepje, hoe lang bedoel je met een stukje rijden ? 5 minuten fzo, rijd maar is een half uur aan een stuk dan zal ie wel warm zijn
 
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............
chrisda 26-3-2006 16:40 Print reply
Posts: 387
hmm daar heb je wel gelijk in, tis eigenlijk beetje overdreven dat ik hele tijd mijn hand op kan houden maar voor mijn gevoel is hij warmer dan normaal. en eindje rijden was half uur 3 kwartier.
en maakt het uit wat voor koelvloeistof je neemt en hoeveel kost dat ongeveer? kan je dat ook bij de tankstation halen want denk neit dat me brommerboer nu open is
enweet je mischien ook wat dat geluid veroorzaak heb?
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 26-3-2006 16:41 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chrisda
hmm daar heb je wel gelijk in, tis eigenlijk beetje overdreven dat ik hele tijd mijn hand op kan houden maar voor mijn gevoel is hij warmer dan normaal. en eindje rijden was half uur 3 kwartier.
en maakt het uit wat voor koelvloeistof je neemt en hoeveel kost dat ongeveer? kan je dat ook bij de tankstation halen want denk neit dat me brommerboer nu open is
enweet je mischien ook wat dat geluid veroorzaak heb?


tankstation is kk duur, en denk niet dat het nu zo snel vriest dus kan je ook gewoon water in doen
 
chrisda 26-3-2006 16:43 Print reply
Posts: 387
ow das minder, per hoeveel dl l?? word het verkocht en hoeveel ongeveer?
 
Kawasaa 26-3-2006 16:45 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chrisda
ow das minder, per hoeveel dl l?? word het verkocht en hoeveel ongeveer?


gewoon bakje vullen tot streepje eindje mee rijden er kijken of het niveau van de KVS nog goed is.

 
denollie(the real one) 26-3-2006 16:48 Print reply

Posts: 501
niet alleen water gebruiken !!!!! dan roest je hele koelsysteem tot het rot is, gebnruik altij een minimum aan antivries, dat dient niet alleen voor het tegengaan van het bevriezen , maar het maakt het ook zo dat het water het metaal niet zo snel aantast ( roest corrosie etc)
 
Life's a Bitch ......Be its Pimp ............

Dit topic is 3350 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved