Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - carburateur vespa

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 900 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35667 - carburateur vespa
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3285 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dirk_neijwiert 20-3-2006 19:45 Print topicpost
Posts: 693
hoi
ik heb nouw een 12/10 caberteur op mun vespa is gewoon orgineel maar ben van plan om deze een beetje op te voeren maar ze zegge dat je deze cabeteur ook kan op boren of zow iets kan dat echt en hoe moet dat dan?
 

mcdronkz 20-3-2006 19:45 Print reply

Posts: 32777
Begin er niet aan. Hij wordt slechter af te stellen, en 99% kans dat het onnauwkeurig wordt gedaan met een boormachine ofzo, dus monteer maar een andere carburateur, als het goed wilt aanpakken !
 
honda_for_life.com 20-3-2006 19:46 Print reply

Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirk_neijwiert
hoi
ik heb nouw een 12/10 caberteur op mun vespa is gewoon orgineel maar ben van plan om deze een beetje op te voeren maar ze zegge dat je deze cabeteur ook kan op boren of zow iets kan dat echt en hoe moet dat dan?



kan jij ws niet zelf


is beter om dan gewoon een grotere te kopen
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
bart de scootergek 20-3-2006 19:47 Print reply

Posts: 8916
topictitle gewijzigd en topic gemoved naar tf.



ontopic:
idd, zon 13/13 carbje voor een vespa kost tussen de 30 en 40 euro, niet erg veel dus.




 
Honda RC-33
Endymion 20-3-2006 19:48 Print reply

Posts: 1583
niet helemaal hij juiste woord tis carburateur

hoe snel wil je gaan ?
als hij maar iets sneller moet kan dat nog wel met dat carbje neem ik aan

 
As your agent, I am beyond death
Kietel Tuning 20-3-2006 19:56 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirk_neijwiert
hoi
ik heb nouw een 12/10 caberteur op mun vespa is gewoon orgineel maar ben van plan om deze een beetje op te voeren maar ze zegge dat je deze cabeteur ook kan op boren of zow iets kan dat echt en hoe moet dat dan?


Als je een grotere carburateur neemt, of op boort. Dan moet je ook gelijk je inlaat uitvijlen. Deze is standaard maar 10mm dus heeft een carb. van 13mm weinig zin. En opboren gaat redelijk goed in een draaibank.
 
dirk_neijwiert 20-3-2006 19:58 Print reply
Posts: 693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
[...]


Als je een grotere carburateur neemt, of op boort. Dan moet je ook gelijk je inlaat uitvijlen. Deze is standaard maar 10mm dus heeft een carb. van 13mm weinig zin. En opboren gaat redelijk goed in een draaibank.

en beschadig ik hem dan niet en kan ik hem dan ook meer als 13 op boren of wat is de max want komt waarscheinlijk een 70cc malossi op
 
Kietel Tuning 20-3-2006 20:01 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirk_neijwiert
[...]

en beschadig ik hem dan niet en kan ik hem dan ook meer als 13 op boren of wat is de max want komt waarscheinlijk een 70cc malossi op


nee, want je inlaat kun je niet groter boren als 13mm anders word je wand te dun. Maar met je 70cc malossi zou ik toch een speedengine. Of 1 van die andere caters halen. Anders heb je niet zoveel aan je cilinder.
 
dirk_neijwiert 20-3-2006 20:02 Print reply
Posts: 693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
[...]


nee, want je inlaat kun je niet groter boren als 13mm anders word je wand te dun. Maar met je 70cc malossi zou ik toch een speedengine. Of 1 van die andere caters halen. Anders heb je niet zoveel aan je cilinder.

wrrm dat lukt dat nu niet dan?

en kun je ook een scooter vario op een vespa maken of lukt dat niet?



edit: wat is het verschil dan tussen een speed engine en een gewoon?


edit bart: gebruik de edit functie eens, dit is de enige en laatste keer dat ik het voor jou doe.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 20-3-2006 om 20:20 uur.srry bart

Dit bericht is gewijzigd door dirk_neijwiert op 20-3-2006 om 20:22 uur.
 
Harold 20-3-2006 20:22 Print reply

Posts: 1052
70cc malossi past wel...

speedengine is volgensmij voor nog grotere cilinders
 
dirk_neijwiert 20-3-2006 20:23 Print reply
Posts: 693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
70cc malossi past wel...

speedengine is volgensmij voor nog grotere cilinders

zit ik dan niet te kutte met die inlaat omdat die cilinder zow veel lucht vraagt? en is malossi hoogtoerig of laagtoerig?
 
Tommy_Citta 20-3-2006 20:47 Print reply
Posts: 1
Carb opboren moet je idd in de draaibank doen en met heel veel beleid. Maar het is aan te raden om gewoon een 13/13 del'orto (of pacco) te kopen. Boor en veil dan gelijk je inlaat uit, anders zul je er niet veel van merken; niet doorboren, maar op deze manier:

http://www.intrajoha...n/sleutelen.asp?id=1

Jammer dat het citta-forum ofline is, daar staat het nog duidelijker uitgelegt met foto's erbij.

Als je ban bent om je carter te te slopen kun je het ook gewoon laten doen door de brommerboer. Als je alleen je carter brengt zal dit niet zo duur zijn.

Met een speedengine kun je verder gaan dan 70cc cilinders en deze heeft een afneembaar spruitstuk zodat je tot een 19 mm carb kunt gaan ipv 13mm.
 
Citta Coureur
Kietel Tuning 20-3-2006 20:51 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
70cc malossi past wel...

speedengine is volgensmij voor nog grotere cilinders


Klopt op een normaal carter kan elke cilinder tot 70 of 75cc. Maar omdat je brommer met die cilinder zoveel mengsel slurpt. Zou ik toch een ander carter pakken met een grotere inlaat.
 
mulder 20-3-2006 20:52 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirk_neijwiert
[...]

zit ik dan niet te kutte met die inlaat omdat die cilinder zow veel lucht vraagt? en is malossi hoogtoerig of laagtoerig?



Malossi is hoogtoerig, als ik jou was zou ik een 13mm halen (nieuw maar 30 euro) tweedehands nog goedkoper. En ff je carters splitsen en de inlaat opboren naar 13mm, dus niet je carburateur uitboren. Een howto daarover vind je wel op www.vespaciao.nl.
 
Kietel Tuning 20-3-2006 20:53 Print reply

Posts: 863
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]



Malossi is hoogtoerig, als ik jou was zou ik een 13mm halen (nieuw maar 30 euro) tweedehands nog goedkoper. En ff je carters splitsen en de inlaat opboren naar 13mm, dus niet je carburateur uitboren. Een howto daarover vind je wel op www.vespaciao.nl.


http://www.vespa-ciao.nl/ denk ik dat je bedoelt.
 
dirk_neijwiert 20-3-2006 21:09 Print reply
Posts: 693
bedankt voor de info
 

Dit topic is 3285 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved