Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - honda mbx 80

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1126 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #35715 - honda mbx 80
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3121 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

machiel 22-3-2006 16:01 Print topicpost
Posts: 47
ik heb een honda mbx 80 en ik koop binnenkort een vlakschuif cabr. 32 mm
en ik heb er nu een 20 mm onder maar merk je veel in het verschil van het "benzineslurpen" ?

gr machiel
 

mulder 22-3-2006 16:02 Print reply

Posts: 13701
ja! en 32 mm is zwaar overdreven op een ori 80 cilinder.
 
richard3 22-3-2006 16:05 Print reply

Posts: 5198
idd dat is overkill
zet dan een leuke cilinder er op met die carb

 
op naar de grote brommers
machiel 22-3-2006 16:11 Print reply
Posts: 47
ja maar het is een extreem goedkope alles is erbij spruitstuk ook voor 50,00 en ik kan mn eigen cabr. er oook nog op inruilen
 
me myself and I 22-3-2006 16:14 Print reply

Posts: 2222
ik zou die 20mm. er mooi op laten zitten en helemaal niet beginnen met kutten met die 32mm.
 
... Boe!
puch_master 22-3-2006 16:16 Print reply

Posts: 3429
32mm moet je al aardig extreme setup hebben om dat goed te laten lopen..

93 malossi loopt al uitstekend op een 26mm

even ter vergelijking..
 
Toyota AE86 Levin coupé
machiel 22-3-2006 16:16 Print reply
Posts: 47
waarom dan???
wat is er erg aan (soveel verstand hebk er niet van :P)

 
me myself and I 22-3-2006 16:17 Print reply

Posts: 2222
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: machiel
waarom dan???
wat is er erg aan (soveel verstand hebk er niet van :P)



je boekt eigenlijk geen vermogen winst, het zuipt veel meer, en je moet weer gaan afstellen om het zaakie redelijk aan het lopen te krijgen
 
... Boe!
puch_master 22-3-2006 16:17 Print reply

Posts: 3429
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: machiel
waarom dan???
wat is er erg aan (soveel verstand hebk er niet van :P)



het heeft gewoon geen nut en waarscijnlijk krijg je hem niet eens fatsoenlijk afgesteld en het zuip veel meer als 20 mm

ik denk dat als je een grotere carb. wilt dan is 24mm meer dan genoeg voor orri 80..
 
Toyota AE86 Levin coupé
machiel 22-3-2006 16:18 Print reply
Posts: 47
maar weet je anders no een mooi cilindertje waar hij wel op kan?

 
gekke henkie 22-3-2006 16:19 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
ja! en 32 mm is zwaar overdreven op een ori 80 cilinder.


valt best mee hoor!
alleen zul je m moeten tunen... op een ori 80 is t idd veel te groot
op een flink getunede 80 is t wel te doen, maar is wel lastig af te stellen...

en wat t verbruik betreft: ik zou ff een flink gat in je tank boren bovenin, anders trekt ie vacuum denk ik

 
Ga toch krassen!
machiel 22-3-2006 16:21 Print reply
Posts: 47
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gekke henkie
[...]


valt best mee hoor!
alleen zul je m moeten tunen... op een ori 80 is t idd veel te groot
op een flink getunede 80 is t wel te doen, maar is wel lastig af te stellen...

en wat t verbruik betreft: ik zou ff een flink gat in je tank boren bovenin, anders trekt ie vacuum denk ik



haha maar moet ik hem dan egt van alle kanten tunen die cilinder want dat slijt wel als de tering seker?
 
puch_master 22-3-2006 16:22 Print reply

Posts: 3429
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: machiel
maar weet je anders no een mooi cilindertje waar hij wel op kan?



53mm malossi of 55mm eurocil. en deze dan flink (laten)tunen anders heb je aan zo'n carb. niets op brommer

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: machiel
[...]


haha maar moet ik hem dan egt van alle kanten tunen die cilinder want dat slijt wel als de tering seker?


ja hij slijt dan wel veel sneller..

Dit bericht is gewijzigd door puch_master op 22-3-2006 om 16:22 uur.
 
Toyota AE86 Levin coupé
rubbert 22-3-2006 16:24 Print reply

Posts: 8825
watvoor carb is die orri dan? want die wil ik wel tegen m'n 30mm dellorto ruilen met een beetje bijbtaling is nog iets minder maar je kan het beste een 24mm erachter zetten (slurpt ook al genoeg vind ik)
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
gekke henkie 22-3-2006 16:25 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: machiel
maar weet je anders no een mooi cilindertje waar hij wel op kan?



110 malossi ofzo... maar dan zul je ook wel een ander spruitstuk en membraan moeten maken denk ik...

Hier ff projectje van een maat van me, die met getunede ori 80 met 34mm d-slide gaat rijden: http://www.brommerforum.nl/showtopic/33670
 
Ga toch krassen!
-Bassie- 22-3-2006 16:28 Print reply

Posts: 6617
ik denk dat je dan 110cc nodig hebt.

want chineesboer had ook als iedeale maat 31mm dus hij heeft er ook een 32mm op zitten.

maar als je hem op 80cc zet heb je overkill en krijg je hem niet meer goed af gestelt.

dus of andere cilinder op deze 20mm carburateur er op houden en cilinder laten tunen als je harder wilt gaan.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad

Dit topic is 3121 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved