mcdronkz |
20-3-2006 19:45 |
Posts: 32777 |
Begin er niet aan. Hij wordt slechter af te stellen, en 99% kans dat het onnauwkeurig wordt gedaan met een boormachine ofzo, dus monteer maar een andere carburateur, als het goed wilt aanpakken !
|
|
|
|
honda_for_life.com |
20-3-2006 19:46 |
Posts: 4176 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dirk_neijwiert
hoi
ik heb nouw een 12/10 caberteur op mun vespa is gewoon orgineel maar ben van plan om deze een beetje op te voeren maar ze zegge dat je deze cabeteur ook kan op boren of zow iets kan dat echt en hoe moet dat dan?
kan jij ws niet zelf
is beter om dan gewoon een grotere te kopen
|
|
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)? |
|
bart de scootergek |
20-3-2006 19:47 |
Posts: 8916 |
topictitle gewijzigd en topic gemoved naar tf.
ontopic:
idd, zon 13/13 carbje voor een vespa kost tussen de 30 en 40 euro, niet erg veel dus.
|
|
Honda RC-33 |
|
Endymion |
20-3-2006 19:48 |
Posts: 1583 |
niet helemaal hij juiste woord tis carburateur
hoe snel wil je gaan ?
als hij maar iets sneller moet kan dat nog wel met dat carbje neem ik aan
|
|
As your agent, I am beyond death |
|
Kietel Tuning |
20-3-2006 19:56 |
Posts: 863 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dirk_neijwiert
hoi
ik heb nouw een 12/10 caberteur op mun vespa is gewoon orgineel maar ben van plan om deze een beetje op te voeren maar ze zegge dat je deze cabeteur ook kan op boren of zow iets kan dat echt en hoe moet dat dan?
Als je een grotere carburateur neemt, of op boort. Dan moet je ook gelijk je inlaat uitvijlen. Deze is standaard maar 10mm dus heeft een carb. van 13mm weinig zin. En opboren gaat redelijk goed in een draaibank.
|
|
|
|
dirk_neijwiert |
20-3-2006 19:58 |
Posts: 693 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
[...]
Als je een grotere carburateur neemt, of op boort. Dan moet je ook gelijk je inlaat uitvijlen. Deze is standaard maar 10mm dus heeft een carb. van 13mm weinig zin. En opboren gaat redelijk goed in een draaibank.
en beschadig ik hem dan niet en kan ik hem dan ook meer als 13 op boren of wat is de max want komt waarscheinlijk een 70cc malossi op
|
|
|
|
Kietel Tuning |
20-3-2006 20:01 |
Posts: 863 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dirk_neijwiert
[...]
en beschadig ik hem dan niet en kan ik hem dan ook meer als 13 op boren of wat is de max want komt waarscheinlijk een 70cc malossi op
nee, want je inlaat kun je niet groter boren als 13mm anders word je wand te dun. Maar met je 70cc malossi zou ik toch een speedengine. Of 1 van die andere caters halen. Anders heb je niet zoveel aan je cilinder.
|
|
|
|
dirk_neijwiert |
20-3-2006 20:02 |
Posts: 693 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kietel Tuning
[...]
nee, want je inlaat kun je niet groter boren als 13mm anders word je wand te dun. Maar met je 70cc malossi zou ik toch een speedengine. Of 1 van die andere caters halen. Anders heb je niet zoveel aan je cilinder.
wrrm dat lukt dat nu niet dan?
en kun je ook een scooter vario op een vespa maken of lukt dat niet?
edit: wat is het verschil dan tussen een speed engine en een gewoon?
edit bart: gebruik de edit functie eens, dit is de enige en laatste keer dat ik het voor jou doe.
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 20-3-2006 om 20:20 uur.srry bart
Dit bericht is gewijzigd door dirk_neijwiert op 20-3-2006 om 20:22 uur.
|
|
|
|
Harold |
20-3-2006 20:22 |
Posts: 1052 |
70cc malossi past wel...
speedengine is volgensmij voor nog grotere cilinders
|
|
|
|
dirk_neijwiert |
20-3-2006 20:23 |
Posts: 693 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Harold
70cc malossi past wel...
speedengine is volgensmij voor nog grotere cilinders
zit ik dan niet te kutte met die inlaat omdat die cilinder zow veel lucht vraagt? en is malossi hoogtoerig of laagtoerig?
|
|
|
|
Tommy_Citta |
20-3-2006 20:47 |
Posts: 1 |
Carb opboren moet je idd in de draaibank doen en met heel veel beleid. Maar het is aan te raden om gewoon een 13/13 del'orto (of pacco) te kopen. Boor en veil dan gelijk je inlaat uit, anders zul je er niet veel van merken; niet doorboren, maar op deze manier:
http://www.intrajoha...n/sleutelen.asp?id=1
Jammer dat het citta-forum ofline is, daar staat het nog duidelijker uitgelegt met foto's erbij.
Als je ban bent om je carter te te slopen kun je het ook gewoon laten doen door de brommerboer. Als je alleen je carter brengt zal dit niet zo duur zijn.
Met een speedengine kun je verder gaan dan 70cc cilinders en deze heeft een afneembaar spruitstuk zodat je tot een 19 mm carb kunt gaan ipv 13mm.
|
|
Citta Coureur |
|
Kietel Tuning |
20-3-2006 20:51 |
Posts: 863 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Harold
70cc malossi past wel...
speedengine is volgensmij voor nog grotere cilinders
Klopt op een normaal carter kan elke cilinder tot 70 of 75cc. Maar omdat je brommer met die cilinder zoveel mengsel slurpt. Zou ik toch een ander carter pakken met een grotere inlaat.
|
|
|
|
mulder |
20-3-2006 20:52 |
Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dirk_neijwiert
[...]
zit ik dan niet te kutte met die inlaat omdat die cilinder zow veel lucht vraagt? en is malossi hoogtoerig of laagtoerig?
Malossi is hoogtoerig, als ik jou was zou ik een 13mm halen (nieuw maar 30 euro) tweedehands nog goedkoper. En ff je carters splitsen en de inlaat opboren naar 13mm, dus niet je carburateur uitboren. Een howto daarover vind je wel op www.vespaciao.nl.
|
|
|
|
Kietel Tuning |
20-3-2006 20:53 |
Posts: 863 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]
Malossi is hoogtoerig, als ik jou was zou ik een 13mm halen (nieuw maar 30 euro) tweedehands nog goedkoper. En ff je carters splitsen en de inlaat opboren naar 13mm, dus niet je carburateur uitboren. Een howto daarover vind je wel op www.vespaciao.nl.
http://www.vespa-ciao.nl/ denk ik dat je bedoelt.
|
|
|
|
dirk_neijwiert |
20-3-2006 21:09 |
Posts: 693 |
bedankt voor de info
|
|
|
|