blair |
19-3-2006 0:41 |
Posts: 150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]
om er een serieus race blokje van te bouwen.
Waarom dan een inlaat ontwerp uit de prehistorie? Je inlaattiming bij ieder toerental altijd hetzelfde.
Met membraan is je inlaat timng afhankelijk van de stand van de gasschuif. Als je je gas verder open slingerd wijzigt je timing. Je timing is ook anders op hogere toerentallen dan bij lagere.
Honda had had het 20 jaar geleden (oid) al beter door dan dat jij het nu hebt.
Voordat je iets kan verbeteren moet je weten waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt. Pas als je dingen volledig snapt kan je gaan denken over verbeteren...
Jammer dat steeds minder mensen deze mening delen.
Bart
|
|
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm |
|
Saknet |
19-3-2006 0:44 |
Posts: 10355 |
zeker delen de meeste die mening wel met je, maar wanneer kan je nu zeggen dat je iets echt volledig begrijpt? onderwerp afhankelijk, kan dat soms dus ontzettend relatief zijn.. maar genoeg offtopic (teveel zelfs denkik :$)
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
zundappchef |
19-3-2006 1:00 |
Posts: 4082 |
waarschijnlijk gaat dit op een mt blok niet werken
ik zou goedkoper nemen zoals een simpele membraam cilinder getuned door lude
krijg je veel pktjes uit
wat je anders zult gaan moeten doen is in je blok slijpen bij je vliegwiel of bij je koppeling en een tandwielriem der op maken met precies de juisten tandwielen en je timingen perfect berekenen wat bijna onmogelijk is bij een normale cilinder
op een membraam werkt het zo ie zo al niet
dan moet je een gloednieuw spruitstuk maken wat voor een goede flow zorgt tussen je roterende schijf en je carb
daarnaast moet er veel geslepen worden en zeer precies te werk worden gegaan
bijna niet te doen voor jou lijkt me
omdat je er kennelijk niet voldoende kennis over bezit
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
BSTS |
19-3-2006 1:06 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
waarschijnlijk gaat dit op een mt blok niet werken
ik zou goedkoper nemen zoals een simpele membraam cilinder getuned door lude
krijg je veel pktjes uit
wat je anders zult gaan moeten doen is in je blok slijpen bij je vliegwiel of bij je koppeling en een tandwielriem der op maken met precies de juisten tandwielen en je timingen perfect berekenen wat bijna onmogelijk is bij een normale cilinder
op een membraam werkt het zo ie zo al niet
dan moet je een gloednieuw spruitstuk maken wat voor een goede flow zorgt tussen je roterende schijf en je carb
daarnaast moet er veel geslepen worden en zeer precies te werk worden gegaan
bijna niet te doen voor jou lijkt me
omdat je er kennelijk niet voldoende kennis over bezit
thanks mate,
haha wat een vertrouwen
|
|
sprintjah |
|
Henk-88 |
19-3-2006 1:38 |
Posts: 26703 |
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
BSTS |
19-3-2006 1:42 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Helaas weet ik er weinig van maar misschien heeft dhr Coster uit Staphorst er meer kaas van gegeten.
Ik heb hem ooit tunend bezig gezien met een SOBW-MB (met MT-tank).
http://www.buurtaanb....php?CompanyCode=322
thanks ik zal ze es mailen!
|
|
sprintjah |
|
MT70-nolimit |
19-3-2006 11:19 |
Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Helaas weet ik er weinig van maar misschien heeft dhr Coster uit Staphorst er meer kaas van gegeten.
Ik heb hem ooit tunend bezig gezien met een SOBW-MB (met MT-tank).
http://www.buurtaanb....php?CompanyCode=322
ik heb bij zijn zoontje in de klas gezete, ik heb weinig MB's zo hard zien lopen met 50cc als dat ventje reed
|
|
gaat lang goed |
|
THOMASJEUHHH |
19-3-2006 11:42 |
Posts: 4159 |
ik heb het wel gezien op kreidler,,,, met roterende inlaat en ijskoeling haalde hij top van 300+ met 50cc
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
mulder |
19-3-2006 11:58 |
Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
ik heb het wel gezien op kreidler,,,, met roterende inlaat en ijskoeling haalde hij top van 300+ met 50cc
dat zou sneller zijn dat het wereld record en dat heb jij gezien? stfu
|
|
|
|
John Huijben |
19-3-2006 12:04 |
Posts: 2433 |
roterende inlaat is ruig
maargoed als je geen 16k draaid heb je er niet zoveel aan ;-u
dat t onderin kut loopt valt in het echt ook best mee hoor. maja een sprinter loopt onderin zowiezo kut, dusja boeiend
bij luc foekema zijn halffabrikaten te koop om zo'n roterende inlaat op kreidler te krijgen. mischien dat het met wat aanpassingen ook op honda is te maken? lijkt me makkelijker dan alles zelf maken.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
tsxj oran |
19-3-2006 12:05 |
Posts: 6498 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]
dat zou sneller zijn dat het wereld record en dat heb jij gezien? stfu
ja idd, grote bullshit, kreidler heeft wel het wereldrecord 50cc maar 300 op 50cc is (nog) niet te doen
|
|
oud |
|
Hans W |
19-3-2006 12:36 |
Posts: 1456 |
coster doet met racen alleen kreidler
|
|
|
|
BSTS |
19-3-2006 12:45 |
|
Henk-88 |
19-3-2006 13:51 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans W
coster doet met racen alleen kreidler
Ik was er een tijdje geleden en hij was toch echt met een MB bezig dus die ervaring heeft hij nog steeds. Ook al zou hij nu geen MB's meer doen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]
ja idd, grote bullshit, kreidler heeft wel het wereldrecord 50cc maar 300 op 50cc is (nog) niet te doen
En waarom niet, het snelheidsrecord voor een fiets lag al op 200 of 300 km/h, het hangt er vanaf onder welke condities 't plaatsvond.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
Bij luc foekema zijn halffabrikaten te koop om zo'n roterende inlaat op kreidler te krijgen. misschien dat het met wat aanpassingen ook op honda is te maken? lijkt me makkelijker dan alles zelf maken.
Mijn idee
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Remco RS |
19-3-2006 13:52 |
Posts: 11463 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans W
coster doet met racen alleen kreidler
mb toch juist?
|
|
|
|