Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #35740 - Inrijden viertakt
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 2773 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Ollie |
23-3-2006 18:33 |
Posts: 2468 |
500km kun je aanhouden ja...
Al zal ik me daar nevernooit aanhouden, inrijden is voor mij 50km rustig aan en dan blazen.
Eerste wat ik deed met m'n spiksplinternieuwe 110 blok was een burnoutje in het brommerhok
Na 3weken hard blazen was ie dan ook wel weer toe aan revisie
|
|
|
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
23-3-2006 18:38 |
|
tsxj oran |
23-3-2006 19:05 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]
Of te wel , gewoon 500km aanhouden en dan zit het snor .
500 km is wel erg veel, als jij 50 km heel rustig rijd
en dan nog is 200 km ff rustig aandoet
kan je daarna echt wel blazen
en niet dikker smeren!!!!!!!!!
|
|
oud |
|
NX 125 |
23-3-2006 19:10 |
Posts: 987 |
waarom niet dikker smeren
kdoe der altijd meer olie in bij het mengen ask inrijd
|
|
ook lid worden van the belgium gangsters inbox dan snowboarderke die helpt wel |
|
Lykantroop |
23-3-2006 19:14 |
Posts: 4754 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NX 125
waarom niet dikker smeren
kdoe der altijd meer olie in bij het mengen ask inrijd
het totaal geen nut, t is de bedoeling dat het op elkaar 'inslijt' en dat duurt alleen maar langer als je er meer olie bij gooit
|
|
|
|
mulder |
23-3-2006 19:15 |
Posts: 13701 |
Hoe moet je een 4takt meer smeren dan:/?
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
23-3-2006 19:16 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NX 125
waarom niet dikker smeren
kdoe der altijd meer olie in bij het mengen ask inrijd
wanneer je dikker smeert, dus meer olie bij de benzine, krijg je een dikker mengsel, wat dus moeilijker door je sproeier gaat.
Waardoor je dus in feite minder smeert...
Dus, gewoon normaal smeren, en iets rustiger aan doen met warmrijden, goed en rustig aan warm laten worden, en daarna geleidelijk opbouwen met toeren draaien.
NIET constant onder je toeren rijden, dat is ook niet goed voor je machine,als hij warm is af en toe ff goed doortrekken.
|
|
Chille Tune shit dan |
|
mcdronkz |
23-3-2006 19:25 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NX 125
waarom niet dikker smeren
kdoe der altijd meer olie in bij het mengen ask inrijd
Zoals Albert en Robin al aangeven, het gaat hier om een viertakt bromfiets .
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]
Dus, gewoon normaal smeren, en iets rustiger aan doen met warmrijden, goed en rustig aan warm laten worden, en daarna geleidelijk opbouwen met toeren draaien.
NIET constant onder je toeren rijden, dat is ook niet goed voor je machine,als hij warm is af en toe ff goed doortrekken.
Dus de eerste 500 km in principe steeds in het toerental rijden waar je het meeste vermogen hebt ?
|
|
|
|
[RRT] Lost-P |
23-3-2006 19:35 |
Posts: 4578 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]
Zoals Albert en Robin al aangeven, het gaat hier om een viertakt bromfiets .
[...]
Dus de eerste 500 km in principe steeds in het toerental rijden waar je het meeste vermogen hebt ?
Dat zeg ik niet
Wanneer je constant in lage toeren gaat rijden is dat sowieso niet goed voor je blokje, en wanneer je dit voor bijv. een 500km doet dat krijg je dus een stootrandje he En wanneer je dan na die 500km ineens volgas doortrekt zegt je zuigerveertje knap.
maja, dat wist jij al
|
|
Chille Tune shit dan |
|
tsxj oran |
23-3-2006 19:35 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lykantroop
[...]
het totaal geen nut, t is de bedoeling dat het op elkaar 'inslijt' en dat duurt alleen maar langer als je er meer olie bij gooit
precies, er zijn maar weinig mensen die dat snappen
|
|
oud |
|
brommercrazy |
23-3-2006 19:38 |
Posts: 2594 |
|
|
|
|
Yewst |
23-3-2006 19:38 |
Posts: 260 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lykantroop
[...]
het totaal geen nut, t is de bedoeling dat het op elkaar 'inslijt' en dat duurt alleen maar langer als je er meer olie bij gooit
Volgens mij is het de bedoeling dat dat inslijten heel rustig en gelijkmatig gebeurt, dus meer smeren is w?l beter naar mijn mening.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]
wanneer je dikker smeert, dus meer olie bij de benzine, krijg je een dikker mengsel, wat dus moeilijker door je sproeier gaat.
Waardoor je dus in feite minder smeert...
Dit lijkt me een beetje ver gezocht. Meer smeren is wel beter. Misschien wordt het relatief gezien wel minder, hoe meer olie hoe minder effect het heeft, maar meer smeren geeft in principe wel een betere smering.
Maar........ Het gaat hier om 4 takt dus doe maar geen olie door je benzine . Gewoon rustig aan opbouwen idd.
Dit bericht is gewijzigd door Yewst op 23-3-2006 om 19:39 uur.
|
|
|
|
tsxj oran |
23-3-2006 19:40 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy
[...]
Dan wil ik wel eens weten wat voor zuigerveren je gebruikt
inrijden is het inslijten van de zuiger/veren op de cilinderwand, dat moet je dus in alle toerentallen doen, dus inrijden betekent dat je af en toe ook gewoon 10000 rpm moet draaien, maar niet als hij er net op zit
|
|
oud |
|
mcdronkz |
23-3-2006 19:42 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]
Dat zeg ik niet
Wanneer je constant in lage toeren gaat rijden is dat sowieso niet goed voor je blokje, en wanneer je dit voor bijv. een 500km doet dat krijg je dus een stootrandje he En wanneer je dan na die 500km ineens volgas doortrekt zegt je zuigerveertje knap.
maja, dat wist jij al
Uiteraard, dat heb je wel eens eerder verteld . En over looptrainers enzo .
Maar goed, we gaan het gewoon rustig opbouwen, en ons verstand gebruiken !
|
|
|
|
MT70-nolimit |
23-3-2006 19:45 |
Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
precies, er zijn maar weinig mensen die dat snappen
mee eens het blok raakt ingesteld op een zwaardere olieverhouding, wanneer dat smeren terug gedraait word is de kans op stuklopen groot
|
|
gaat lang goed |
|
Dit topic is 2773 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|