Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #35614 - roterende inlaat
|
Pagina 6 van 6
|
Dit topic is 5953 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
BSTS |
19-3-2006 14:57 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Streven we het onderwerp van het topic niet een beetje voorbij op dit moment ?
mee eens,
vertel liever nuttige dingen over roterende inlaat systemen ofzo
|
|
sprintjah |
|
Neluhz |
20-3-2006 16:53 |
Posts: 4032 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
ga je harder met vleugels dan?
ik denk dat roterende inlaat niet zo heel veel winst boekt op een van origine membraan gestuurd blok, pas als je heel veel toeren gaat draaien of met carter inlaten wil gaan werken (andere cilinders op je blok dus) dan kan het mss nut hebben, verder lijkt het mij een hoop werk voor niks
carterinlaat lijkt me zowiezo een vereiste, roterende inlaat op de cilinder gaat je neit lukken denks
roterende inlaat is gewoon NIET beter dan membraan, omdat je altijd de zelfde inlaatperiode hebt, met membraan is dat afhankelijk van je toerental/halfgas-volgas.
|
|
|
|
jong |
20-3-2006 16:56 |
Posts: 1445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
[...]
carterinlaat lijkt me zowiezo een vereiste, roterende inlaat op de cilinder gaat je neit lukken denks
roterende inlaat is gewoon NIET beter dan membraan, omdat je altijd de zelfde inlaatperiode hebt, met membraan is dat afhankelijk van je toerental/halfgas-volgas.
dat weet ik niet, een membraan blijft 'hangen' bij een hoog toerental. en bij zo'n draaiende schijf lukt dat niet.
roterende inlaat heeft wel voordelen (weet zo even niet precies wat), maar om het in een honda blok te bouwen lijkt me erg lastig
http://www.scooter-f...intthread.php?t=7178
Heb je dat al doorgelezen?
Dit bericht is gewijzigd door jong op 20-3-2006 om 16:59 uur.
|
|
|
|
Neluhz |
27-3-2006 14:41 |
Posts: 4032 |
gewoon een fatsoenlijk membraan kopen, want jij haalt toch de 20 k niet.
|
|
|
|
tsxj oran |
27-3-2006 14:49 |
|
Neluhz |
27-3-2006 14:52 |
Posts: 4032 |
hoe?
|
|
|
|
tsxj oran |
27-3-2006 14:55 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
hoe?
nooit met eigen ogen gezien maar fs-1 heeft het, en die komen niet uit jaartallen waar carterinlaat op brommers werd toegepast, dus zal wel direct op de cilinder zitten, vraag ofiemand er een foto van maakt
|
|
oud |
|
Neluhz |
27-3-2006 15:15 |
Posts: 4032 |
wel op carter, weet ik, heb het ook wel gezien, maar wat heeft dat met mijn quote te maken?
|
|
|
|
KaWaReZ |
27-3-2006 15:29 |
Posts: 20582 |
ar125 heeft roterend,
anders kun je Cabrinha (tim) ff vragen omtrent roterende inlaat op een senda
|
|
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges |
|
BSTS |
23-5-2006 21:25 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
gewoon een fatsoenlijk membraan kopen, want jij haalt toch de 20 k niet.
wat bedoel je eigenlijk met 20K >???
20.000 toeren per minuut?
dat haalt niemand man!
|
|
sprintjah |
|
mulder |
23-5-2006 21:28 |
Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]
wat bedoel je eigenlijk met 20K >???
20.000 toeren per minuut?
dat haalt niemand man!
als je dat nog niet weet
roterend inlaat kan wel 20k aan, maar ga maar eens op zoek naar zon fs1 blok, zijn met dezelfde mallen gemaakt als gewone blokken.
|
|
|
|
BSTS |
23-5-2006 21:36 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]
als je dat nog niet weet
roterend inlaat kan wel 20k aan, maar ga maar eens op zoek naar zon fs1 blok, zijn met dezelfde mallen gemaakt als gewone blokken.
ik weet niet over wat voor formule 1 blokken hier gesproken word.
maar 20.000 lijkt me beetje ver gezocht!
|
|
sprintjah |
|
Dit topic is 5953 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 6 van 6
|
|