Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - heel kleine carb. onder RS?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 802 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35754 - heel kleine carb. onder RS?
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 2142 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

zeno 24-3-2006 11:42 Print topicpost

Posts: 1595
Ik heb sinds kort een Aprilia RS, ik wil hem afvoeren, misschien door de snelle uitlaat te vervangen voor een ori, of anders met een andere carburateur.
Nu kreeg ik een aanbod voor een 9MM carburateur, en aangezien er nu een 19MM onder ligt vraag ik me af of dit wel goed zou lopen.. wat denken jullie?

Setup:
50snel
19mm dell'orto
doppler uitlaat
powerfilter
 
bier drinken en kut roepen

honda_for_life.com 24-3-2006 11:44 Print reply

Posts: 4176
ring in de uitlaat of ander cil


met een 9mm kom ws niet eens vooruit
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
MT70-nolimit 24-3-2006 11:53 Print reply

Posts: 4322
Leg er dan 14 onder dat kan nog
 
gaat lang goed
zeno 24-3-2006 12:07 Print reply

Posts: 1595
wat adviseren jullie om m van 95/100 KMH naar een nette 65 te krijgen?
14mm, of een ori uitlaat?
 
bier drinken en kut roepen
bikkeltje 24-3-2006 12:10 Print reply

Posts: 2380
allebei
 
wietplant 24-3-2006 12:10 Print reply

Posts: 2092
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zeno
wat adviseren jullie om m van 95/100 KMH naar een nette 65 te krijgen?
14mm, of een ori uitlaat?


uitlaat
 
Deze reply is fictief, en is niet gebaseerd op de waarheid
Menu2t 24-3-2006 12:10 Print reply

Posts: 2815
14mm word ie ook zuiniger van,, als dat niet genoeg is ,, ff n ringetje in je uitlaat lassen,,
 
NSR Supersprint special!
J-master 24-3-2006 12:21 Print reply

Posts: 1158
orgineel ligt er 8mm onder. En daar kun je ook 100 meerijden. Dus denk dat niet veel uit maakt ofwel?
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
mcdronkz 24-3-2006 12:23 Print reply

Posts: 32777
9mm wil best wel aardig lopen, maar je mist gewoon wat kracht als je tegenwind oid. hebt.

14mm is al een stuk aangenamer, wil je een beetje vlot mee kunnen komen met auto's in de bebouwde kom e.d.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J-master
orgineel ligt er 8mm onder. En daar kun je ook 100 meerijden. Dus denk dat niet veel uit maakt ofwel?


Origineel ligt er de 9mm carburateur onder die hij aangeboden krijgt.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 24-3-2006 om 12:23 uur.
 
zeno 24-3-2006 13:01 Print reply

Posts: 1595
als dat zo is, waarom zou ik dan niet gewoon een 9mm ori carb eronder leggen, en dan goed afstellen?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
ring in de uitlaat of ander cil


met een 9mm kom ws niet eens vooruit


en in hoeverre is dat dan waar?
 
bier drinken en kut roepen
HersenSpinsel 24-3-2006 13:01 Print reply

Posts: 2984
ik denk trouwens dat hij er niet eens zo gek veel zuiniger van word als je alleen de carb veranderd..
 
HPT www.derbi-club.com!
bikkeltje 24-3-2006 13:02 Print reply

Posts: 2380
carb is tog vooral voor de trekkracht?
 
HersenSpinsel 24-3-2006 13:02 Print reply

Posts: 2984
idd, beter verander je de uitlaat
 
HPT www.derbi-club.com!
mcdronkz 24-3-2006 13:04 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HersenSpinsel
ik denk trouwens dat hij er niet eens zo gek veel zuiniger van word als je alleen de carb veranderd..


Scheelt een hoop. Maar het is vooral afhankelijk van je rijstijl. Als je met een 14mm oid. rijdt, hoef je niet altijd vol gas te rijden. Dat scheelt echt aanzienlijk in het benzineverbruik.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zeno
als dat zo is, waarom zou ik dan niet gewoon een 9mm ori carb eronder leggen, en dan goed afstellen?

[...]


en in hoeverre is dat dan waar?


Mensen die beweren dat je met een 9mm niet vooruit komt hebben geen enkele ervaring met een dergelijke carburateur, en denken dat je minstens 20mm nodig hebt om een beetje vooruit te komen. Dat dat misschien voor een Honda geldt, zegt verder niks over jouw RS.

Ik heb een jaar met een 9mm carburateur gereden op een Aprilia Classic, het rijdt verder prima, maar ook niet meer dan dat.
 
zeno 24-3-2006 13:06 Print reply

Posts: 1595
oke dan, dank jullie wel

Hoe zit het verder dan met de afstelling, ik heb daar nog nauwelijks ervaring mee namelijk..
als ik mn uitlaat verander, wat gaat er dan allemaal fout waardoor ik moet gaan veranderen aan mna fstelling? en hoe moeilijk is het om een eventuele nieuwe carburateur goed af te stellen?
 
bier drinken en kut roepen
jd boer 24-3-2006 13:07 Print reply

Posts: 6005
ik heb nu dacht k een 12 mm dr op zitten maar tis idd als je tegenwind heb mis je gewoon wat kracht

k denk wel dat het wil lopen hoor met 9 mm
 
rs1sprintuhr

Dit topic is 2142 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved