Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Inrijden viertakt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 850 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35740 - Inrijden viertakt
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2771 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

killer cdtje 23-3-2006 18:27 Print topicpost

Posts: 264
Ik heb een nieuwe 70cc cilinder gekocht voor mijn Honda CD 50, nu is de vraag hoeveel km ik 'm moet inrijden.

Verschilt dit veel met de afstand van een tweetakt brommer ? Of kan ik gewoon 500km aanhouden.

Ik heb enigzins rondgezocht op het forum en elders op internet, maar ik kon weinig relevante informatie vinden.
 
............

Ollie 23-3-2006 18:33 Print reply

Posts: 2468
500km kun je aanhouden ja...
Al zal ik me daar nevernooit aanhouden, inrijden is voor mij 50km rustig aan en dan blazen.
Eerste wat ik deed met m'n spiksplinternieuwe 110 blok was een burnoutje in het brommerhok
Na 3weken hard blazen was ie dan ook wel weer toe aan revisie
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 23-3-2006 18:38 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie
500km kun je aanhouden ja...
Al zal ik me daar nevernooit aanhouden, inrijden is voor mij 50km rustig aan en dan blazen.
Eerste wat ik deed met m'n spiksplinternieuwe 110 blok was een burnoutje in het brommerhok
Na 3weken hard blazen was ie dan ook wel weer toe aan revisie


Of te wel , gewoon 500km aanhouden en dan zit het snor .
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
tsxj oran 23-3-2006 19:05 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


Of te wel , gewoon 500km aanhouden en dan zit het snor .

500 km is wel erg veel, als jij 50 km heel rustig rijd
en dan nog is 200 km ff rustig aandoet
kan je daarna echt wel blazen
en niet dikker smeren!!!!!!!!!
 
oud
NX 125 23-3-2006 19:10 Print reply

Posts: 987
waarom niet dikker smeren

kdoe der altijd meer olie in bij het mengen ask inrijd
 
ook lid worden van the belgium gangsters inbox dan snowboarderke die helpt wel
Lykantroop 23-3-2006 19:14 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NX 125
waarom niet dikker smeren

kdoe der altijd meer olie in bij het mengen ask inrijd



het totaal geen nut, t is de bedoeling dat het op elkaar 'inslijt' en dat duurt alleen maar langer als je er meer olie bij gooit
 
mulder 23-3-2006 19:15 Print reply

Posts: 13701
Hoe moet je een 4takt meer smeren dan:/?
 
[RRT] Lost-P 23-3-2006 19:16 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NX 125
waarom niet dikker smeren

kdoe der altijd meer olie in bij het mengen ask inrijd



wanneer je dikker smeert, dus meer olie bij de benzine, krijg je een dikker mengsel, wat dus moeilijker door je sproeier gaat.
Waardoor je dus in feite minder smeert...

Dus, gewoon normaal smeren, en iets rustiger aan doen met warmrijden, goed en rustig aan warm laten worden, en daarna geleidelijk opbouwen met toeren draaien.
NIET constant onder je toeren rijden, dat is ook niet goed voor je machine,als hij warm is af en toe ff goed doortrekken.
 
Chille Tune shit dan
mcdronkz 23-3-2006 19:25 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NX 125
waarom niet dikker smeren

kdoe der altijd meer olie in bij het mengen ask inrijd



Zoals Albert en Robin al aangeven, het gaat hier om een viertakt bromfiets .

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]


Dus, gewoon normaal smeren, en iets rustiger aan doen met warmrijden, goed en rustig aan warm laten worden, en daarna geleidelijk opbouwen met toeren draaien.
NIET constant onder je toeren rijden, dat is ook niet goed voor je machine,als hij warm is af en toe ff goed doortrekken.


Dus de eerste 500 km in principe steeds in het toerental rijden waar je het meeste vermogen hebt ?
 
[RRT] Lost-P 23-3-2006 19:35 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]



Zoals Albert en Robin al aangeven, het gaat hier om een viertakt bromfiets .

[...]


Dus de eerste 500 km in principe steeds in het toerental rijden waar je het meeste vermogen hebt ?


Dat zeg ik niet
Wanneer je constant in lage toeren gaat rijden is dat sowieso niet goed voor je blokje, en wanneer je dit voor bijv. een 500km doet dat krijg je dus een stootrandje he En wanneer je dan na die 500km ineens volgas doortrekt zegt je zuigerveertje knap.
maja, dat wist jij al
 
Chille Tune shit dan
tsxj oran 23-3-2006 19:35 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lykantroop
[...]



het totaal geen nut, t is de bedoeling dat het op elkaar 'inslijt' en dat duurt alleen maar langer als je er meer olie bij gooit

precies, er zijn maar weinig mensen die dat snappen
 
oud
brommercrazy 23-3-2006 19:38 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]


Dat zeg ik niet
Wanneer je constant in lage toeren gaat rijden is dat sowieso niet goed voor je blokje, en wanneer je dit voor bijv. een 500km doet dat krijg je dus een stootrandje he En wanneer je dan na die 500km ineens volgas doortrekt zegt je zuigerveertje knap.
maja, dat wist jij al


Dan wil ik wel eens weten wat voor zuigerveren je gebruikt
 
Yewst 23-3-2006 19:38 Print reply
Posts: 260
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lykantroop
[...]



het totaal geen nut, t is de bedoeling dat het op elkaar 'inslijt' en dat duurt alleen maar langer als je er meer olie bij gooit


Volgens mij is het de bedoeling dat dat inslijten heel rustig en gelijkmatig gebeurt, dus meer smeren is w?l beter naar mijn mening.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]



wanneer je dikker smeert, dus meer olie bij de benzine, krijg je een dikker mengsel, wat dus moeilijker door je sproeier gaat.
Waardoor je dus in feite minder smeert...




Dit lijkt me een beetje ver gezocht. Meer smeren is wel beter. Misschien wordt het relatief gezien wel minder, hoe meer olie hoe minder effect het heeft, maar meer smeren geeft in principe wel een betere smering.

Maar........ Het gaat hier om 4 takt dus doe maar geen olie door je benzine . Gewoon rustig aan opbouwen idd.



Dit bericht is gewijzigd door Yewst op 23-3-2006 om 19:39 uur.
 
tsxj oran 23-3-2006 19:40 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy
[...]


Dan wil ik wel eens weten wat voor zuigerveren je gebruikt

inrijden is het inslijten van de zuiger/veren op de cilinderwand, dat moet je dus in alle toerentallen doen, dus inrijden betekent dat je af en toe ook gewoon 10000 rpm moet draaien, maar niet als hij er net op zit
 
oud
mcdronkz 23-3-2006 19:42 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
[...]


Dat zeg ik niet
Wanneer je constant in lage toeren gaat rijden is dat sowieso niet goed voor je blokje, en wanneer je dit voor bijv. een 500km doet dat krijg je dus een stootrandje he En wanneer je dan na die 500km ineens volgas doortrekt zegt je zuigerveertje knap.
maja, dat wist jij al


Uiteraard, dat heb je wel eens eerder verteld . En over looptrainers enzo .

Maar goed, we gaan het gewoon rustig opbouwen, en ons verstand gebruiken !
 
MT70-nolimit 23-3-2006 19:45 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

precies, er zijn maar weinig mensen die dat snappen


mee eens het blok raakt ingesteld op een zwaardere olieverhouding, wanneer dat smeren terug gedraait word is de kans op stuklopen groot
 
gaat lang goed

Dit topic is 2771 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved