Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - inlaat uitvijlen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1067 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3572 - inlaat uitvijlen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5990 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamaha dtr 19-4-02?18:41 Print topicpost
Posts: 3

heeft dat nou nog veel nut de inlaat uitvijlen mijn pa zei dat hij dat vroeger ook deed maar toen was er nog geen membraam.
Dus werkt dat nou nog
 

dick1 19-4-02?18:46 Print reply
Posts: 971
aan je uitlaat prutsen heeft veel meer nut
 
yamaha dtr 19-4-02?19:06 Print reply
Posts: 3
wat valt er dan aan te prutsen ik heb nou een standaard snel er onder
 
Blukaap 19-4-02?19:12 Print reply

Posts: 10006
Dick bedoelt denk ik de uitlaatpoort.
En die kun je breder en hoger maken
Als je 'm te breed maakt lopen de zuigerveren vroeg of laat vast in je poort.
En als je 'm hoger maakt kun je meer toeren maken, maar verlies je wat kracht onderin.
 
Bastila is lief
Rudy 19-4-02?19:27 Print reply

Posts: 3471
Max breedte van je uitlaat poort is ongeveer 65-70% van de diameter van je zuiger(bij zuiger van b.v. 45mm is dat dus 31.5mm maar hoe breder je hem maak hoe meer problemen je met je zuigerveren enz heb(of je moet een uitlaat poorthebben met tussen schotjes).
Hoogte van je uitlaat poort is erg afhankelijk hoe bruikbaar je je cilinder wilt houden.Hoe hoger hoemeer toeren hij gaat maken maar hij word ook piekeriger(smallere powerband). Maar als je je uitlaat poort hoger maak word je compressie minder dus moet je je kop ook weer afvlekken.
Je spoelpoort timing kan je ook aanpassen maar dat is niet makkelijk.
Je inlaat vergroten met membraam cilinder is redelijk zinloos(of hij moet echt heel klein zijn) wat wel goed werkt is een ander membraam erop zetten(kan ook hogere toerentallen aan als een std)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
dick1 19-4-02?19:43 Print reply
Posts: 971
ja de uitlaat poort bedoel ik maar koop eerst maar es een zeta dat is pas de moeite een beetje waard om je boortje enzo voor je dremel te verslijten
 
B3AST 19-4-02?19:54 Print reply
Posts: 2469
Uitlaatpoort tunen heeft meer effect.
maar is meer dan alleen ff wat groter bakken, timing is van belang (hoe eerder die open gaat (hoe hoger), hoe minder graden de effectieve werkslag wordt, maar dit kan wel positief effect hebben op de toerentallen en het vermogen in die toerentallen
ook breedte maakt veel uit, en de lengte van de curven naar de bovenlijn etc.

inlaat kun je wel groter maken, maar alleen indien nodig. Als je hem te groot maakt gaat je brommer lekker stotteren enso als je carb. te klein is.. is ook niet lekker
 
- insane in the brain -
Blukaap 19-4-02?21:40 Print reply

Posts: 10006
Polini 70 met oversized inlaat anyone ?
 
Bastila is lief
B3AST 19-4-02?22:02 Print reply
Posts: 2469
SSSSST!!!!

Quote:
Originally posted by: rudy
wat wel goed werkt is een ander membraam erop zetten(kan ook hogere toerentallen aan als een std)


das crap volgens mij

[This message is edited by B3AST on 19-4-02 22:05]
 
- insane in the brain -
Sneks 20-4-02?12:28 Print reply
Posts: 2499
Quote:
Originally posted by: rudy?

Max breedte van je uitlaat poort is ongeveer 65-70% van de diameter van je zuiger(bij zuiger van b.v. 45mm is dat dus 31.5mm maar hoe breder je hem maak hoe meer problemen je met je zuigerveren enz heb(of je moet een uitlaat poorthebben met tussen schotjes).
Hoogte van je uitlaat poort is erg afhankelijk hoe bruikbaar je je cilinder wilt houden.Hoe hoger hoemeer toeren hij gaat maken maar hij word ook piekeriger(smallere powerband). Maar als je je uitlaat poort hoger maak word je compressie minder dus moet je je kop ook weer afvlekken.
Je spoelpoort timing kan je ook aanpassen maar dat is niet makkelijk.
Je inlaat vergroten met membraam cilinder is redelijk zinloos(of hij moet echt heel klein zijn) wat wel goed werkt is een ander membraam erop zetten(kan ook hogere toerentallen aan als een std)


Je doet het wel heel algemeen en eenvoudig voorkomen. Hoger, dus piekeriger, hoeft helemaal niet, hangt natuurlijk helemaal af van de rest van je setup. Ander membraan beter, hoeft echt niet, mischien andere plaatjes (dunner gaat sneller openn, maar sluit weer minder snel), maar standaard membraanhuis kan prima zijn (ze gebruiken het niet voor niets in de race.
Honda blokken hebben geen carterinlaat, dus het kan nut hebben om de inlaat groter te maken, maar het kan ook nutteloos of juist slechter zijn (hangt weer van de rest van de setup af).
Ook die breedte die jij zegt slaat natuurlijk nergens op, deze hangt volledig af van de gebruikte zuigerveer, poortvorm, bedrijfstoerental enz.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Rudy 20-4-02?12:53 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Hans F.?


Je doet het wel heel algemeen en eenvoudig voorkomen. Hoger, dus piekeriger, hoeft helemaal niet, hangt natuurlijk helemaal af van de rest van je setup. Ander membraan beter, hoeft echt niet, mischien andere plaatjes (dunner gaat sneller openn, maar sluit weer minder snel), maar standaard membraanhuis kan prima zijn (ze gebruiken het niet voor niets in de race.
Honda blokken hebben geen carterinlaat, dus het kan nut hebben om de inlaat groter te maken, maar het kan ook nutteloos of juist slechter zijn (hangt weer van de rest van de setup af).
Ook die breedte die jij zegt slaat natuurlijk nergens op, deze hangt volledig af van de gebruikte zuigerveer, poortvorm, bedrijfstoerental enz.


het was oook een algemeen verhaaltje en het klopt gewoon als je de uitlaat hoger maakt met je bestaande setup wordt hij hoogtoeriger (gaat ook meestal meer vermogen leveren)Daar heeft het membraam ook nix mee te maken voornamelijk de uitlaat.
nee hondatjes hebben geen carterinlaat maar gewoon een direct gat naar het carter (de goede cilinders tenminste) daar kun je dus al niet zo heel veel meer aan doen hoogsten wat flowen
en waar slaat die breedte op !!!!! op de maximale breedte anders gaan je zuigerveren de uitlaat in (sloeg dat nergens op? jouw verhaal slaat nergens op!)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
B3AST 20-4-02?19:59 Print reply
Posts: 2469
Quote:
Originally posted by: rudy?

Quote:
Originally posted by: Hans F.?


Je doet het wel heel algemeen en eenvoudig voorkomen. Hoger, dus piekeriger, hoeft helemaal niet, hangt natuurlijk helemaal af van de rest van je setup. Ander membraan beter, hoeft echt niet, mischien andere plaatjes (dunner gaat sneller openn, maar sluit weer minder snel), maar standaard membraanhuis kan prima zijn (ze gebruiken het niet voor niets in de race.
Honda blokken hebben geen carterinlaat, dus het kan nut hebben om de inlaat groter te maken, maar het kan ook nutteloos of juist slechter zijn (hangt weer van de rest van de setup af).
Ook die breedte die jij zegt slaat natuurlijk nergens op, deze hangt volledig af van de gebruikte zuigerveer, poortvorm, bedrijfstoerental enz.


het was oook een algemeen verhaaltje en het klopt gewoon als je de uitlaat hoger maakt met je bestaande setup wordt hij hoogtoeriger (gaat ook meestal meer vermogen leveren)Daar heeft het membraam ook nix mee te maken voornamelijk de uitlaat.
nee hondatjes hebben geen carterinlaat maar gewoon een direct gat naar het carter (de goede cilinders tenminste) daar kun je dus al niet zo heel veel meer aan doen hoogsten wat flowen
en waar slaat die breedte op !!!!! op de maximale breedte anders gaan je zuigerveren de uitlaat in (sloeg dat nergens op? jouw verhaal slaat nergens op!)


Hoezo hebben alleen de goede cylinders dat?? das bullshit, ooit 1 gezien zonder?

enneh Hans heeft wel gelyk, de uitlaatpoortbreedte hoeft helemaal niet PERSE zo breed te zijn
 
- insane in the brain -
Martijn 20-4-02?20:01 Print reply
Posts: 10000
als je uitlaatpoort te breed wordt dan gaat er toch ook vers mengsel uit??? dus moet je weeer meer tegendruk hebben...dus een dunnere bocht dus meer toeren...

klopt dit of lul ik uit men...lul
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Rudy 20-4-02?20:08 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Martijn TS?...

als je uitlaatpoort te breed wordt dan gaat er toch ook vers mengsel uit??? dus moet je weeer meer tegendruk hebben...dus een dunnere bocht dus meer toeren...

klopt dit of lul ik uit men...lul


Als je uitlaat poort te breedmaak dan overleeft je zuigerveer niet lang.

Toerental gebied vd uitlaat heeft te maken heeft met uitlaat(expansie lengte)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Neonlampje 20-4-02?21:06 Print reply

Posts: 14825
hmmja en de hoeken van de conussen...

uitlaat mag max 90% van boring toch? zoiets was het...
 
verwijderd 20-4-02?22:01 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

hmmja en de hoeken van de conussen...

uitlaat mag max 90% van boring toch? zoiets was het...


de hoeken van de conussen bepalen de powerband breedte, maar een ook een klein beetje de hoogtoerigheid, maar de afstand van de zuiger na het midden van de eind conus bepaald de hoogtoerigheid, hoe korter, hoe sneller de expansie golf terug is, hoe hoog toeriger ie dus is.

meestal wordt 67,4% van de boring van de uitlaat poort genomen, maar dat hangt van het type veren af, als je bv een crosser zuiger hebt kunnen/kan ie/ze nog wel breder.
 

Dit topic is 5990 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved