Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - heel kleine carb. onder RS?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 895 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35754 - heel kleine carb. onder RS?
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2158 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Remco RS 24-3-2006 16:43 Print reply

Posts: 11463
een ring erin

en een 14 of 16mm carb erop, 19mm is overkill, zuipt en heeft dan totaal geen nut

edit: en ik kan t weten, want ik heb het zelf ook

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 24-3-2006 om 16:43 uur.
 
Frysk 24-3-2006 16:45 Print reply

Posts: 34928
mischien dom
maar als je toch een 9 wil kopen

koop dan een 12 bing voor puch
is goedkope carb en makkelijk onderdelen carbje..

je moet ook niet te min benzine krijgen in je cilinder (ivm warmlopen)
 
giggitybyte
Remco RS 24-3-2006 16:47 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
mischien dom
maar als je toch een 9 wil kopen

koop dan een 12 bing voor puch
is goedkope carb en makkelijk onderdelen carbje..

je moet ook niet te min benzine krijgen in je cilinder (ivm warmlopen)

beter koop je gewoon DO
 
mulder 24-3-2006 16:48 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
mischien dom
maar als je toch een 9 wil kopen

koop dan een 12 bing voor puch
is goedkope carb en makkelijk onderdelen carbje..

je moet ook niet te min benzine krijgen in je cilinder (ivm warmlopen)


bing is toch voor membraanloze inlaat?
 
zeno 24-3-2006 17:44 Print reply

Posts: 1595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
[...]

beter koop je gewoon DO


DO??

is het trouwens dan niet slimmer om een ring bij uitlaatpoort te doen, en wel gewoon deze uitlaat te houden?? lijkt me een hoop moeite te besparen

Dit bericht is gewijzigd door zeno op 24-3-2006 om 17:46 uur.
 
bier drinken en kut roepen
Gideon 24-3-2006 17:57 Print reply

Posts: 6855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zeno
[...]


DO??

is het trouwens dan niet slimmer om een ring bij uitlaatpoort te doen, en wel gewoon deze uitlaat te houden?? lijkt me een hoop moeite te besparen

Dit bericht is gewijzigd door zeno op 24-3-2006 om 17:46 uur.


Dell'Orto

Dit bericht is gewijzigd door Gideon op 24-3-2006 om 17:58 uur.
 
SSTjoener
zeno 24-3-2006 18:02 Print reply

Posts: 1595
ooh ja, goeiemorgen

maar waarom zou ik niet gewoon deze uitlaat houden en er dan een ring tussen zetten?
 
bier drinken en kut roepen
Shoot_me 24-3-2006 18:03 Print reply

Posts: 1535
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk

koop dan een 12 bing voor puch
is goedkope carb en makkelijk onderdelen carbje..

je moet ook niet te min benzine krijgen in je cilinder (ivm warmlopen)


Geen luchtstelschroef en voor membraamloze inlaat

Dit bericht is gewijzigd door Shoot_me op 24-3-2006 om 18:04 uur.
 
miauw
Shoot_me 24-3-2006 18:03 Print reply

Posts: 1535
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zeno
ooh ja, goeiemorgen

maar waarom zou ik niet gewoon deze uitlaat houden en er dan een ring tussen zetten?


Kan je ook idd gewoon doen, gaat prima werken hoewel een 19mm dan wel redelijk groot is

Dit bericht is gewijzigd door Shoot_me op 24-3-2006 om 18:03 uur.
 
miauw
zeno 24-3-2006 18:06 Print reply

Posts: 1595
beter 14mm? of 16mm?

lijkt me in ieder geval super oplossing kan ik over een tijdje altijd weer hard gaan

hoe bepaal ik welke ring ik nodig heb trouwens, op mn 50snel cilinder, zijn al die uitlaatpoorten even groot??
 
bier drinken en kut roepen
Shoot_me 24-3-2006 18:09 Print reply

Posts: 1535
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zeno
beter 14mm? of 16mm?

lijkt me in ieder geval super oplossing kan ik over een tijdje altijd weer hard gaan

hoe bepaal ik welke ring ik nodig heb trouwens, op mn 50snel cilinder, zijn al die uitlaatpoorten even groot??


Heeft niks met de poorten van je cilinder te maken. Je zet een ringetje in je uitlaat waardoor de uitlaat begrensd word. Je komt niet eens aan de poorten van je cilinder. De ring bepaal je gewoon door uit te proberen, moet je niet vergeten telkens weer een beetje af te stellen anders loopt het voor geen drol

Dit bericht is gewijzigd door Shoot_me op 24-3-2006 om 18:10 uur.
 
miauw
zeno 24-3-2006 18:11 Print reply

Posts: 1595
ja dat bedoelde ik, sorry beetje krom opgeshreven

maar uit die howto http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/101
kan ik niet zo goed zien welke ring ik moet hebben, gewon zorgen dat het gat met 20& verkleind ofzo?
en dat ding moet ertussen vastgelast worden of gewoon schroeve?
 
bier drinken en kut roepen
crosser10040 24-3-2006 18:11 Print reply

Posts: 515
zou igg geen 9mm doen lijkt me dat je cilinder niet echt gelijkmatig gevuld wordt
 
Remco RS 24-3-2006 20:19 Print reply

Posts: 11463
ik heb 16mm DO

en een ring in mijn uitlaat gelast, kun je er uit slaan als je daar zin in hebt

16 is ideaal, niet te groot, en ook ideaal mocht je m willen ontgrenzen

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 24-3-2006 om 20:21 uur.
 
Frysk 24-3-2006 20:21 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]


bing is toch voor membraanloze inlaat?

maakt geen flikker uit denk ik..
je hebt ook polini cilinders voor puch met membraam

iig dit is de goedkoopste oplossing en beste
maar een 9mm is echt te klein hoor
 
giggitybyte

Dit topic is 2158 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved