Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Geen woorden, maar daden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1008 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Moet de maximumsnelheid voor brommers naar 80 km/h??
Ja
Ja, ik zou het willen, maar het is niet verstandig.
Nee, mits er een soort rijopleiding bijkomt
Nee
Geen mening
  Main Forum - Topic #3567 - Geen woorden, maar daden
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3259 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR RULEZZ 20-4-02?16:25 Print reply

Posts: 4934
ik vin het wel een goed iedee dat je wat harder mag als 45 want zeg nou zelf 45 is nix, ik d8 meer aan 65 - 70 ofzow en als je nou theorie en praktijk invoert ongeveer zoiets als motor examen's (maar dan iets minder zwaar)dan denk ik dat de meesten wel een beetje over ervaring en rijkunsten beschikken.

maardan nog kun je over 2 jaar weer opnieuw je motor(bewijs) halen daar zit ook niemand op te w8ten misschien dat je het dan met elkaar kunt combineren het wel handig zou wezen maarja wat ik allemaal lul zegt toch helemaal nix dus je kan beter nix zeggen :(

maar nog ff over die seb kerel eeehm ik denk dat je hiermee nix berijkt misschien is het beter om met spandoeken en flaggen en al die shit in je blote ass de 2e kamer binnen telopen en schreeuwen dat je harder wil op je brommertje want die dikke tineke neteledinges heeft schijt aan jou brommertje
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Sebastian 20-4-02?16:22 Print reply
Posts: 24
Heb de hele boel even aandachtig doorgelezen.

Ben evve de namen vergeten, dus zal even op commentaar ingaan.

Van die dronkenstraalkachel

Je hebt opzich gelijk, als je op je 16 op je brommer stapt, en je hebt je theorie gehaald, dan kom je gewoon ervaring tekort.

Dat weet ik, en zal ik niet ontkennen.

Ik vind dan ook dat het theorie gebeuren, zoals het nu gaat grote geldtrekkerij is en meer niet.

Als jij rijles krijgt, gewoon praktijk, leer je je theorie erbij (automatisch in het verkeer).
Dus ik vind zowiezo, of niks, of praktijk en theorie omdat dat veel veiliger is.

Op het moment dat jij theorie en praktijktraining doet, krijg je er in ieder geval meer ervaring bij dan zowiezo in je eerste maandje op je brommer, zei het niet langer.


Wat betreft de remweg, en voertuigeisen.

Wat dat betreft heb je ook voor een deel gelijk, maar daarom heb ik het expres over voertuigeisen gehad omdat ik zelf ook realiseer dat de meeste brommers op dit moment nooit technisch gezien geschikt zijn voor 80km/u.

Daarom moeten de voertuigeisen zwaarder, dus goede remmen (b.v. schijf of grotere trommels), betere wielen / banden (daarom gaf ik ook voorbeelden met bandenmaten).

Eigenlijk zou er dan ook een jaarlijkse keuring moeten zijn van kabels/licht/remmen etc.


Ooh ja, die opmerking van 14m.

Puch maxi-s 1978
2-speed
voetrem
70cc TCCD (bewerkte zuiger)
18mm Dellorto
powerfilter
17" stervelgen
Proma GP
Bewerkte remschoentje's
Voor std banden, achter moongoose slick 2.25

En die remweg was zelfs minder als 14m, ik gok tussen de 12 en 13, maar je hoort er nog 2sec. bij op te tellen (eigenlijk). Dan is die remweg inderdaad langer dan die 14m.
Maar niet zo lang als een normale personenauto (gemiddeld) gezien massa/remmen/banden.

Als mijn puchie nog in elkaar zat, mocht je het van mij komen uit proberen.

En degene waar ik nu op rij, die zit dik over die 14m heen, dus daar zou je het nooit mee kunnen proberen.

Mocht je niet geloven dat dat ding uit elkaar ligt (en ik kan best begrijpen dat je het niet gelooft) check evve puchmaxi.dsv.nl en zoek op sebastian, en anders kom je een keer langs als die klaar is, mail me maar.
 
Sebastian 20-4-02?16:35 Print reply
Posts: 24
Stond trouwens evve te kijken (en kwaad te maken) bij de rollerbank Politie Bureau Amersfoort.
Kwamen heel wat lui (meer als de helft gok ik) lopend terug.

Wat daarna mijn verbazing schetste, was een zogenaamde smurf.

En wel op een offroad, bij het station (rete druk), even 4 auto's voor het stoplicht voorbij reed (rood) best hard accelereerde, op de rem voor het stoplicht, het werd groen, nou hoppa weer volgas, snijd twee rijbanen af, haal een stuk of 3 auto's dik asociaal in, en gaat er daarna met de normale snelheid voor rijden.

Dus zonder reden het verkeer in gevaar brengen.

Leuk, en wij moeten op de rollerbank, terwijl die lui zelf vaak zat asociaal rijden.

Ga binnenkort even langs een kennis (politieagent) om die het hele idee voor te stellen, en kijken wat verder regels zijn omtrent rollerbank en verdere mogelijkheden.
 
Sebastian 20-4-02?16:42 Print reply
Posts: 24
Ja ik kan wel met m'n blotekont de 2dekamer in lopen, maar dat brengt een aantal problemen mee.

1 De meeste mannen worden jalours.
2 Tineke wil me dan stalke.
3 Als ze jalours worden, worden ze link
4 Dan gaat het hele feest niet door en komen er nog meer rollerbanken.

Maar evve serieus, stel dat je wou protesteren, dat kan je nooit doen, want of je hebt te weinig jongeren, of het loopt uit de hand.

En dat gebeurt gewoon, zou je het beter formeel aan kunnen pakken.
 
Martijn 20-4-02?19:06 Print reply
Posts: 10000
waarom zou je iets veranderen wat vrijwel goed gaat...
als je harder mag zijn deze problemen denk ik niet opgelost en er komen meer problemen bij..

laat die pipo's lekker opvoeren...krijgt de overheid nog wat geld...

tja ongelukken gebeuren toch..
het begint bij jezelf om je verantwoordelijkheid te herkennen ofzo... ik weet toch dat als ik 16 ben dat ik het ook gewoon niet leuk/stoer vind om overal hard te rijden...

in de polder zou ik best hard rijden..maar in het dorp rijdt ik niet te hard...

het id van een bekeuring ?n mn brommertje de prak in of een ander ongeluk zie ik niet zitten...

toen ik op mijn poegie ree gaf ik zowieso al aan IEDEREEN voorrang ook al zou ik het moeten krijgen...
maja da kwam ook omdat ik geen zin had in brokke omdat ik nog geen 16 ben...
ik ben het eens met 45 aanhouden.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
B3AST 20-4-02?20:03 Print reply
Posts: 2469
Hey seb-dinges... wat lul je toch steeds over remweg man!

JAAAH een brommer heeft weinig gewicht, en met goede remmen sta je MEGA-snel stil... SO WHAT???

Het gaat niet om de machine, het gaat om de persoon die erop zit!!! en een doorsne puber die brommer rijdt is nou eenmaal roekeloos. Dan denk jij nu: DAT BEN IK NIET! nee tuurlijk, denken alle jongeren... en DAT is het moment dat het pas echt gevaarlijk wordt!!!
 
- insane in the brain -
Neonlampje 20-4-02?21:01 Print reply

Posts: 14825
hmmjuist jan, wij snappe mekaar...

En dan nog een remweg van 14meter... vin je dat kort??!!!
 
B3AST 20-4-02?21:29 Print reply
Posts: 2469
jah nouhjah hij neemt ook een puch, zo'n lekker voorbeeldje.. gare poep ghey remmetjes...

NSR, alle nieuwe schakelbrommers met grote scheif en sterke klauw en ook veel scooters remmen gewoon MEGA hard, dingen zijn veilig qua remmerij hoor.... het is ECHT niet zo dat brommers/scooters maar 45 mogen omdat bij hogere snelheden het gevaarlijk wordt door de remmerij...

 
- insane in the brain -
70malossi 20-4-02?21:39 Print reply
Posts: 4176

--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by: Hans C(ventig) uit M(alossi)

Tegen die tijd heb je allang niks meer te maken met brommers.


daar moet je niet perse va nuit gaan hoor.
en nie tzege nvan mee als ik 18 ben ga ik op voor auto of motor want dat deed ik ook 5 jaar geleden,en ik ben al die tijd op mn brommer blijven ridjen omdat t zo verrekes hendig is.
--------------------------------------------------------------------------------


Tuurlijk zijn er mensen die op hun brommer blijven rijden. Maar als je gaat kijken hoeveel mensen dat er zijn. Wat zullen ze zeggen?? 1 op de 250 mensen?? Lijkt me redelijk. De rest gaat gewoon voor de motor of de auto.

dan zijn die overige 249 geen echte.
ik vindt dat lekker in de zomer.ben je afgewerkt om een uur of 10 savonds.ga je nog ff met je brommer op pad.leker blazen.ik ga ook met mn auto naar werk.maar die brommer gata r de eerste 10 jaar niet uit.

 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Martijn 20-4-02?22:32 Print reply
Posts: 10000
ja die van mij ook niet...tenzij ie echt helemaal gaar is en dat ik er niets meer in zie...
maar die kans is klein...
als ze het doet, dan hou ik weer van der ofzoeiets...
en dan bewaar ik er heel goed op zolder ofzo... en dan als mijn kindjes 13 zijn (hopen dat ik ooit nog eens een wijf vind dat met me wil neuke) dan neem ik ze mee naar de zolder...en dan....dan..... baaaaam baamamm in die strakke aarsjes van ze... onee..

dan laat ik ze het heiligdom zien...
en hun ogen zullen smullen van genot...
dan haalt papa het sap des levens (benzine in dit geval )
en dan skipt papa em naar het buitenland en zien ze maar hoe ze overleven want ik ga geen alimentatie betalen...

zo dat is mijn toekomst beeld.
het thema is hierbij:sentiment/nostalgie
de personages maken geen belangrijke ontwikkelingen mee, en de vertelde tijd is ongeveer lang.
de verteltijd daarentegen zeer kort.

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Steve_ZHC 21-4-02?03:41 Print reply

Posts: 2716
Als ik over een poos op mezelf woon en ik heb een auto, dan gebruik ik m'n MT voor in de stad, heb ipv een auto een motor, dan sloop ik m'n brommer uit elkaar, spuit ik alles over, zet ik hem binnen weer in elkaar, alles splinternieuw (banden, boutjes, kappen) en dan voor de eeuwigheid in zo'n mooie glazen kast.

Ff ontopic;
Ik snap best dat je op je 12e op een MT/MB wil, of een Suzuki oid, maar ga alsjeblieft weer verder dromen, dacht je nou echt dat die leeftijd van 16 zomaar bedacht was en nooit meer aangepast?
Nee, het heeft als reden dat kinderen die op die leeftijd nog niet KUNNEN weten wat verantwoordelijkheid is, laat staan dat ze het zijn.
En remmen; 14m op een Puch met 70?
Rot op kerel, in Groningen (prov.) heb je een kerel (Sybrand van Til) die heeft/had een rode Puch met 70cc, een Proma circuit ofsow met Proma 80 demper, en met voetrem achter en een schijf voor (vet mooi), die deed er nog langer over...
 
NielsvA 21-4-02?09:56 Print reply
Posts: 5
Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

hmmjuist jan, wij snappe mekaar...

En dan nog een remweg van 14meter... vin je dat kort??!!!


Ik (ander persoontje jah) vind een remweg van 10 meter zelfs al veels te veel....
Hij moet binnen 5 tot 6 meter still kunnen staan (zonder slippen)...
Ik heb een keer zelfs een keer vanaf 50 km/pu afgeremd tot stilstand in 2 1/2 meter... (dat zijn pas echte remmen jah..

 
B3AST 21-4-02?10:07 Print reply
Posts: 2469
WHAHAHAAA je lult ook niet een BEEEETje uit je nek ofso...

2.5 seconden van 50 naar 0, das gemiddeld 25km/h = 6.9 meter per seconde > 2.5/6.9 = 0.36

jij beweert dus dat je eerst rustig 50km/h reed, en dat je 4 tiende van een seconde later stil stond??

weetje, zie je die muur naast je? ga daar maar tegenaanpraten, misschien gelooft die het
 
- insane in the brain -
Neonlampje 21-4-02?11:06 Print reply

Posts: 14825
ff onserieus:
moeje mijn remme ns zien.. dikke yamaha motoremklauw voorop, met gigantisch resevoir ik blaas op dat ding en ik maak een stoppie...
wedde dat ik binnen 4sec stil sta? zo met mn brommer in mn nek, maar das klein detail

die ene kerel met zn roje puch, volgens mij heb ik die wel ns zien karre, woont zeker in hoogkerk oid? (daar is het mode om schijfremmen op je puch te hebben laatste tijd)
 
solidsjakie 21-4-02?11:41 Print reply

Posts: 2291
ik heb nog wel want anders voor seb:
50cc maximaal, wat je druithaalt is jouw probleem, of dat 40 of 80 is. Gewoon op max 80 wegen de max snelheid, dus 30 in 30 zone(doe ik niet, daar niet van, ik rijd hier in het dorp(30zone) 60) en jaarlijkse controle.
Verder, iemand die net zn certifie heeft, een kenmerk op zn brommer plakke, niet sneller dan 45.
Praktijk verplicht en zware theorie(maakt mij niet uit, ik heb em al) Praktijk heb ik overiges gedaan, jaha, bij 3vo.
Verder een goede voorlichting tijdens een verplichte cursus.
Als dit doorgaat, moet ik ook weer verbouwe, maar dat maakt niet uit. Ik rijd 85 op 80 wegen, 60 op brede(lees 4baans) wegen in de kom, en 40-50 op gewone 50 wegen, geef veel voorang. Want ik wil mn dure kapjes heel houden en mezelf ook.
 

Dit topic is 3259 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved