Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - puch maxi 2-cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 668 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35651 - puch maxi 2-cilinder
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13626 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mulder 20-3-2006 15:42 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



vriend van me heeft er ooit een gemaakt, 2 blokken naast elkaar, in het linker blok alleen krukas en een ontsteking, n het rechterblok een koppeling,een ontsteking, krukas en secundaire as, hierop ook tandwiel


dan de ontsteking gewoon 2 ontstekingen pakken, op elk blok 1

de kruassen verbind je door een koppelbusje


en toen:P?
 
cmtheman 20-3-2006 15:45 Print reply

Posts: 2710
liep het een beetje??

 
ZAC #802, KNMV #82
sjonnie-sjaggelaar 20-3-2006 20:05 Print reply
Posts: 183
pak een scooter blok is veel makkelijker te maken is ergens nog een site over
 
you are a gay
bart de scootergek 20-3-2006 20:07 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sjonnie-sjaggelaar
pak een scooter blok is veel makkelijker te maken is ergens nog een site over



zie dit topic: klik

het is veel leeswerk, maar zeker de moeite waard.
 
Honda RC-33
Kawasaa 20-3-2006 20:11 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



zie dit topic: klik

het is veel leeswerk, maar zeker de moeite waard.


Ik zie het niet staan

niveau ligt daar ook niet echt super hoog ofwel
 
bart de scootergek 20-3-2006 20:14 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
[...]


Ik zie het niet staan

niveau ligt daar ook niet echt super hoog ofwel



niveau ligt daar vele malen hoger dan hier, gezien jou reply al helemaal .

ergens rond pagina 12/13 heeft iemand zo'n tussenstuk getekend in 3d enzo.

op pagina 10 klik staat het met foto's uitgelegd.


 
Honda RC-33
PraatPaal 20-3-2006 20:56 Print reply

Posts: 7977
ik heb een editie van het blad bromfiets waarin een peug 103 staat met 2 cilinders.
alles helemaal standaart, ontsteking met dubbele contaktpunten dus twinspark.

Krukas zit volges mij op 180 graden van elkaar. ik zal dat bal even zoeken kijken of ik er meer info uit ken zoeken over hoe ze dat daar gedaan hebben ...
 
mulder 20-3-2006 20:58 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
ik heb een editie van het blad bromfiets waarin een peug 103 staat met 2 cilinders.
alles helemaal standaart, ontsteking met dubbele contaktpunten dus twinspark.

Krukas zit volges mij op 180 graden van elkaar. ik zal dat bal even zoeken kijken of ik er meer info uit ken zoeken over hoe ze dat daar gedaan hebben ...


dat ownt echt, maar dat heet toch geen twinspark?
En moeten ze dan precies 180 graden ten opositie van elkaar staan, niet een aantal graden afwijking?
 
PraatPaal 20-3-2006 21:03 Print reply

Posts: 7977
ik heb et blad er ff bijgepakt hier staat een foto van de ontsteking:

vliegwiel waardoor je een dubbel setje contaktpunten achter het vliegwiel zit. Ze zitten vrijwel helemaal etgenover elkaar.

Onder de illustratie staat:

De dubbele set punten: Twin Spark?
 
bart de scootergek 20-3-2006 21:07 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
ik heb et blad er ff bijgepakt hier staat een foto van de ontsteking:

vliegwiel waardoor je een dubbel setje contaktpunten achter het vliegwiel zit. Ze zitten vrijwel helemaal etgenover elkaar.

Onder de illustratie staat:

De dubbele set punten: Twin Spark?


waarom zou je een dubbel setje contactpunten erachter zetten? als je gewoon 2 nokjes in het vliegwiel maakt, die precies 180 graden tegenover elkaar staan heb je ook om de 180 graden een vonk.

twin spark betekent bij auto's 2 bougies in 1 cilinder, dus is iets anders.
 
Honda RC-33
mulder 20-3-2006 21:08 Print reply

Posts: 13701
Loop naar je scanner beneden en scan het ff in, ben wel benieuwd
of email naar je moeder dat ze het moet komen brengen?
 
PraatPaal 20-3-2006 21:09 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


waarom zou je een dubbel setje contactpunten erachter zetten? als je gewoon 2 nokjes in het vliegwiel maakt, die precies 180 graden tegenover elkaar staan heb je ook om de 180 graden een vonk.

twin spark betekent bij auto's 2 bougies in 1 cilinder, dus is iets anders.


dat weet ik en hoeft niet alleen bij auto twin spart is dubbele bougie niet dubbele vonk,

Maar je hebt wel 2 bougies alleen niet ik een kop, ik kopieer ook alleen maar wat er in dit boekje staat heh.

@ Mulder, nee dat is gideon style mailen naar je moeder dat ze thee moet zette :P

ik zal ff kijken of de scanner werkt....
 
gekke henkie 20-3-2006 21:13 Print reply

Posts: 878





ook leuk, maar ben wel benieuwd hoe ze dit dan hebben aangepakt


edit: dood?!?!?


Dit bericht is gewijzigd door gekke henkie op 20-3-2006 om 21:16 uur.
 
Ga toch krassen!
zundappchef 20-3-2006 21:36 Print reply

Posts: 4082
is het niet gewoon een idee om 1 tussen carter te gaan grebruiken

dus dubele krukas rechterkarterblok van maxy en linker net al orgineel aleen dan een compleet midden carter maken dan space je dus eigenlijk een hol stuk
je blijft dan ontsteking links houden en koppeling rechts je verlengt als het ware alles maar krijgt dubbel zo veel power en je kan hem dan dus altijd aanlopen omdat ontsteking gelijk blijft

tis duur maar wel te doen als je 2 dezelfce carb`s hebt luchtfilters en cilinder en uitlaten


zal het dalijk even tekenen
op verzoek
 
1000 v twin rotax biatch
bart de scootergek 20-3-2006 21:38 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
is het niet gewoon een idee om 1 tussen carter te gaan grebruiken

dus dubele krukas rechterkarterblok van maxy en linker net al orgineel aleen dan een compleet midden carter maken dan space je dus eigenlijk een hol stuk
je blijft dan ontsteking links houden en koppeling rechts je verlengt als het ware alles maar krijgt dubbel zo veel power en je kan hem dan dus altijd aanlopen omdat ontsteking gelijk blijft

tis duur maar wel te doen als je 2 dezelfce carb`s hebt luchtfilters en cilinder en uitlaten


zal het dalijk even tekenen
op verzoek



zoiets als dit dus?


 
Honda RC-33

Dit topic is 13626 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved