Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer rijd alleen nog maar goed als choke half ingehouden is

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 979 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35705 - Brommer rijd alleen nog maar goed a...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1454 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stranger666 21-3-2006 23:26 Print topicpost
Posts: 87
eej,

Ik zit met een probleempje. Ik heb een fantic cabellero met 4 versnellingen. Laatst ging mijn uitlaat lek, op gegeven moment zelfs zo lek dat k zo goed als niet meer kon rijden. Nu heb ik hem dichtgelast, en er dus afgehaald en er weer opgedaan.
Alleen nu rijd hij niet goed meer.
Hij loopt nog wel stationair, en als ik de choke een heel klein beetje indruk, tijdens het rijden, blijft de brommer wel rijden. Alleen niet meer vol. Hij rijd ook niet meer harder dan 55, in de 3de versnelling. Zo gauw als ik tijdens het rijden de choke eraf haal, dan stopt hij ermee. Ik kan ook niet wegtrekken zonder choke.
heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?

 

YamahaDT80LC2 21-3-2006 23:38 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stranger666
eej,

Ik zit met een probleempje. Ik heb een fantic cabellero met 4 versnellingen. Laatst ging mijn uitlaat lek, op gegeven moment zelfs zo lek dat k zo goed als niet meer kon rijden. Nu heb ik hem dichtgelast, en er dus afgehaald en er weer opgedaan.
Alleen nu rijd hij niet goed meer.
Hij loopt nog wel stationair, en als ik de choke een heel klein beetje indruk, tijdens het rijden, blijft de brommer wel rijden. Alleen niet meer vol. Hij rijd ook niet meer harder dan 55, in de 3de versnelling. Zo gauw als ik tijdens het rijden de choke eraf haal, dan stopt hij ermee. Ik kan ook niet wegtrekken zonder choke.
heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?




afstelling misschien?? omdat je uitlaat nu hij dicht is meer tegedruk geeft ?? ohwjah ik waarschuw je even voor Nelusz omdat je een fantic hebt en hij is een beetje een fantic maniak
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Gary - Forum en Gallery Moderator 21-3-2006 23:44 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YamahaDT80LC2
[...]



afstelling misschien?? omdat je uitlaat nu hij dicht is meer tegedruk geeft ?? ohwjah ik waarschuw je even voor Nelusz omdat je een fantic hebt en hij is een beetje een fantic maniak


Tegendruk , anyway heb je veel aan je uitlaat veranderd? Het is iig je afstelling .
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
YamahaDT80LC2 21-3-2006 23:46 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


Tegendruk , anyway heb je veel aan je uitlaat veranderd? Het is iig je afstelling .



je snapt me wel.. 2takt uitlaat heeft toch een tegendruk in de uitlaat of tegendruk ... hoe moetk dat zeggen ...



tjek dat pijtje gaat in de uitlaat ook weer terug snap je nu watk bedoel..

@ Gary kweet dat tegendruk een loos begrip is daarom staat hierboven toch ook ''hoe moetk dat zeggen'' oftewel lezen....

Dit bericht is gewijzigd door YamahaDT80LC2 op 21-3-2006 om 23:49 uur.

Dit bericht is gewijzigd door YamahaDT80LC2 op 21-3-2006 om 23:50 uur.
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Gary - Forum en Gallery Moderator 21-3-2006 23:46 Print reply

Posts: 12846
Tegendruk is een loos begrip. Vraag Lude maar om uitleg . Ontopic.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Kees de Jong 21-3-2006 23:51 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: YamahaDT80LC2
[...]


@ Gary kweet dat tegendruk een loos begrip is daarom staat hierboven toch ook ''hoe moetk dat zeggen'' oftewel lezen....




het zijn trillingen


edit: snapt geen zak van de codes meer. haben

maargoed, @TS je moet een grotere sproeier

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 21-3-2006 om 23:55 uur.

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 21-3-2006 om 23:55 uur.

Dit bericht is gewijzigd door k33s op 21-3-2006 om 23:56 uur.
 
7 seconden, of 21 gram
crossgek - Forum en Sales Moderator 21-3-2006 23:52 Print reply

Posts: 10560
geluidsgolven

maar omdat je de uitlaat nu mischien letterlijk dichtgebakt hebt kan hij mischien slechter zijn gassenkwijt .

probeer effe grotere sproeier

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 21-3-2006 om 23:53 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
YamahaDT80LC2 21-3-2006 23:53 Print reply

Posts: 1135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
@ Gary kweet dat tegendruk een loos begrip is daarom staat hierboven toch ook ''hoe moetk dat zeggen'' oftewel lezen....

het zijn trillingen




ook goed men snapt tenminste waar we het over hebben
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
stranger666 22-3-2006 0:01 Print reply
Posts: 87
Weet je zeker dat het de afstelling is?
Ik had namelijk al een halve week met lekke uitlaat gereden ofzo, tot dat hij het echt niet meer kon trekken opeens. Spontaan, niets aan de hand toen ik hem uit deed , daarna opeens wel. Dus ik heb de uitlaat gefixt etc. Is nu dicht. Maar ik heb ook gelijk een heel klein lekje bij het luchtfilterstuk tussen cabr en luchtfilter gemaakt. Kan dat het zijn?
Maar dan snap ik nog niet hoe hij op choke het beter zou doen dan zonder. Zonder choke kom ik niet vooruit.
Btw. Warm / koud is niet het geval bij mijn brommer. Hij is alleen maar koud. Lucht en vloeistofkoeling..
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 22-3-2006 0:04 Print reply

Posts: 10560
op de shoke krijgt hij meer benzine .
lijkt me sterk dat dit komt omdat je een gat tussen luchtfilter en carb dicht hebt gemaakt , dit betekent waarschijnlijk minder lucht en zou je dus minder benzine nodig zijn

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 22-3-2006 om 0:06 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Kees de Jong 22-3-2006 0:09 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stranger666
Weet je zeker dat het de afstelling is?
Ik had namelijk al een halve week met lekke uitlaat gereden ofzo, tot dat hij het echt niet meer kon trekken opeens. Spontaan, niets aan de hand toen ik hem uit deed , daarna opeens wel. Dus ik heb de uitlaat gefixt etc. Is nu dicht. Maar ik heb ook gelijk een heel klein lekje bij het luchtfilterstuk tussen cabr en luchtfilter gemaakt. Kan dat het zijn?
Maar dan snap ik nog niet hoe hij op choke het beter zou doen dan zonder. Zonder choke kom ik niet vooruit.
Btw. Warm / koud is niet het geval bij mijn brommer. Hij is alleen maar koud. Lucht en vloeistofkoeling..


als ie met choke beter rijdt, moet je een grotere sproeier, klaar.

als die uitlaat nog niet goed is en je denkt dat het daardoor komt, moet je die eerst goed maken, en niet opnieuw gaan afstellen.

 
7 seconden, of 21 gram
stranger666 22-3-2006 17:04 Print reply
Posts: 87
eej gasten.. problem solved(A)
K had geen andere sproeier nodig.. Maar sproeier hebk even met naaldje en flosdraad schoongemaakt(Althans k denk dat dat de sproeier is.. ) <-- hoezo denk vraag je je af.
Ik repareer alles met wat zie. Ik zoek voor mezelf in men gedachte wel uit hoe iets werkt.. en dan alsk er zo niet uitkom .. dan vraagk et hier na :P.. K kwam er zo niet uit.. dus jullie allemaal : andere sproeier.. :P Dus ik denken.. schoonmake kan ook geen kwaad was niet lek.. alleen zat een klein aanslag randje op
Dus wel bedankt..

 
-Bassie- 22-3-2006 17:16 Print reply

Posts: 6617
maar dat is niet de sproeier wat jij bedoelt want die kan niet lek zijn.

een sproeiertje zit in je carburateur.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
stranger666 22-3-2006 18:10 Print reply
Posts: 87
whehe.. k bedoel.. was niet verstopt.. alleen volgens mij is hij net niet groot genoeg. Dus k moet ws alsnog effe een maatje groter erin pleure.
Hij stottert namelijk hoog in toere nog wel beetje.. ook bij vol gas.. alsk op hardst rijd.
 

Dit topic is 1454 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved