Timon88 |
23-3-2006 19:43 |
Posts: 1477 |
zou ff naar de brommerboer gaan misschien kan hij je er meer over vertellen. ik zou t iig niet weten
|
|
Holland-Meeting |
|
-XyS- |
23-3-2006 21:48 |
Posts: 609 |
die had mij die olie gegeven (waarvan ik denk dat hij niet goed is)
is wel een echte dealer enzo, hij zei van miss ist je koppelingshuis ozfo (is het dus niet)
en anders moet je je blok uit elkaar laten halen (ja voor ?200 ofzo zeker )
|
|
vroeeemmmmMmMmmmmmmM |
|
brommercrazy |
24-3-2006 9:24 |
Posts: 2594 |
is er verschil bij ingehouden/"uit"gehouden koppeling?
|
|
|
|
-XyS- |
26-3-2006 10:57 |
Posts: 609 |
nee, het klinkt altijd hetzelfde, ook tijdens het rijden (wel sneller achter elkaar dan natuurlijk)
|
|
vroeeemmmmMmMmmmmmmM |
|
SpeedY_the_Devil |
26-3-2006 11:27 |
Posts: 2711 |
is t niet je zuigerveer ofzo die je hoort?
lijkt mij sterk dat je door je olie ineens een tik krijg..
geef anders eens ff door wat voor olie t was enzo is miss makkelijk
edit:
4takt (scooter?) 10w40
4 takt olie zorgt toch ook voor de smering bij 4takt brommers?
lijkt mij sowieso beter als je 2 takt olie neemt maar of t uberhaupt iets veranderdt? ik weet t niet
Dit bericht is gewijzigd door SpeedY_the_Devil op 26-3-2006 om 11:29 uur.
|
|
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php |
|
-XyS- |
26-3-2006 12:01 |
Posts: 609 |
dus het slimste is om eerst de cilinder eraf te halen, en dan kan ik meteen de speling op me krukas checken ofniet?
ik hoor het geluid niet echt bij me cilinder,, vooral als ik met me oor bij me vliegwiel ga.
Dit bericht is gewijzigd door -XyS- op 26-3-2006 om 12:02 uur.
|
|
vroeeemmmmMmMmmmmmmM |
|
Joostvdw |
26-3-2006 12:13 |
Posts: 4789 |
zit er niet gewoon iets los onder je vliegwiel ofzo? een boutje wat eruit is gelopen?
10w40 is de goeie dikte, je moet alleen ff kijken of het wel voor natte koppelingen geschikt is
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
-XyS- |
26-3-2006 13:00 |
Posts: 609 |
nee er zit nix bij mijn vliegwiel volgensmij, ik zal zo nog wel even kijken.
en als het niet voor natte koppelingen is, dan zouden me koppelingsplaten tog wegbranden? en dan zou het juist wel uit moeten maken of ik me koppeling indruk ofniet..
dus het moet wel me krukas zijn ?
|
|
vroeeemmmmMmMmmmmmmM |
|
Joostvdw |
26-3-2006 13:03 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -XyS-
nee er zit nix bij mijn vliegwiel volgensmij, ik zal zo nog wel even kijken.
en als het niet voor natte koppelingen is, dan zouden me koppelingsplaten tog wegbranden? en dan zou het juist wel uit moeten maken of ik me koppeling indruk ofniet..
dus het moet wel me krukas zijn ?
als de olie niet voor natte koppeling is bedoelt brand er niks weg hoor, dan zullen je platen sneller slippen en mogelijk verzadigd raken met dopes uit de olie en dan moet je nieuwe platen, maar niks wat gaat tikken rammelen of opeens ontploffen :P
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
-XyS- |
26-3-2006 13:50 |
Posts: 609 |
haha ok, maar dat zal het niet zijn dan he
haal v/d week me cilinder er wel af & dan checken van zuigerveren en krukas.
dat is het enige wat het kan zijn dus..
hopeijk zuigerveren ofzo, krukas meot me hele blok gesplits worde tog ;
en dat heb ik allemaal nog nooit gedaan... is (te) moeilijk om zelf te doen dan denkik?
|
|
vroeeemmmmMmMmmmmmmM |
|
-XyS- |
27-3-2006 19:40 |
Posts: 609 |
ok vandaag ff halve brommer gestript, kappen tankjes enzo eraf.
toen uitlaat eraf zodat ik mn cilinder eraf kan halen ofzo.
Echter keek ik ff door me uitlaatgat naarbinnen (op me cilinder dus) en zag in elk geval nog 2 zuigerveren, ook zag het er allemaal nog mooi uit enzo. en is der aardig wat druk(genoeg denkik wel) als ik aan mn vliegwiel draai ( hoor dan wat lucht ontsnappen door mn uitlaat poort als ik druk zet)
maar dat zal betekenen dat het niet aan mijn zuigerveren ligt?
en dus wel mijn krukas moet zijn? :(
Quote:
hopeijk zuigerveren ofzo, krukas meot me hele blok gesplits worde tog ;
en dat heb ik allemaal nog nooit gedaan... is (te) moeilijk om zelf te doen dan denkik?
ga morgen ofzo mijn cilinder eraf halen,
en dan speling checken op mijn krukas?
nog iets anders dat ik zou kunnen doen?
Dit bericht is gewijzigd door -XyS- op 27-3-2006 om 19:42 uur.
|
|
vroeeemmmmMmMmmmmmmM |
|
-XyS- |
28-3-2006 16:25 |
Posts: 609 |
kan het me smallend lager zijn? (naaldlager...)
want dat hoor je ook wel vaak dat die tikt ofzo ?
hoewel het tog meer uit mn blok komt...
maarja zon naaldlagertje kost paar euro en dan hoeft me blok ook niet open als dat het is.
zou het op een of andere manier kunnen komen omdat me uitlaat niet geod vast zat? en er lucht kon ontsnappen tussen uitlaat-cilinder (geen pakking daar ;X wel goed aangedraait enzo)
|
|
vroeeemmmmMmMmmmmmmM |
|
cmtheman |
28-3-2006 16:42 |
Posts: 2710 |
is geen uitlaat probleem, en da naaldlager zou ik proberen ja, en ff je vliegwiel eraf halen, dan kan je aan de binnenkant van je vliegwiel wel zien of hij ergens langs is gekomen (lijkt me het waarschijnlijkst) en ik zou zoiezo een uitlaatpakking halen, die zijn er niet voor niks
Dit bericht is gewijzigd door cmtheman op 28-3-2006 om 16:42 uur.
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
HersenSpinsel |
28-3-2006 17:09 |
Posts: 2984 |
ik had een x een puchblok die ook dikke tering herrie maakte, dat kwam omdat er een magneet strip van het vliegwiel op een spoel was losgeslagen.. zou dus idd eerst maar eens je vliegwiel loshalen
|
|
HPT www.derbi-club.com! |
|
-XyS- |
28-3-2006 19:32 |
Posts: 609 |
ow ok doe ik dat morgen wel,
net me cilinder los gehaald
ik kan mn drijfstang niet naar boven of beneden duwen als ik me krukas stil houd, maar wel naar links en rechts is dat erg?
en ik hoor een soort van zanderig iets als ik me krukas draai?
ook kan ik me zuigerveren gewoon ronddraaien om me zuiger? dus over die palletjes heen (zonder kracht ofzo)
|
|
vroeeemmmmMmMmmmmmmM |
|