Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Help tik in tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1157 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35797 - Help tik in tsx
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1583 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Toon 25-3-2006 20:48 Print topicpost

Posts: 1679
Hallo forummers, deze nammidag was ik op men straatje voor het huis de top aan het testen.
Normaal gaat hij 72 zonder wind vandaag veel en lang 79 gereden met de wind mee.

Hij was goed warm en ik reed rustig terug en ik hoor hem in lage toeren lichtjes tikken. Dit was eerst nog niet.

Zouden dit de zuigerveren of zuiger zijn???
Kunnen lagers of zuigerveren zoineens beginnen te tikken?
Of zou het gewoon komen dat hij goed warm was ?

Hij start nog goed 1e kick met chocke loopt hij, maar hij is wel minder sterk tegen sterke wind ong 55 à60 de setup is belgisch ori met proma.

alles is welkom, alvast dank.
 

agent orange 25-3-2006 20:59 Print reply

Posts: 1180
warmloper misschien?
 
Toon 25-3-2006 21:03 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: visstick
warmloper misschien?



Absoluut niet niks gevoeld start nog evengoed nog hetzelfde vermogen of niet minder dat ik weet. Maar zou het een lager zijn of eerder zuigerveren.
 
tsxj oran 25-3-2006 21:03 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: visstick
warmloper misschien?

ik zal wel ff nakijken voor een warmloper, maar denk niet dat dta het is, en dat getik, komt dat echt bij de cilindervandaan?? of mischien bij je kickstart ofso??
 
oud
Grischnakh 25-3-2006 21:10 Print reply

Posts: 1369
tikken tjah, kan van alles zijn, met wat voor een mengverhouding rij je? bij mij tikt hij ook iets bij 1:50 bij 1:40 een stuk minder, waren waarschijnlijk dus de zuigerveren,
 
Palava 25-3-2006 21:12 Print reply

Posts: 2866
zuigerveertjes die een beetje dood aant gaan zijn?
 
Toon 25-3-2006 21:35 Print reply

Posts: 1679
Ja tis gewoon bij de cil nog maar lichtjes maar beter voorkomen dan genezen dus het zijn waarschijnlijk de zuigerveertjes ?
 
OmafietS 25-3-2006 21:38 Print reply

Posts: 7472
trek je cil gewoon ff er af, dan zie je t zo
 
Toon 25-3-2006 21:39 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: OmafietS
trek je cil gewoon ff er af, dan zie je t zo



ga ik ook doen maar als hij getikt heeft wil dat ook zeggen dat er dan schade is ?

 
Palava 25-3-2006 21:42 Print reply

Posts: 2866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: toon
Ja tis gewoon bij de cil nog maar lichtjes maar beter voorkomen dan genezen dus het zijn waarschijnlijk de zuigerveertjes ?

je zou haast dneken

 
mr200r 25-3-2006 23:17 Print reply
Posts: 5122
Blokje is gewoon een keer goed warm geweest, en toen ging je langzamer rijden en toe begon hij te tikken door afkoeling,
denk toch niet meteen het ergste.
 
mr200r
daanmtx 25-3-2006 23:21 Print reply

Posts: 3759
is er verschil in compressie voor zover je kan bepalen? Ik denk zelf, mede door afname in vermogen dat het idd je zuigerveren zullen zijn, mits het probleem zich blijft voortdoen.
 
Honda VFR400R
Toon 26-3-2006 11:28 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
is er verschil in compressie voor zover je kan bepalen? Ik denk zelf, mede door afname in vermogen dat het idd je zuigerveren zullen zijn, mits het probleem zich blijft voortdoen.



Ik heb nog geen merkbare afname in vermogen. Zolang ik hem heb haalt hij 72 digi zonder wind en tege de wind 55/60. En start van de 1e of 2e kick
Ik had nog even gereden met de tik maar ging hetzelfde.

IK heb hem nog NIET gestart hierna. Als ik hem nu start kan dit gevolgen hebben of breken zuigerveren niet zo snel en omdat die tikt wil dat zeggen dat er al schade in de cilwand is of hoeft dat niet pers?? bij bijna gare zuigerveren.

Dit bericht is gewijzigd door toon op 26-3-2006 om 11:29 uur.
 
mr200r 26-3-2006 14:58 Print reply
Posts: 5122
Volgens mij willen jullie hier dat eriets kapot gaat,starten rijden.
 
mr200r
RTT-tUnInG 26-3-2006 15:02 Print reply

Posts: 551
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
Volgens mij willen jullie hier dat eriets kapot gaat,starten rijden.



nee wij willen het voorkomen... als die jonge rijd met een tik in het blok klopt er iets niet klaar punt uit

 
RTT-tUnInG 26-3-2006 15:04 Print reply

Posts: 551
klinkt mischien dom maar zoek het eerst bij de simpele dingen..

bv mischien zijn je ketting en tandwielen wel gaar..


mijn advies loop ff stukje met je brom en zet hem in ze vrij en kijk of het erges anders wegkomt dan je blok
 

Dit topic is 1583 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved