mulder |
20-3-2006 15:42 |
Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
vriend van me heeft er ooit een gemaakt, 2 blokken naast elkaar, in het linker blok alleen krukas en een ontsteking, n het rechterblok een koppeling,een ontsteking, krukas en secundaire as, hierop ook tandwiel
dan de ontsteking gewoon 2 ontstekingen pakken, op elk blok 1
de kruassen verbind je door een koppelbusje
en toen:P?
|
|
|
|
cmtheman |
20-3-2006 15:45 |
Posts: 2710 |
liep het een beetje??
|
|
ZAC #802, KNMV #82 |
|
sjonnie-sjaggelaar |
20-3-2006 20:05 |
Posts: 183 |
pak een scooter blok is veel makkelijker te maken is ergens nog een site over
|
|
you are a gay |
|
bart de scootergek |
20-3-2006 20:07 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sjonnie-sjaggelaar
pak een scooter blok is veel makkelijker te maken is ergens nog een site over
zie dit topic: klik
het is veel leeswerk, maar zeker de moeite waard.
|
|
Honda RC-33 |
|
Kawasaa |
20-3-2006 20:11 |
|
bart de scootergek |
20-3-2006 20:14 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kawasaa
[...]
Ik zie het niet staan
niveau ligt daar ook niet echt super hoog ofwel
niveau ligt daar vele malen hoger dan hier, gezien jou reply al helemaal .
ergens rond pagina 12/13 heeft iemand zo'n tussenstuk getekend in 3d enzo.
op pagina 10 klik staat het met foto's uitgelegd.
|
|
Honda RC-33 |
|
PraatPaal |
20-3-2006 20:56 |
Posts: 7977 |
ik heb een editie van het blad bromfiets waarin een peug 103 staat met 2 cilinders.
alles helemaal standaart, ontsteking met dubbele contaktpunten dus twinspark.
Krukas zit volges mij op 180 graden van elkaar. ik zal dat bal even zoeken kijken of ik er meer info uit ken zoeken over hoe ze dat daar gedaan hebben ...
|
|
|
|
mulder |
20-3-2006 20:58 |
Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
ik heb een editie van het blad bromfiets waarin een peug 103 staat met 2 cilinders.
alles helemaal standaart, ontsteking met dubbele contaktpunten dus twinspark.
Krukas zit volges mij op 180 graden van elkaar. ik zal dat bal even zoeken kijken of ik er meer info uit ken zoeken over hoe ze dat daar gedaan hebben ...
dat ownt echt, maar dat heet toch geen twinspark?
En moeten ze dan precies 180 graden ten opositie van elkaar staan, niet een aantal graden afwijking?
|
|
|
|
PraatPaal |
20-3-2006 21:03 |
Posts: 7977 |
ik heb et blad er ff bijgepakt hier staat een foto van de ontsteking:
vliegwiel waardoor je een dubbel setje contaktpunten achter het vliegwiel zit. Ze zitten vrijwel helemaal etgenover elkaar.
Onder de illustratie staat:
De dubbele set punten: Twin Spark?
|
|
|
|
bart de scootergek |
20-3-2006 21:07 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
ik heb et blad er ff bijgepakt hier staat een foto van de ontsteking:
vliegwiel waardoor je een dubbel setje contaktpunten achter het vliegwiel zit. Ze zitten vrijwel helemaal etgenover elkaar.
Onder de illustratie staat:
De dubbele set punten: Twin Spark?
waarom zou je een dubbel setje contactpunten erachter zetten? als je gewoon 2 nokjes in het vliegwiel maakt, die precies 180 graden tegenover elkaar staan heb je ook om de 180 graden een vonk.
twin spark betekent bij auto's 2 bougies in 1 cilinder, dus is iets anders.
|
|
Honda RC-33 |
|
mulder |
20-3-2006 21:08 |
Posts: 13701 |
Loop naar je scanner beneden en scan het ff in, ben wel benieuwd
of email naar je moeder dat ze het moet komen brengen?
|
|
|
|
PraatPaal |
20-3-2006 21:09 |
Posts: 7977 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
waarom zou je een dubbel setje contactpunten erachter zetten? als je gewoon 2 nokjes in het vliegwiel maakt, die precies 180 graden tegenover elkaar staan heb je ook om de 180 graden een vonk.
twin spark betekent bij auto's 2 bougies in 1 cilinder, dus is iets anders.
dat weet ik en hoeft niet alleen bij auto twin spart is dubbele bougie niet dubbele vonk,
Maar je hebt wel 2 bougies alleen niet ik een kop, ik kopieer ook alleen maar wat er in dit boekje staat heh.
@ Mulder, nee dat is gideon style mailen naar je moeder dat ze thee moet zette :P
ik zal ff kijken of de scanner werkt....
|
|
|
|
gekke henkie |
20-3-2006 21:13 |
Posts: 878 |
|
|
Ga toch krassen! |
|
zundappchef |
20-3-2006 21:36 |
Posts: 4082 |
is het niet gewoon een idee om 1 tussen carter te gaan grebruiken
dus dubele krukas rechterkarterblok van maxy en linker net al orgineel aleen dan een compleet midden carter maken dan space je dus eigenlijk een hol stuk
je blijft dan ontsteking links houden en koppeling rechts je verlengt als het ware alles maar krijgt dubbel zo veel power en je kan hem dan dus altijd aanlopen omdat ontsteking gelijk blijft
tis duur maar wel te doen als je 2 dezelfce carb`s hebt luchtfilters en cilinder en uitlaten
zal het dalijk even tekenen
op verzoek
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
bart de scootergek |
20-3-2006 21:38 |
Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
is het niet gewoon een idee om 1 tussen carter te gaan grebruiken
dus dubele krukas rechterkarterblok van maxy en linker net al orgineel aleen dan een compleet midden carter maken dan space je dus eigenlijk een hol stuk
je blijft dan ontsteking links houden en koppeling rechts je verlengt als het ware alles maar krijgt dubbel zo veel power en je kan hem dan dus altijd aanlopen omdat ontsteking gelijk blijft
tis duur maar wel te doen als je 2 dezelfce carb`s hebt luchtfilters en cilinder en uitlaten
zal het dalijk even tekenen
op verzoek
zoiets als dit dus?
|
|
Honda RC-33 |
|