Heb de hele boel even aandachtig doorgelezen.
Ben evve de namen vergeten, dus zal even op commentaar ingaan.
Van die dronkenstraalkachel
Je hebt opzich gelijk, als je op je 16 op je brommer stapt, en je hebt je theorie gehaald, dan kom je gewoon ervaring tekort.
Dat weet ik, en zal ik niet ontkennen.
Ik vind dan ook dat het theorie gebeuren, zoals het nu gaat grote geldtrekkerij is en meer niet.
Als jij rijles krijgt, gewoon praktijk, leer je je theorie erbij (automatisch in het verkeer).
Dus ik vind zowiezo, of niks, of praktijk en theorie omdat dat veel veiliger is.
Op het moment dat jij theorie en praktijktraining doet, krijg je er in ieder geval meer ervaring bij dan zowiezo in je eerste maandje op je brommer, zei het niet langer.
Wat betreft de remweg, en voertuigeisen.
Wat dat betreft heb je ook voor een deel gelijk, maar daarom heb ik het expres over voertuigeisen gehad omdat ik zelf ook realiseer dat de meeste brommers op dit moment nooit technisch gezien geschikt zijn voor 80km/u.
Daarom moeten de voertuigeisen zwaarder, dus goede remmen (b.v. schijf of grotere trommels), betere wielen / banden (daarom gaf ik ook voorbeelden met bandenmaten).
Eigenlijk zou er dan ook een jaarlijkse keuring moeten zijn van kabels/licht/remmen etc.
Ooh ja, die opmerking van 14m.
Puch maxi-s 1978
2-speed
voetrem
70cc TCCD (bewerkte zuiger)
18mm Dellorto
powerfilter
17" stervelgen
Proma GP
Bewerkte remschoentje's
Voor std banden, achter moongoose slick 2.25
En die remweg was zelfs minder als 14m, ik gok tussen de 12 en 13, maar je hoort er nog 2sec. bij op te tellen (eigenlijk). Dan is die remweg inderdaad langer dan die 14m.
Maar niet zo lang als een normale personenauto (gemiddeld) gezien massa/remmen/banden.
Als mijn puchie nog in elkaar zat, mocht je het van mij komen uit proberen.
En degene waar ik nu op rij, die zit dik over die 14m heen, dus daar zou je het nooit mee kunnen proberen.
Mocht je niet geloven dat dat ding uit elkaar ligt (en ik kan best begrijpen dat je het niet gelooft) check evve puchmaxi.dsv.nl en zoek op sebastian, en anders kom je een keer langs als die klaar is, mail me maar.