Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tik in het blok na verversen olie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1118 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35741 - Tik in het blok na verversen olie
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2765 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-XyS- 23-3-2006 19:23 Print topicpost
Posts: 609
Nadat ik mijn olie ververst heb, is er een tik in het blok ontstaan. -waarschijnlijk door verkeerde olie/teweinig olie-


filmpje met geluid
(je hoort het geluid hierop wel harder en wat hogere toon dan normaal)


Het ligt niet aan mijn koppeling, omdat ik het heb tijdens het rijden en tijdens het stilstaan.Ook zit mijn vliegwiel nog helemaal vast, er zit geen speling op.


Wat zal ik nu doen?
blok eraf --> cilinder eraf en kijken of er speling zit op mn krukas (via die FAQ)




hier had ik het probleem al een beetje besproken enzo:
topic over vervangen van me olie



Dit bericht is gewijzigd door -XyS- op 23-3-2006 om 19:28 uur.
 
vroeeemmmmMmMmmmmmmM

Timon88 23-3-2006 19:43 Print reply

Posts: 1477
zou ff naar de brommerboer gaan misschien kan hij je er meer over vertellen. ik zou t iig niet weten
 
Holland-Meeting
-XyS- 23-3-2006 21:48 Print reply
Posts: 609
die had mij die olie gegeven (waarvan ik denk dat hij niet goed is)
is wel een echte dealer enzo, hij zei van miss ist je koppelingshuis ozfo (is het dus niet)
en anders moet je je blok uit elkaar laten halen (ja voor ?200 ofzo zeker )
 
vroeeemmmmMmMmmmmmmM
brommercrazy 24-3-2006 9:24 Print reply

Posts: 2594
is er verschil bij ingehouden/"uit"gehouden koppeling?
 
-XyS- 26-3-2006 10:57 Print reply
Posts: 609
nee, het klinkt altijd hetzelfde, ook tijdens het rijden (wel sneller achter elkaar dan natuurlijk)
 
vroeeemmmmMmMmmmmmmM
SpeedY_the_Devil 26-3-2006 11:27 Print reply

Posts: 2711
is t niet je zuigerveer ofzo die je hoort?

lijkt mij sterk dat je door je olie ineens een tik krijg..

geef anders eens ff door wat voor olie t was enzo is miss makkelijk

edit:

4takt (scooter?) 10w40

4 takt olie zorgt toch ook voor de smering bij 4takt brommers?

lijkt mij sowieso beter als je 2 takt olie neemt maar of t uberhaupt iets veranderdt? ik weet t niet

Dit bericht is gewijzigd door SpeedY_the_Devil op 26-3-2006 om 11:29 uur.
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
-XyS- 26-3-2006 12:01 Print reply
Posts: 609
dus het slimste is om eerst de cilinder eraf te halen, en dan kan ik meteen de speling op me krukas checken ofniet?


ik hoor het geluid niet echt bij me cilinder,, vooral als ik met me oor bij me vliegwiel ga.

Dit bericht is gewijzigd door -XyS- op 26-3-2006 om 12:02 uur.
 
vroeeemmmmMmMmmmmmmM
Joostvdw 26-3-2006 12:13 Print reply

Posts: 4789
zit er niet gewoon iets los onder je vliegwiel ofzo? een boutje wat eruit is gelopen?

10w40 is de goeie dikte, je moet alleen ff kijken of het wel voor natte koppelingen geschikt is
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
-XyS- 26-3-2006 13:00 Print reply
Posts: 609
nee er zit nix bij mijn vliegwiel volgensmij, ik zal zo nog wel even kijken.

en als het niet voor natte koppelingen is, dan zouden me koppelingsplaten tog wegbranden? en dan zou het juist wel uit moeten maken of ik me koppeling indruk ofniet..

dus het moet wel me krukas zijn ?
 
vroeeemmmmMmMmmmmmmM
Joostvdw 26-3-2006 13:03 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -XyS-
nee er zit nix bij mijn vliegwiel volgensmij, ik zal zo nog wel even kijken.

en als het niet voor natte koppelingen is, dan zouden me koppelingsplaten tog wegbranden? en dan zou het juist wel uit moeten maken of ik me koppeling indruk ofniet..

dus het moet wel me krukas zijn ?


als de olie niet voor natte koppeling is bedoelt brand er niks weg hoor, dan zullen je platen sneller slippen en mogelijk verzadigd raken met dopes uit de olie en dan moet je nieuwe platen, maar niks wat gaat tikken rammelen of opeens ontploffen :P
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
-XyS- 26-3-2006 13:50 Print reply
Posts: 609
haha ok, maar dat zal het niet zijn dan he

haal v/d week me cilinder er wel af & dan checken van zuigerveren en krukas.

dat is het enige wat het kan zijn dus..
hopeijk zuigerveren ofzo, krukas meot me hele blok gesplits worde tog ;
en dat heb ik allemaal nog nooit gedaan... is (te) moeilijk om zelf te doen dan denkik?
 
vroeeemmmmMmMmmmmmmM
-XyS- 27-3-2006 19:40 Print reply
Posts: 609
ok vandaag ff halve brommer gestript, kappen tankjes enzo eraf.
toen uitlaat eraf zodat ik mn cilinder eraf kan halen ofzo.

Echter keek ik ff door me uitlaatgat naarbinnen (op me cilinder dus) en zag in elk geval nog 2 zuigerveren, ook zag het er allemaal nog mooi uit enzo. en is der aardig wat druk(genoeg denkik wel) als ik aan mn vliegwiel draai ( hoor dan wat lucht ontsnappen door mn uitlaat poort als ik druk zet)


maar dat zal betekenen dat het niet aan mijn zuigerveren ligt?

en dus wel mijn krukas moet zijn? :(

Quote:
hopeijk zuigerveren ofzo, krukas meot me hele blok gesplits worde tog ;
en dat heb ik allemaal nog nooit gedaan... is (te) moeilijk om zelf te doen dan denkik?


ga morgen ofzo mijn cilinder eraf halen,
en dan speling checken op mijn krukas?
nog iets anders dat ik zou kunnen doen?

Dit bericht is gewijzigd door -XyS- op 27-3-2006 om 19:42 uur.
 
vroeeemmmmMmMmmmmmmM
-XyS- 28-3-2006 16:25 Print reply
Posts: 609
kan het me smallend lager zijn? (naaldlager...)
want dat hoor je ook wel vaak dat die tikt ofzo ?

hoewel het tog meer uit mn blok komt...
maarja zon naaldlagertje kost paar euro en dan hoeft me blok ook niet open als dat het is.

zou het op een of andere manier kunnen komen omdat me uitlaat niet geod vast zat? en er lucht kon ontsnappen tussen uitlaat-cilinder (geen pakking daar ;X wel goed aangedraait enzo)
 
vroeeemmmmMmMmmmmmmM
cmtheman 28-3-2006 16:42 Print reply

Posts: 2710
is geen uitlaat probleem, en da naaldlager zou ik proberen ja, en ff je vliegwiel eraf halen, dan kan je aan de binnenkant van je vliegwiel wel zien of hij ergens langs is gekomen (lijkt me het waarschijnlijkst) en ik zou zoiezo een uitlaatpakking halen, die zijn er niet voor niks

Dit bericht is gewijzigd door cmtheman op 28-3-2006 om 16:42 uur.
 
ZAC #802, KNMV #82
HersenSpinsel 28-3-2006 17:09 Print reply

Posts: 2984
ik had een x een puchblok die ook dikke tering herrie maakte, dat kwam omdat er een magneet strip van het vliegwiel op een spoel was losgeslagen.. zou dus idd eerst maar eens je vliegwiel loshalen
 
HPT www.derbi-club.com!
-XyS- 28-3-2006 19:32 Print reply
Posts: 609
ow ok doe ik dat morgen wel,


net me cilinder los gehaald
ik kan mn drijfstang niet naar boven of beneden duwen als ik me krukas stil houd, maar wel naar links en rechts is dat erg?

en ik hoor een soort van zanderig iets als ik me krukas draai?


ook kan ik me zuigerveren gewoon ronddraaien om me zuiger? dus over die palletjes heen (zonder kracht ofzo)
 
vroeeemmmmMmMmmmmmmM

Dit topic is 2765 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved