Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Honda XL250 revisie/opknap project...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 535 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #35683 - Honda XL250 revisie/opknap project....
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 6046 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pauluzzz[Furia]Jovinx 21-3-2006 18:16 Print topicpost

Posts: 924
Heb sinds September vorig jaar eindelijk een motor, voor 250,- euro

Mja tijd lang mee lopen crossen enzow in bos en bouwland,met de achterliggende gedacht dat hij het wel zou volhouden tot dat ik 18 word... Maar dat werd niks:p ding begon opeens te tikken enzo en had bijna geen compressie meer.. Tijd voor een revisie dus.

Eerst een foto geschiedenis:


Zo Heb ik hem gekocht op 15 september 2005





Nummerplaat is er inmiddels door het gerop en gespring al af 8-)






Vandaag (02-10-2005) wezen crossen op bouwland bij wouter


Ding boekt hem best wel




Met de knipperlichten eraf.


21" rules





07-02-2006:
Dat was het dan.. naja ik zonder veel 4-takt oldtimer verstand dat ding uit mekaar gebeund.. Bij me opa in de schuur want daar wast lekker warm thanx ouwe!





Blok er onder uit


Tadaa!


Pim, Pam, Pet!


Kleppen en nokkenas+ketting


Nokkenas eruit


Kop eraf


Ja hoor, ik weet al waar dat getik vandaan kwam:s





Cilinder (emmer) met nog mooi wandje


Maar waar de nokkenas ketting langs loopt, lijkt het net of de ketting erlangs schuurt ofzo. Maar kweenie kan ook dat er iemand aan heeft lopen lassen?? Der heeft iemand aan gelast, er heeft waarschijnlijk een gat in de cilinderwand gezeten. En dat heb ze dicht gebakken.. maar nu slijt me nokkenas-ketting er langs.


Me zuiger, mis volgens mij de olieschraap ring ofzo..? de 3e is de olieschraap ring dus is denk wel compleet


Vage happen in de zuiger?? Niet zow vaag want me inlaatkleppen hebben tegen de zuiger aangestoot:( komt waarschijnlijk door te weinig pakking of verkeerde afstelling van de kleppen.


21-02-2006
Heb me wielen eruit gehaald om me lagers te vervangen, na veel gedoe eindelijk de zown schijf (Lageraanslag) die op het achterwiel zat bij het lager losgekregen. met speciale sluitel van me stage. mja me inlaat kleppen zijn krom. en nieuwe kosten 34,50 per stuk, zucht duure hobby:( [/img]


Nieuwe lagers en keerring in me achterwiel.


Voorvork uit elkaar om keerring en olie te vervangen. En ook nieuwe lagers en keering in me voorwiel.


Me voorvork gepolijst, check het verschil


17-03-2006
Omdat ik het niet zo meer zag zitten met me oude blok, want ik moest nieuwe kleppen hebben voor totaal 180,- euro En me cilinder moest worden gehoond+ dan een overmaat zuiger van 50,- euro. mja toen dus maar gezocht naar een ander blok. Vond er 1 op internet en voor 70,- euro meegenomen uit Arnhem.


Van me oude (me eigen blok) waren de spoelen verbrand zoals je ziet, maar de kabel die van de spoelen naar de CDI lopen waren nog wel perfect en die heb ik nodig voor me nieuwe blok omdat de kabel daarvan verbrand is. (tegen uitlaat ofzo aan gekomen denk ik..)


Maar van me nieuwe blok was de spoel nog mooi, dus die ga ik overzetten


Omgepolijst:


Bijna helemaal gepolijst


Krijg je wel een volle werkbank van:p


21-03-2006

Vandaag op me stage, de kabel van de spoel professioneel gemaakt. Netjes met een krimpkousje erom heen enzo. En ook de kabels van me sensor van de vrijstand in de bak vervangen.

21-03-2006

2e update van vandaag:

Heb me andere carterhelft ook deels gepolijst, heb alleen iets kleiners nodig om te polijsten om bij de hoeken enzo te komen. Heb wel een polijst-schijfje van Dremel maar dat werkt voor geen ene fuck:


Nieuwe kabel aan me neutraal sensor gezet, alleen nog op maat maken en stekkertje eraan:


De goede spoel aan de goede kabel gesoldeerd en er netjes krimpkousjes omheen gedaan:



Ik krijg alleen me lageraanslag er nog niet in. Het draad van het achterwiel waar de aanslag in moet is kapot. Maar moet toch eerst morgen even een keering meenemen die in de lageraanslag hoort. En dan probeer ik het morgen nog wel een keer.


22-03-2006

Vandaag op me stage paar dingen gezandstraald, in grondverf en top laag op gespoten.
Heb me uitlaat met hittebestendige blanke zwarte verf van Ninja gespoten en me kickstarter, gedeelte van blok ophanging en 1 voetpedaaltje zilver gespoten. Maar spul hangt nog te drogen in de spuitbox. Morgen foto's.

23-03-2006

Vanmiddag weer paar dingen gespoten op me stage, maar heb geen foto's. Maar word echt vet mooi

Dit is foto van wat ik gister heb gespoten en vandaag mee naar huis heb genomen:



24-03-2006

Foto van gister gespoten spul, plus wat keerringen voor me blok:



(die 2e kickstarter is van me andere blok, heb ik meteen ook maar ff gespoten)


27-03-2006

Na een woest weekend (Optreden van de Jovinx en een Survival run:+) weer een update:p

Foto van gezandstraalde en gespoten onderdelen:

(Afbeelding)
(Zwarte plaatje is van de luchtfilterbox)

Kabel geleider die achter het spatbord zit gezandstraald en in de grondlaag gezet:
(Afbeelding)


Word vervolgd...

Dit bericht is gewijzigd door Pauluzzz[Furia]Jovinx op 27-3-2006 om 18:43 uur.
 

Jarco 21-3-2006 18:19 Print reply

Posts: 4520
cool
 
speedfreak 21-3-2006 18:28 Print reply

Posts: 1218
Leuk hoor
 
Sypie_Honda 21-3-2006 18:29 Print reply

Posts: 13830
wordt het uiterlijk ook nog onder handen genomen?

waarom spuit hem niet in deze kleuren:



of nog beter:


Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 21-3-2006 om 18:35 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 21-3-2006 om 18:37 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Dikke Dennes 21-3-2006 18:31 Print reply

Posts: 4337
Prachtige machine!
 
Drive it like you stole it.
hasj volle gasj 21-3-2006 18:34 Print reply

Posts: 735
hot!!

ga door
 
Scarface 21-3-2006 18:35 Print reply

Posts: 6023
Goed werk, ga zo door
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
Marthin 21-3-2006 18:36 Print reply

Posts: 6164
netjes.

heb je de kleppen en zuiger ook gecontroleerd van het "nieuwe" blok?
 
richard3 21-3-2006 18:37 Print reply

Posts: 5198
netjes !!!
wordt leuk projectje volgens mij

 
op naar de grote brommers
mulder 21-3-2006 18:43 Print reply

Posts: 13701
Goed bezig
Maak em aub zo origineel mogelijk, ga em niet proberen te pimpen oid das zonde.

Afaik is het geen 21 maar 23 inch wiel :P
Dingt lijkt btw egt op een honda mt-250 oid

 
Pistash 21-3-2006 18:46 Print reply

Posts: 715
Prachtig
 
kees_tsx 21-3-2006 19:56 Print reply

Posts: 551
Stoer ding
 
S1lv3r 21-3-2006 20:07 Print reply

Posts: 5213
goed bezig
 
mb-gek 21-3-2006 20:08 Print reply

Posts: 10385
wel leuk alleen jammer dat je niet voor eht reviseren van je blok bent gegaan
nu begin je eigenlijk met iets wat miss ook niet helemaal 100 is terwijl je dat na revisatie wel had kunnen hebben
verder wel leuk om te zien dit

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
BSTS 21-3-2006 20:16 Print reply

Posts: 4241
leuk klusje wel,

alleen 4 takt heh :(
 
sprintjah
Crazycrosser 21-3-2006 20:21 Print reply

Posts: 570
ziet er mooi uit
moet ik volgens jaar ook met mijn motor gaan doen denk ( XL500 )
nog veel succes he
 

Dit topic is 6046 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved