Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DT 50M verschillende problemen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1281 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35776 - DT 50M verschillende problemen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2354 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DT50-Machine 25-3-2006 10:58 Print topicpost

Posts: 64
Hallo,

Ja ik ben nieuw hier, yo iedereen
Ik heb hier een yamaha DT 50 M, heerlijk ding.
Gaat goed enzo maar nu heb ik soms het probleem dat als ik een tijdje rijd en hem uitzet en na een kwartier-20 minuten hem weer aanzet hij gewoon niet aan wil.Ik blijf kicken choke of geen choke totaal geen reactie.
Dan loop ik hem in 2de in gang en dan lukt dan wel maar soms ook niet direct. Aan wat zou dit kunnen liggen? Ik rijd wel met een afstel ring voor 45 te gaan.Trekken doe ik niet echt maar dat zal wel aan de ring liggen want zonder ring gaat ie wel lekker. Trekt goed op en rijd 90. Maar ik doe dit enkel in de vakanties maar ik weet nu niet of ik dan ook het probleem heb.

Mijn 2de probleem is dat ik overlaatst ondekt heb dat mijn voortandwiel los staat. Nu zei mij iemand dat dit normaal zou kunnen zijn omdat als je je achterwiel niet goed uitlijnt het tandwiel vanvoor dan wat mee gaat.Klopt dit of moet ik het vastzetten?
Ik zou het wel willen vast zetten maar ik weet totaal niet hoe, ik heb al bij andere brommers gezien dat je er een kapje af doet en je aan de ambriage kan en aan het tandwiel maar ik wil dat hier doen en ik zie dat als ik het plaatje er wil af doen dat dit plaatje een deel van de boit is
Moet je dus je olie er af doen en heel dat ding open gooien voor dat tandwiel?

Grtz DT50-Machine!
 

mblover 25-3-2006 11:13 Print reply

Posts: 5391
ALs je uitlaten wisselt dan moet je wel iedere keer opnieuw afstellen.

Snelle setup --> grote sproeier gebruiken
Langzame setup --> kleine sproeier gebruiken
 
DT50-Machine 25-3-2006 11:17 Print reply

Posts: 64
Ja weet ik maar ik wissel de uitlaat niet he, ik haal gewoon de afstel ring eruit of steek er hem terug in. En hij is nu afgesteld me de ring erin aleja de luchtstel schroef enzo toch, aan de sproeier is normaal nog niets gedaan, standaard dus.
 
cmtheman 25-3-2006 11:49 Print reply

Posts: 2710
sproeier verwisselen, is echt wel nodig, zo'n ring is eigenlijk hetzelfde als je uitlaat verwisselen

en je tandwiel, je moet achter je brommer staan en kijken of je voor en achtertandwiel recht staan, je kan dit zien aan de ketting, die moet in 1 lijn zonder knikken van 8tertandwiel naar voortandwiel lopen.
en je moet een circlipring voor je tandwiel zetten, in die groef die in je tandwiel as zit
 
ZAC #802, KNMV #82
khaz 25-3-2006 11:55 Print reply

Posts: 1450
voor en achter je tandwiel btw!

 
HPI |w00t
DT50-Machine 25-3-2006 12:58 Print reply

Posts: 64
hazo maar kheb totaal geen gedacht welke maat er in zit en welke ik zou moeten nemen als ik traag rijd. Wat zit daar standaard in weet iemand dat? En als ik eens kijk weet je dan welke ik zou moeten nemen als ik traag rijd?

En i.v.m. die tandwielen, de ketting is perfect maar als ik vanvoor aan mijn ketting kom en van links naar rechts beweeg dan gaat dat voortand wiel zo mee bewegen
En met een circlipring zou dat tandiwel dan vast staan? Ik vraag me wel af hoe ik daar aan geraak, kvind het zo onlogsich dat daarvoor die boit open zou moet enal
 
cmtheman 25-3-2006 13:01 Print reply

Posts: 2710
je moet het kapje aan de linkerkant van het blok eraf schroeven (dus ook versnellingspook eraf) en dan zie je je tandwiel op een as zitten, en in die as zit een groef, het is de bedoeling dat daar een circlipring inzit, die zit dus in die groef en zorgt ervoor dat je tandwiel niet naar voren kan schuiven.

en sproeier.... wat voor maat sproeier zit er nu in?
 
ZAC #802, KNMV #82
DT50-Machine 25-3-2006 13:07 Print reply

Posts: 64
Ja dat dacht ik ook maar daar zit ook men boit, als ik dat los vijs loopt mijn boit olie eruit

En die sproeier weet ik niet, ik heb carbu nog niet open gedaan.
Normaal standaard maar ik vind nergens wat de standaard mat is.
 
cmtheman 25-3-2006 13:32 Print reply

Posts: 2710
wat is boit???, en als je da linker kapje eraf haalt loopt de olie er niet uit hoor, daar heb je keerringen voor. dat staafje van de koppeling kan je gewoon in je blok laten zitten.

dus er loopt geen olie uit dan, en in de KB staan de standaard sproeiermaten volgens mij (van dt50mx he??)

hier staat van dt50m en mx : http://www.brommerfo...base/Yamaha/DT50/200

Dit bericht is gewijzigd door cmtheman op 25-3-2006 om 13:33 uur.
 
ZAC #802, KNMV #82
asbsolute16 25-3-2006 13:42 Print reply

Posts: 2485
Je brommer start dus wel goed als hij koud is, omdat als je brommer koud is, dan heeft hij meer benzine nodig. Eenmaal warm gereden is er minder benzine nodig, dus als je hem uit zet en daarna weer wilt starten, dan krijgt hij teveel benzine en start dus moeilijker. Daarom heb je dus ook een choke, die zorgt ervoor dat je brommer genoeg benzine krijgt als hij koud is.

Maar zoals al gezegd is, je moet je sproeier verkleinen. Wel op de kleur van je bougie letten. Je heb zegmaar 3 kleuren die je bougie kan hebben. wit<-->koffiebruin<-->zwart. Je moet een beetje tussen koffiebruin en zwart in zien te komen, dan ben je er zeker van dat hij genoeg benzine/smering krijgt.
 
DT50-Machine 25-3-2006 13:44 Print reply

Posts: 64
hmm als ik teveel olie in mijn boit doe lekt er vanonder olie uit en daar zit pakking tussen en da is pakking tussen het blok en da plaatje dusja kweet het ni ik zal het nekeer porbere en op da plaatje heb je nog zo een klein plaatje kzal da ook nekeer probere dan
En de boit da is ja het motorblok waar tandwielen vanbinnen zo inzitten en war ge olie in moet doen.
En tis ne DT50M Ik zie het staan. Nen 82 dus, wa zou ik dan best steken als die ring er in is?
Bedankt al vast h?

Dit bericht is gewijzigd door DT50-Machine op 25-3-2006 om 13:50 uur.
 
DT50-Machine 25-3-2006 13:49 Print reply

Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dark
Je brommer start dus wel goed als hij koud is, omdat als je brommer koud is, dan heeft hij meer benzine nodig. Eenmaal warm gereden is er minder benzine nodig, dus als je hem uit zet en daarna weer wilt starten, dan krijgt hij teveel benzine en start dus moeilijker. Daarom heb je dus ook een choke, die zorgt ervoor dat je brommer genoeg benzine krijgt als hij koud is.

Maar zoals al gezegd is, je moet je sproeier verkleinen. Wel op de kleur van je bougie letten. Je heb zegmaar 3 kleuren die je bougie kan hebben. wit<-->koffiebruin<-->zwart. Je moet een beetje tussen koffiebruin en zwart in zien te komen, dan ben je er zeker van dat hij genoeg benzine/smering krijgt.


Ja beter had ik het niet kunnen verwoorden

Mijn kleur is wel goed vind ik, koffie bruin mss een beeetje te donker.
 
asbsolute16 25-3-2006 13:49 Print reply

Posts: 2485
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT50-Machine
maar ik vind nergens wat de standaard mat is.


Sproeiermaten Yamaha DT50M

Hoofdsproeier: 82
Luchtsproeier: 1.0
Sproeiernaaldclip positie: 059-2
Naaldsproeier: 2.08
Gasschuif: 0.5
Stationair sproeier: 34
Luchtstel schroef: 1.5
Startsproeier: 50

asje

In de knowledgebase kan je die gegevens vinden.
 
cmtheman 25-3-2006 13:49 Print reply

Posts: 2710
je zou je linkerkant er zo af moeten schroeven zonder dat er olie uitkomt he, je hoeft niet bij de versnellingsbak enzo te komen, maar gewoon cilpje erop en probeer een sproeier 75-78, dat moet een hoop schelen.

en er komt echt geen olie uit als je het vliegwieldeksel eraf haalt (want daar zit je tandwiel ook achter)
 
ZAC #802, KNMV #82
asbsolute16 25-3-2006 13:51 Print reply

Posts: 2485
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT50-Machine
[...]


Ja beter had ik het niet kunnen verwoorden

Mijn kleur is wel goed vind ik, koffie bruin mss een beeetje te donker.



Nu is hij dus koffiebruin en hij start dus moeilijk als hij warm is ?

Dan zou ik niet al te omlaag gaan met je sproeiermaat, kleine stapjes proberen. Niet van 100 naar 99 gaan bijvoorbeeld, maar per 5 ofzo.

Afstellen neemt altijd wat tijd in. Duurt wel even voordat je echt de goede heb gevonden
 
cmtheman 25-3-2006 13:55 Print reply

Posts: 2710
dus naar 78 ongeveer
 
ZAC #802, KNMV #82

Dit topic is 2354 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved