Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Inrijden viertakt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1157 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35740 - Inrijden viertakt
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2772 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brommercrazy 23-3-2006 19:45 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

inrijden is het inslijten van de zuiger/veren op de cilinderwand, dat moet je dus in alle toerentallen doen, dus inrijden betekent dat je af en toe ook gewoon 10000 rpm moet draaien, maar niet als hij er net op zit


Als je goed kwaliteit spul gebruikt loopt dat echt niet vast.Ook niet als je meteen flink wat gas geeft.
 
tsxj oran 23-3-2006 19:46 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy
[...]


Als je goed kwaliteit spul gebruikt loopt dat echt niet vast.Ook niet als je meteen flink wat gas geeft.

nee, hoeft niet meteen vast te lopen, de kans is er wel en als het niet vast loopt is de kans groot dat er een veeg in je cilinder komt, of op je zuiger
 
oud
MT70-nolimit 23-3-2006 19:47 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy
[...]


Als je goed kwaliteit spul gebruikt loopt dat echt niet vast.Ook niet als je meteen flink wat gas geeft.


Jij praat alsof 2t hetzelfde is als 4t, niet dus
 
gaat lang goed
[RRT] Lost-P 23-3-2006 19:47 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy
[...]


Als je goed kwaliteit spul gebruikt loopt dat echt niet vast.Ook niet als je meteen flink wat gas geeft.



daar heb je gelijk in... Maar omdat nogal veel gasten met goedkoop immitatie-zooi rondrijden, en omdat het sowieso de duurzaamheid van je spullen ten goede komt... geven we ze meestal maar wat goed advies
 
Chille Tune shit dan
mcdronkz 23-3-2006 19:52 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



daar heb je gelijk in... Maar omdat nogal veel gasten met goedkoop immitatie-zooi rondrijden, en omdat het sowieso de duurzaamheid van je spullen ten goede komt... geven we ze meestal maar wat goed advies


Blok is 3000 km compleet gereviseerd met louter splinternieuwe en originele HM onderdelen, en komt nu een 70cc cilinder op, ik weet niet precies van welk merk, maar dat kan m'n broertje vast wel vertellen.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 23-3-2006 om 19:52 uur.
 
[RRT] Lost-P 23-3-2006 19:55 Print reply
Posts: 4578
Ik heb het er niet over dat jij/jullie immi zooi gebruiken, maar in het algemeen
 
Chille Tune shit dan
mcdronkz 23-3-2006 19:56 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
Ik heb het er niet over dat jij/jullie immi zooi gebruiken, maar in het algemeen


Daar heb je helemaal gelijk in.
 
wookie 23-3-2006 20:17 Print reply

Posts: 542
Als je goed inrijd gaat je blokje in kwaliteit er alleen maar op vooruit. Maar het is niet de bedoeling dat je altijd rustig gaat rijden maar ook keer gas geven. Meer spelen met toeren en je gas, in het begin rustiger en na meer km's meer. Netjes warmrijden, en gewoon normaal smeren wat bij een 4takt je dus niet hoeft te regelen
 
Ollie 23-3-2006 20:43 Print reply

Posts: 2468
Korte ritjes van 10min., steeds wisselend en tussendoor ff goed af laten koelen.
 
bart de scootergek 23-3-2006 21:05 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie
Korte ritjes van 10min., steeds wisselend en tussendoor ff goed af laten koelen.



dat lijkt me nu niet echt slim met een 4-takt, in die korte ritjes komt de olie niet goed op temperatuur, wat niet goed is voor de olie, die verliest zijn smerende eigenschappen.

gewoon goed alles warmrijden, daarna geleidelijk aan meer belasting geven.
 
Honda RC-33
Hans W 23-3-2006 21:12 Print reply

Posts: 1456
ik had 20 kilometer ingereden

daarna volgas.

hij houd het nu al 2000 km uit.

dikker smeren is dus ook dikke onzin, heeft geen nut.


 
killer cdtje 23-3-2006 21:20 Print reply

Posts: 264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans W
ik had 20 kilometer ingereden

daarna volgas.

hij houd het nu al 2000 km uit.

dikker smeren is dus ook dikke onzin, heeft geen nut.





4 tact is erg moeilijk om zelf te smeren
 
............
Evilmex 23-3-2006 21:22 Print reply

Posts: 4458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: killer cdtje
[...]



4 tact is erg moeilijk om zelf te smeren



Wrm? 2 dopjes bij de benzine en je smeert extra,
Niet dat het bij een 4 takt nodig is maarja
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
killer cdtje 23-3-2006 21:25 Print reply

Posts: 264
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Evilmex
[...]



Wrm? 2 dopjes bij de benzine en je smeert extra,
Niet dat het bij een 4 takt nodig is maarja


nou wat klets je dan
 
............
Evilmex 23-3-2006 21:26 Print reply

Posts: 4458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: killer cdtje
[...]


nou wat klets je dan



jij zegt dat het erg moeilijk is, niet dus.

maar verder on-topic
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?

Dit topic is 2772 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved