Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - carburateur vespa

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 791 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35667 - carburateur vespa
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3184 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Piaggigolo 20-3-2006 23:07 Print reply

Posts: 300
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
[...]


Klopt op een normaal carter kan elke cilinder tot 70 of 75cc. Maar omdat je brommer met die cilinder zoveel mengsel slurpt. Zou ik toch een ander carter pakken met een grotere inlaat.



Fout, in een standaard carter passen cilinders tot en met 43mm(62cc maar dat wordt dus de 70cc genoemd).

Er zijn geen cilinders van 44 en 45mm zover ik weet.

Dan krijg je de 46mm polini, de zogenaamde 80cc die mooi in de speed en evolution engine past.
 
Piaggigolo 20-3-2006 23:11 Print reply

Posts: 300
Quote:

Met een speedengine kun je verder gaan dan 70cc cilinders en deze heeft een afneembaar spruitstuk zodat je tot een 19 mm carb kunt gaan ipv 13mm.


Ahum.

Je hebt dus de speedengine van polini, zit een afneembaar 13mm spruitstuk op ja, maar een grotere er op zetten heeft totaal geen zin, is gewoon gemaakt voor een 13 carb en niet groter.

Dan is er de evolution engine(zie mn profiel), dat is een membraancarter(speed is gewoon krukas gestuurde inlaat zoals normale vespa blokkies), met 19mm carb.

Duidelijk?

Quote:
en kun je ook een scooter vario op een vespa maken of lukt dat niet?



edit: wat is het verschil dan tussen een speed engine en een gewoon?


Nee, scooter vario op vespa maken kun je vergeten, heb geen zin om uit te leggen waarom maar je kunt beter een vespa vario zoeken of een heel scooterblok onder je vespa bouwen.

Speedengine heeft een grotere inlaat dan een standaard carter, er past een 46mm(72cc) polini in, en de poorten zijn gelijk aan de polini cilinders.

Dit bericht is gewijzigd door Piaggigolo op 20-3-2006 om 23:16 uur.
 

Dit topic is 3184 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved