Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Enorme kneus met paar vraagjes.....

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 735 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #35672 - Enorme kneus met paar vraagjes.....
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 3333 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

krisje 21-3-2006 9:06 Print topicpost
Posts: 71
Nou ik ben dus van plan om op een Honda MTX sh te gaan rijden, omdat die een stuk goedkoper rijd dan mijn jeep. Nu weet ik echt niet waar zo'n ding aan moet voldoen voor de verzekering, hoeveel cc er onder mag hangen, wat een leuke prijs is en de verkeersregels zijn me ook een raadsel. Ik heb 10 jaar geleden twee jaartjes op een puch rond gescheurd, maar dat is alweer zo lang geleden... (voor de goede orde, ik ben dus een griet, geen jongen die er nog wel een beetje verstand van heeft)!

Dit bericht is gewijzigd door krisje op 21-3-2006 om 9:06 uur.
 

nsrracer 21-3-2006 9:07 Print reply

Posts: 8625
let zowieso op of er een nederlandse goedkeuring aan de linkerkant van het balhoofd staat. anders krijg je er geen kenteken bij
 
krisje 21-3-2006 9:12 Print reply
Posts: 71
Ok, ik meld dus zojuist dat ik er echt helemaal geen verstand van hebt. Wat is een balhoofd (en waar hoort die te zitten) en hoe zie ik dan of er een nederlandse goedkeuring op zit...?
 
Blijhoofd 21-3-2006 9:14 Print reply

Posts: 7378
en een mtx rijd nou ook nie echt bepaald goedkoop met een btje pech heeft zon ding het zelfde verbruik als een jeep

als je echt goedkoop wil rijden neem je een vespa of scootertje
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
mblover 21-3-2006 9:15 Print reply

Posts: 5391
Je mag maximaal 50cc hebben, en hij mag maximaal 50kmh (eerst 45, is verandert naar 50) lopen. Ik raad vanwege je veiligheid aan om hem 60 te laten lopen zodat je met het verkeer mee kan rijden in de bebouwde kom.

En, als het echt erom gaat dat het zuinig is, dan zou ik voor een 4takt honda kijken. Is wel ff lastig met kenteken maar dat is niet anders.

Als laatste, als je geld hebt voor een motor-rijbewijs dan zou ik als ik jouw was dat gaan halen. Dan neem je vervolgens een leuke niet al te zware motor (wel 4takt!!! sommige 125 en 250cc ers zijn 2takt). Zuipt ook niet zo veel en is afaik ook niet zo heel erg duur in de verzekering en belasting. Is alleen wel een stevige investering in het begin.
Voordeel is dat je gewoon over de grote wegen mag, je wat harder mag buiten de bebouwde kom en je niet de hele tijd heen en weer moet tussen het fietspad en de weg (waar je doodziek van wordt).

Edit: @ Blijhoofd,
Een (bijna) originele mtx-sh kan ook best zuinig rijden hoor. En ik weet niet in wat voor een jeep ze rijd maar wij hebben er een die loopt 1:8 ofzo...

@Ts,
Balhoofd waar je voorvork aan vast zit.
Als je het voorwiel hebt dan loopt er aan weerskanten een soort buis omhoog die overgaan in een dunnere buis (kan veren, zijn voorvorkpoten) als je die omhoog volgt dan zul je zien dat ze in 2 warte "platen klemmen. In het midden en tussen die 2 platen zit het balhoofd (daar draait hij ook).

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 21-3-2006 om 9:19 uur.
 
Saknet 21-3-2006 9:19 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: krisje
Ok, ik meld dus zojuist dat ik er echt helemaal geen verstand van hebt. Wat is een balhoofd (en waar hoort die te zitten) en hoe zie ik dan of er een nederlandse goedkeuring op zit...?


http://nl.wikipedia.org/wiki/Balhoofd

je kan er dan wel geen verstand van hebben, maarre.. ik las eens dat peuters van 5 al op internet kunnen vinden hoe ze hun veters moeten strikken
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
mulder 21-3-2006 9:23 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd
en een mtx rijd nou ook nie echt bepaald goedkoop met een btje pech heeft zon ding het zelfde verbruik als een jeep

als je echt goedkoop wil rijden neem je een vespa of scootertje


lol heb jij enig idee wat een jeep verbruikt vergeleken met een ori mtx?
 
Blijhoofd 21-3-2006 9:27 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Je mag maximaal 50cc hebben, en hij mag maximaal 50kmh (eerst 45, is verandert naar 50) lopen. Ik raad vanwege je veiligheid aan om hem 60 te laten lopen zodat je met het verkeer mee kan rijden in de bebouwde kom.

En, als het echt erom gaat dat het zuinig is, dan zou ik voor een 4takt honda kijken. Is wel ff lastig met kenteken maar dat is niet anders.

Als laatste, als je geld hebt voor een motor-rijbewijs dan zou ik als ik jouw was dat gaan halen. Dan neem je vervolgens een leuke niet al te zware motor (wel 4takt!!! sommige 125 en 250cc ers zijn 2takt). Zuipt ook niet zo veel en is afaik ook niet zo heel erg duur in de verzekering en belasting. Is alleen wel een stevige investering in het begin.
Voordeel is dat je gewoon over de grote wegen mag, je wat harder mag buiten de bebouwde kom en je niet de hele tijd heen en weer moet tussen het fietspad en de weg (waar je doodziek van wordt).

Edit: @ Blijhoofd,
Een (bijna) originele mtx-sh kan ook best zuinig rijden hoor. En ik weet niet in wat voor een jeep ze rijd maar wij hebben er een die loopt 1:8 ofzo...

@Ts,
Balhoofd waar je voorvork aan vast zit.
Als je het voorwiel hebt dan loopt er aan weerskanten een soort buis omhoog die overgaan in een dunnere buis (kan veren, zijn voorvorkpoten) als je die omhoog volgt dan zul je zien dat ze in 2 warte "platen klemmen. In het midden en tussen die 2 platen zit het balhoofd (daar draait hij ook).

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 21-3-2006 om 9:19 uur.



Als je een mtx koopt en je hebt er weinig verstand van dan zijn deze bijna altijd opgevoerd en met een 70/50 snel lopen die dingen totaal nie zuinig + dat het constant kapot is, oude schakel brommers zijn nou eenmaal hobby, je meot houden van af en toe btje sleutelen

daarom zeg ik dat een vespa of een scootertje goedkoper lopen orgineel 60 en verbruik van 1 op 30/40 redden ze makkelijk + dat er gewoon bijna geen onderhoud aan zit

 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
krisje 21-3-2006 9:28 Print reply
Posts: 71
@Blijhoofd; mijn jeep loopt ongeveer (met mijn rijstijl) 1:5. Ik kan niet geloven dat een mtx niet iets zuiniger loopt. En ik ga echt niet op een vespa zitten, moet aan mijn waardigheid denken. Ding hoeft geen 1:40 te lopen hoor. Ben al blij als ie 1:20 haalt....

@mblover; bedankt voor alle info. Ik ga ook mijn motor rijbewijs halen, maar ben nu nog bezig met vrachtwagenrijbewijs en wil dat eerst afmaken.

@saknet;

Dit bericht is gewijzigd door krisje op 21-3-2006 om 9:30 uur.
 
UC - ARTIST 21-3-2006 9:28 Print reply

Posts: 820
Volgens mij wordt de plank hier een beetje misgeslagen. Volgens mij wil je om praktische en financiele redenen bromfiets gaan rijden. De meesten kunnen het vergelijk niet maken met de kosten die een auto met zich meebrengen. Voor de 'oudere jeugd' is schakelbrommer rijden veelal al goedkoper omdat je voor de verzekering niet meer tot de risico groep behoort, en daardoor de premie al lager is.
De overige kosten zij zowieso lager. (brandstof, houderschapsbelasting en verzekering.)Zeker wanneer je, zoals ik uit je verhaal opmaak, orgineel en zonder risico rijden wil.

Info over de brommer in kwestie is hier genoeg te krijgen denk ik zo.


Dit bericht is gewijzigd door UC - ARTIST op 21-3-2006 om 9:33 uur.
 
Honda heerst...
krisje 21-3-2006 9:32 Print reply
Posts: 71
Juist, ik ben vorige week verhuisd en woon nu een flink stuk uit de stad, ook mijn parkeervergunning in moeten leveren. Als ik nu naar mijn werk ga, moet ik 8 km heen en 8 km terug met jeep die 1:5 loopt en dan heb ik het nog niet eens over parkeerkaartje voor de hele dag.
Ik wil niet scheuren of crossen, gewoon legaal een beetje schakelen, zodat ik ook vast wat kan oefenen voor de motor.....
 
WiZZ [wesley] 21-3-2006 9:47 Print reply

Posts: 4831
1) niet meer dan 49.9 cc (en dus ook nie harder dan 45 km of nieuwe regels 50km)
2) verlichting moet het doen
3) het geluidsinaal moet het doen
4) remen moeten het doen
5) mag niet te veel geluid makken dus bv opendemper ofzo of snelle uitlaat
6) uitlaat moet horizontaal uitkomen
7) de brommer moet veilig zijn op de weg dus :P
 
Houdoe.FM!! Wij maken je radio pas echt stuk!
enter rulezzz 21-3-2006 9:48 Print reply
Posts: 461
wat is het budget dan??
 
derbi boekt hard
krisje 21-3-2006 9:57 Print reply
Posts: 71
Heb echt geen idee wat die dingen kosten. Wilde niet veel meer uit geven dan 300 euro.
dacht dat het daar wel voor moest lukken, want ik hoef geen toeters en bellen.
 
mb-gek 21-3-2006 10:07 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: krisje
Heb echt geen idee wat die dingen kosten. Wilde niet veel meer uit geven dan 300 euro.
dacht dat het daar wel voor moest lukken, want ik hoef geen toeters en bellen.

kan je vergeten voor een goede sh.......
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
UC - ARTIST 21-3-2006 10:07 Print reply

Posts: 820
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: krisje
Heb echt geen idee wat die dingen kosten. Wilde niet veel meer uit geven dan 300 euro.
dacht dat het daar wel voor moest lukken, want ik hoef geen toeters en bellen.


Is wel verplicht hoor..

Maar voor 300 heb je er wss wel 1, zal nog wel eea aan moeten gebeuren denk ik om m weer orgineel te maken. Ik ken er althans weinig welke met een orginele set up rijden
 
Honda heerst...

Dit topic is 3333 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved