Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - puch maxi 2-cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 657 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35651 - puch maxi 2-cilinder
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13625 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

aprilia rs 50 girl 20-3-2006 14:38 Print reply

Posts: 4805
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
hoezo, we hebben professioneel spul tot onze beschikking




en de juiste kennis?
 
henkie
bobje 20-3-2006 14:38 Print reply

Posts: 2955
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
aah dat zocht ik inderdaad



ik had ze ook nog een keer in nutteloze foto's gepost... maar ik heb er nog meer





edit @ Palava: klopt, 1 kickstart en 1 aanloopblokje

Dit bericht is gewijzigd door bobje op 20-3-2006 om 14:40 uur.
 
Sooner or later it's lager time
Gary - Forum en Gallery Moderator 20-3-2006 14:40 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Palava
zijn dat niet 2 complete blokken? kom me herinneren dat die niet een direct verbonden kruk hadden


Idd, dit zijn volgens mij gewoon 2 complete blokken naast elkaar gebeunt en de achteras aan elkaar gemaakt.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
cmtheman 20-3-2006 14:42 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
wordt niks, als jij zegt dat beide zuigers op hetzelfde moment boven zijn, gaat dit gigantisch rammelen, het loopt fucking onregelmatig, je hebt voor zover ik hier uit opmaak dus 2 koppelings, voor elk "blok" 1... verder moet je je beide krukassen maar met elkaar kunnen verbinden zonder ook maar een 100e mm slinger derin...


waarom zou dit onregelmatig lopen??? als ze gelijkmatig lopen krijg je het 'harley effect' die zuigers gaan ook tegelijk omhoog en omlaag.

en ik gebruik dus 1 koppeling voor de 2 stukken, het is dus 1 lange krukas, links zit de ontsteking, en rechts zit de koppeling op de krukas, maar wel verstevigd.

die 2 aan elkaar zonder slinger is heel moeilijk, maar moet wel te doen zijn met professioneel gereedschap, we kunnen krukas dan ook richten (bij dat bedrijf kunnen ze ook krukassen maken, en die zijn dan dus ook uitgelijnd)
 
ZAC #802, KNMV #82
AOF 20-3-2006 14:43 Print reply

Posts: 1477
kan je inet beter ze blokken juist niet tegelijk laten lopen.
dat ene in het odp zit en de andere bdp?

 
Gary - Forum en Gallery Moderator 20-3-2006 14:43 Print reply

Posts: 12846
Hoe ga je ze precies aan elkaar maken?
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
cmtheman 20-3-2006 14:44 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
naja.. ik denk niet dat wanneer je 2 exact dezelfde blokken hebt dat ze precies gelijk lopen.

Jullie willen 2 cilinder, dus ook 2 carbs. zodra je gas geeft, gaan beiden gasnaalden/gasschuifen omhoog. Dat moet exact gelijk zijn, anders zou 1 cilinder wat meer toeren moeten lopen bijv. Met 1 ontsteking moeten de beiden cilinder ook precies evenveel mengsel krijgen dus.


die 2 gaskabels tegelijk is denk ik ook wel te doen, want dan kun je gaskabels pakken van brommers met oliepomp, daar splitst de gaskabel in 2 aparte kabels, die evenveel bewegen als je gas geeft, dan krijgen ze allebei evenveel.
de carbs moeten wel beiden afgesteld worden en gesynchroniseerd worden, maar die maat van me doet dat ook met zijn motor, dus komt wel goed
 
ZAC #802, KNMV #82
mulder 20-3-2006 14:44 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
[...]


waarom zou dit onregelmatig lopen??? als ze gelijkmatig lopen krijg je het 'harley effect' die zuigers gaan ook tegelijk omhoog en omlaag.

en ik gebruik dus 1 koppeling voor de 2 stukken, het is dus 1 lange krukas, links zit de ontsteking, en rechts zit de koppeling op de krukas, maar wel verstevigd.

die 2 aan elkaar zonder slinger is heel moeilijk, maar moet wel te doen zijn met professioneel gereedschap, we kunnen krukas dan ook richten (bij dat bedrijf kunnen ze ook krukassen maken, en die zijn dan dus ook uitgelijnd)


Het is toch veel leuker om een ontsteking van een twee cilinder erop te bouwen zodat je de krukas zo kan maken dat als de ene precies in odp is de ander in bdp. Of daar moet wel een stukje tussen zitten geloof ik, ik zou iig wat meer research doen naar 2 cilinder tweetakters, want er zitten natuurlijk voordelen en nadelen aan de cilinders op het zelfde tijdstip of precies andersom. Het is natuurlijk een hele boel meer werk.
 
cmtheman 20-3-2006 14:47 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
Hoe ga je ze precies aan elkaar maken?


de krukaspen waar het vliegwiel normaal opzit daar gaat de schroefdraad eraf (frezen) en dan laten we er een nieuwe bus aanlassen oid, dan de andere krukas eraan, maar daar dus de schroefdraad van de koppeling weggefreest, dus zo 1 lange krukas, dan is hij dus niet recht meer door lassen, maar daarna richten met die apparatuur daar

 
ZAC #802, KNMV #82
cmtheman 20-3-2006 14:51 Print reply

Posts: 2710
van wat voor tweetakt 2cilinder zou ik de ontsteking kunnen gebruiken, ik ken geen 2takt 2 cilinders??
 
ZAC #802, KNMV #82
Kawasaa 20-3-2006 14:54 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Palava
zijn dat niet 2 complete blokken? kom me herinneren dat die niet een direct verbonden kruk hadden


klopt zijn 2 complete blokken dat ding heeft een tijd terug nog op marktplaats gestaan.

Ik denk dat wat de ts wil wel gaat lukken alleen ontsteking is lastig en je moet de krukas er wel heel precies opmaken anders heb je een probleem
verder moeten de zuigers zich wel precies op de zelfde hoogte in de cilinders bevinden anders werken ze elkaar tegen en dat is denk ik niet de bedoeling
 
cmtheman 20-3-2006 14:59 Print reply

Posts: 2710
nee, das de bedoeling nie, das dan weer piel en priel werk wat een tijdje gaat duren waarschijnlijk
 
ZAC #802, KNMV #82
Joostvdw 20-3-2006 15:23 Print reply

Posts: 4789
ik denk dat het best te doen is, zit wel heel veel werk in, maar wel haalbaar denks

het is beter om de cilinders om en om te laten ontsteken, anders trilt het zo kapot

ook kan je beter bij 1 krukas vliegwiel kant + krukaswang eraf persen, bij de andere de koppelingskant + wang eraf en dan zelf een wang draaien en 2 bigends tegenover elkaar erin persen

dan heb je 1 stevige krukas met pers verbindingen ipv gaar busjes lassen enzo

de cilinders komen nu wel erg dichtbij elkaar, maar dan moet je maar wat koelribben afzagen ofzo, want ik denk dat dit de enige manier is om het enigzins stevig te krijgen
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 20-3-2006 15:26 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
van wat voor tweetakt 2cilinder zou ik de ontsteking kunnen gebruiken, ik ken geen 2takt 2 cilinders??



vriend van me heeft er ooit een gemaakt, 2 blokken naast elkaar, in het linker blok alleen krukas en een ontsteking, n het rechterblok een koppeling,een ontsteking, krukas en secundaire as, hierop ook tandwiel


dan de ontsteking gewoon 2 ontstekingen pakken, op elk blok 1

de kruassen verbind je door een koppelbusje
 
Neluhz 20-3-2006 15:30 Print reply

Posts: 4032
weet niet of het pij p[uch ook zo zit, maar iig:
je hebt toch de grote spoelen voor stroom voor de vonk en stroom voor het licht, en een klein spoeltje wat voor het signaal zorgt?
zorg dat je 2 van die kleine spoeltjes hebt, en die zet je gewoon tegenover elkaar. weet niet of het mogelijk is hoor, ben geen electrofan

of ga naar een motorsloop, en zoek naar een ontsteking van een oude poolse/oostblok tweetakt ofzo, jawa, cz ofzo.
zijn er zat van en niemand wil ze hebben :P
 

Dit topic is 13625 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved