Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Opspanmal kop mb8

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 785 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35682 - Opspanmal kop mb8
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1082 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Hondalover19 21-3-2006 18:08 Print topicpost

Posts: 1255
Oke sorry dat ik er een topic voor open maar ik kan er echt niet meer aan uit.Ik moet dus een mal maken voor men mb8 kop te kunnen opspannen in een gewone drieklauw.Nu ben ik de gaten van de cilinderkop aan het opmeten maar daar valt gewoon niets op uit te maken.Gemeten van het bougiegat (tegen de schroefdraad) tot binnekant van het gat ( dus de kleinste diameter want die gaten lopen conisch) kom ik 2 verschillende maten uit .1gat staat dus op 33mm en de andere 3 op 30 mm.Dit toch voor zover ik het nog juist kan meten kan ook uitgesleten zijn .Nu teken ik dit uit in autocad en er moet dus een diameter inkomen van 57mm.Dan zou ik getekend in autocad nog 3mm hebben tussen de buitenkant van diameter en het gat van de cilinderkop,terwijl als ik de koppakking erop houd heb ik zeker 6mm van buitenkant diameter tot buitenkant gat .

ohja met gaten bedoel ik dus die 4 gaten waar je je kop in vastdraait.Heeft iemand mss. de juiste maten ?O weet mss wat ik verkeerd heb gedaan...
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!

Lemmuh 21-3-2006 18:11 Print reply

Posts: 314
de gaten van mt/mb staan niet op de zelfde afstand van elkaar... je zult zelf iets moeten verzinnen waardoor je bougiegat het midden wordt, en dan gaan meten hoever de gaten er telkens vanaf zitten..
 
Never drive faster than your gardian angel can fly...
De Schout 21-3-2006 18:11 Print reply
Posts: 5327
stukje staaf inspannen, bougie-draad opsnijden, kopje derop schroeven. en afdraaiein die handel.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Hondalover19 21-3-2006 18:14 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
stukje staaf inspannen, bougie-draad opsnijden, kopje derop schroeven. en afdraaiein die handel.



nee dan schroefdraad naar de kloten nee dank u
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
Sypie_Honda 21-3-2006 18:17 Print reply

Posts: 13830
dat valt wel wat mee denk ik hoor...

john huijben had het ook gedaaan, met een verlengde zuigerstop. kijk anders ff in zijn mtx80 project topic, daar staat het beter uitgelegt
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Hondalover19 21-3-2006 18:19 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
dat valt wel wat mee denk ik hoor...

john huijben had het ook gedaaan, met een verlengde zuigerstop. kijk anders ff in zijn mtx80 project topic, daar staat het beter uitgelegt



euhm ja maar dan zou je normaal een meenemer er nog bij op moeten zetten ofwel alleen in het bougiegat en dan heeeeeel klein beetjes afhalen 0.2mm per keer ofzo ...
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
De Schout 21-3-2006 18:20 Print reply
Posts: 5327
alleen in het bougiegat en dan gewoon rustigaan afdraaien. die draad mol je echt niet zomaar.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Sypie_Honda 21-3-2006 18:24 Print reply

Posts: 13830
je moet gewoon ff een stuk staaf zoeken en daar: M14 x 1,25 op tappen, die in je bougigat draaien. en af draaien die hap
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Hondalover19 21-3-2006 18:29 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
je moet gewoon ff een stuk staaf zoeken en daar: M14 x 1,25 op tappen, die in je bougigat draaien. en af draaien die hap


mja op men werk hebben we wel een draaibank maar echt geen schroefdraadbeitel .Kga anders eens zien proberen met een zuigerstop ofzoiets.

Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 21-3-2006 om 18:30 uur.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
bart de schakelgek 21-3-2006 18:29 Print reply

Posts: 5987
jezus wat moeilijk doen
ts heeft dus geen ervaring met draaien?
gewoon inderdaad ff draad snijden op een stuk staaf
kop daarop draaien, en aandraaien, en je draad lijd net zoveel alsof je een boegie erin draait (niets dus!)
helemaal moeilijk doen met autocad en shit
damn

schroefdraadbeitel hoeft niet perse, jullie hebben vast wel draadsnijplaten met houder?

Dit bericht is gewijzigd door bart de schakelgek op 21-3-2006 om 18:30 uur.
 
Limburger
Hondalover19 21-3-2006 18:35 Print reply

Posts: 1255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek
jezus wat moeilijk doen
ts heeft dus geen ervaring met draaien?
gewoon inderdaad ff draad snijden op een stuk staaf
kop daarop draaien, en aandraaien, en je draad lijd net zoveel alsof je een boegie erin draait (niets dus!)
helemaal moeilijk doen met autocad en shit
damn

schroefdraadbeitel hoeft niet perse, jullie hebben vast wel draadsnijplaten met houder?

Dit bericht is gewijzigd door bart de schakelgek op 21-3-2006 om 18:30 uur.



Jawel maar ik wil het gewoon juist hebben met alleen een staaf en wat schroefdraad weet ik niet of ie dan slingervrij is.Zo van die plaatjes bedoel je?Ja die hebben we wel daar.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
John Huijben 21-3-2006 18:51 Print reply

Posts: 2433
moeilijk doen is ok n vak.
zoveel snijkanten kome er nie op hoor, en ja ik heb t getest

ik heb een zuigerstop gemakt. maar die ik had was te kort om m goed te kunnen inspannen... dus eindje afgedraaid tot 10mm, daarna van massief rond 20 s235 gewoon een stukje gepakt, gatje van 10 stukje in geboord
eroverheen geschove en rondgelast.
toen op t andere stukje ingespannen, en t buisje wat ik erop gelast heb afgedraaid, zodat t recht is.
daarna ook n centertje erin geboord, zodat ik m tussen n drieklauw en meedraaiend center kan zetten.

een immi cilinderkop voor mt8 ingedraaid en meetklokje op gezet, en gaf 0,02mm afwijking aan. dat vind je echt niet terug hoor.

toen gaan draaien... ging goed totdat ineens mn cilinderkop stilstond.
was de las gescheurd, en draaide t rond 10 wat uitstak in t busje.
bleek dat ik t tever afgedraaid had dus.

toen 4 kleine hechtjes op gedaan, op de 12, 6, 9, 3 manier. en nog ns ingespannen. was zga nie kromgetrokke.. en houd t nu gewoon.
ook als je wat meer eraf haalt. 1,5mm is ineens te doen

btw. is M14 x 1.25 draad. als je dat kan tappen hoef je niet zo moeilijk te doen met zuigerstop. ik kon dat niet tappen dus vandaar

Dit bericht is gewijzigd door John Huijben op 21-3-2006 om 18:52 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last

Dit topic is 1082 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved