Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - puch maxi 2-cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 944 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35651 - puch maxi 2-cilinder
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 13659 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

cmtheman 20-3-2006 14:07 Print topicpost

Posts: 2710
ik kan van een gast op school een aantal puch maxi blokken krijgen, en nu wil ik samen met een maat van me een puch maxi 2-cilinder blok maken

die vriend van me is bankwerker, dus heeft frezen en draaitafel e.d. bij de hand.

Ik wil dus de linker kant van een puch maxi afhalen, en een krukas pen laten draaien, waar dus 2 krukassen aan elkaar zitten.

dan wil ik de linkerkant van een ander blok bewerken dat ik deze op het ori blok kan zetten, de uitgaande as en tandwiel blijven hetzelfde, maar die 'vliegwielkap' wordt dus iets langer.

is misschien beetje vaag uitgelegd, maar in principe zou dit moeten werken, toch??
 
ZAC #802, KNMV #82

acer 20-3-2006 14:20 Print reply

Posts: 871
en hoe wou je em gaan starten dan?
 
Willy Billy
cmtheman 20-3-2006 14:22 Print reply

Posts: 2710
gewoon ontsteking op de linkerkant, maar dan steekt het gewoon wat meer uit.

wss wel koppelings verzwaren e.d., maar het zijn zeg maar 2 blokken tegen elkaar geplakt, en de krukassen aan elkaar, zodat je de ontsteking gewoon kan gebruiken

en dan gewoon starten mte kicken of aanlopen
 
ZAC #802, KNMV #82
Gary - Forum en Gallery Moderator 20-3-2006 14:24 Print reply

Posts: 12846
Dus je houdt voor beide cilinders het zelfde ontstekingstijdstip?
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
cmtheman 20-3-2006 14:26 Print reply

Posts: 2710
ja, gewoon normale ontsteking, maar dan wel met 2 bobines en dus 2 bougiekabels.
de 2 krukassen draaien gewoon tegelijk en de zuiger is dus bij beide cilinders op hetzelfde moment boven.

er komen dan 2 70cc's imi op en 2 15mm carbs met versterkte koppeling


Dit bericht is gewijzigd door cmtheman op 20-3-2006 om 14:28 uur.
 
ZAC #802, KNMV #82
chineesboer 20-3-2006 14:28 Print reply

Posts: 3676
hmm volgens mij niet/slecht te doen
 
cmtheman 20-3-2006 14:29 Print reply

Posts: 2710
hoezo, we hebben professioneel spul tot onze beschikking

 
ZAC #802, KNMV #82
Gary - Forum en Gallery Moderator 20-3-2006 14:32 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
ja, gewoon normale ontsteking, maar dan wel met 2 bobines en dus 2 bougiekabels.
de 2 krukassen draaien gewoon tegelijk en de zuiger is dus bij beide cilinders op hetzelfde moment boven.

er komen dan 2 70cc's imi op en 2 15mm carbs met versterkte koppeling


Dit bericht is gewijzigd door cmtheman op 20-3-2006 om 14:28 uur.


Denk dat het zowieso beter is om wat anders voor de ontsteking te bedenken.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
hoezo, we hebben professioneel spul tot onze beschikking



Daarmee is het niet in ene haalbaar
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
christianos 20-3-2006 14:32 Print reply

Posts: 20445
het is haalbaar en vaker gedaan!

ik ga ff zoeken voor je!
 
cmtheman 20-3-2006 14:33 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


Denk dat het zowieso beter is om wat anders voor de ontsteking te bedenken.

[...]


Daarmee is het niet in ene haalbaar


wat voro idee voor de ontsteking dan?? als zuigers tegelijk boven zijn, is het tijdstip dat hij vonkt toch ook goed, of bedoel je wat anders??
 
ZAC #802, KNMV #82
Almer 20-3-2006 14:33 Print reply

Posts: 3325
wordt niks, als jij zegt dat beide zuigers op hetzelfde moment boven zijn, gaat dit gigantisch rammelen, het loopt fucking onregelmatig, je hebt voor zover ik hier uit opmaak dus 2 koppelings, voor elk "blok" 1... verder moet je je beide krukassen maar met elkaar kunnen verbinden zonder ook maar een 100e mm slinger derin...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
chineesboer 20-3-2006 14:35 Print reply

Posts: 3676
naja.. ik denk niet dat wanneer je 2 exact dezelfde blokken hebt dat ze precies gelijk lopen.

Jullie willen 2 cilinder, dus ook 2 carbs. zodra je gas geeft, gaan beiden gasnaalden/gasschuifen omhoog. Dat moet exact gelijk zijn, anders zou 1 cilinder wat meer toeren moeten lopen bijv. Met 1 ontsteking moeten de beiden cilinder ook precies evenveel mengsel krijgen dus.
 
christianos 20-3-2006 14:36 Print reply

Posts: 20445
ik denk dat het redelijk makkelijk te maken is

ht enige probleem is idd je onsteking

@! chineesboer, wat boeit het als de ene cilinder meer toeren wil? dan neemt hij de andere mee, dus dat boeit niet zo erg..
 
bobje 20-3-2006 14:36 Print reply

Posts: 2955
is eerder gedaan, ik vond dit op m'n pc:


 
Sooner or later it's lager time
christianos 20-3-2006 14:37 Print reply

Posts: 20445
aah dat zocht ik inderdaad
 
Palava 20-3-2006 14:38 Print reply

Posts: 2866
zijn dat niet 2 complete blokken? kom me herinneren dat die niet een direct verbonden kruk hadden
 

Dit topic is 13659 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved