Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - roterende inlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 621 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35614 - roterende inlaat
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5951 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

blair 19-3-2006 0:41 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]

om er een serieus race blokje van te bouwen.


Waarom dan een inlaat ontwerp uit de prehistorie? Je inlaattiming bij ieder toerental altijd hetzelfde.

Met membraan is je inlaat timng afhankelijk van de stand van de gasschuif. Als je je gas verder open slingerd wijzigt je timing. Je timing is ook anders op hogere toerentallen dan bij lagere.

Honda had had het 20 jaar geleden (oid) al beter door dan dat jij het nu hebt.

Voordat je iets kan verbeteren moet je weten waarom bepaalde keuzes zijn gemaakt. Pas als je dingen volledig snapt kan je gaan denken over verbeteren...

Jammer dat steeds minder mensen deze mening delen.

Bart

 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
Saknet 19-3-2006 0:44 Print reply

Posts: 10355
zeker delen de meeste die mening wel met je, maar wanneer kan je nu zeggen dat je iets echt volledig begrijpt? onderwerp afhankelijk, kan dat soms dus ontzettend relatief zijn.. maar genoeg offtopic (teveel zelfs denkik :$)
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
zundappchef 19-3-2006 1:00 Print reply

Posts: 4082
waarschijnlijk gaat dit op een mt blok niet werken

ik zou goedkoper nemen zoals een simpele membraam cilinder getuned door lude

krijg je veel pktjes uit

wat je anders zult gaan moeten doen is in je blok slijpen bij je vliegwiel of bij je koppeling en een tandwielriem der op maken met precies de juisten tandwielen en je timingen perfect berekenen wat bijna onmogelijk is bij een normale cilinder
op een membraam werkt het zo ie zo al niet

dan moet je een gloednieuw spruitstuk maken wat voor een goede flow zorgt tussen je roterende schijf en je carb
daarnaast moet er veel geslepen worden en zeer precies te werk worden gegaan


bijna niet te doen voor jou lijkt me

omdat je er kennelijk niet voldoende kennis over bezit
 
1000 v twin rotax biatch
BSTS 19-3-2006 1:06 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
waarschijnlijk gaat dit op een mt blok niet werken

ik zou goedkoper nemen zoals een simpele membraam cilinder getuned door lude

krijg je veel pktjes uit

wat je anders zult gaan moeten doen is in je blok slijpen bij je vliegwiel of bij je koppeling en een tandwielriem der op maken met precies de juisten tandwielen en je timingen perfect berekenen wat bijna onmogelijk is bij een normale cilinder
op een membraam werkt het zo ie zo al niet

dan moet je een gloednieuw spruitstuk maken wat voor een goede flow zorgt tussen je roterende schijf en je carb
daarnaast moet er veel geslepen worden en zeer precies te werk worden gegaan


bijna niet te doen voor jou lijkt me

omdat je er kennelijk niet voldoende kennis over bezit


thanks mate,


haha wat een vertrouwen

 
sprintjah
Henk-88 19-3-2006 1:38 Print reply

Posts: 26703
Helaas weet ik er weinig van maar misschien heeft dhr Coster uit Staphorst er meer kaas van gegeten.
Ik heb hem ooit tunend bezig gezien met een SOBW-MB (met MT-tank).

http://www.buurtaanb....php?CompanyCode=322
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
BSTS 19-3-2006 1:42 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Helaas weet ik er weinig van maar misschien heeft dhr Coster uit Staphorst er meer kaas van gegeten.
Ik heb hem ooit tunend bezig gezien met een SOBW-MB (met MT-tank).

http://www.buurtaanb....php?CompanyCode=322



thanks ik zal ze es mailen!
 
sprintjah
MT70-nolimit 19-3-2006 11:19 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
Helaas weet ik er weinig van maar misschien heeft dhr Coster uit Staphorst er meer kaas van gegeten.
Ik heb hem ooit tunend bezig gezien met een SOBW-MB (met MT-tank).

http://www.buurtaanb....php?CompanyCode=322

ik heb bij zijn zoontje in de klas gezete, ik heb weinig MB's zo hard zien lopen met 50cc als dat ventje reed
 
gaat lang goed
THOMASJEUHHH 19-3-2006 11:42 Print reply

Posts: 4159
ik heb het wel gezien op kreidler,,,, met roterende inlaat en ijskoeling haalde hij top van 300+ met 50cc

 
bwoaahhppp,,..
mulder 19-3-2006 11:58 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
ik heb het wel gezien op kreidler,,,, met roterende inlaat en ijskoeling haalde hij top van 300+ met 50cc



dat zou sneller zijn dat het wereld record en dat heb jij gezien? stfu
 
John Huijben 19-3-2006 12:04 Print reply

Posts: 2433
roterende inlaat is ruig




maargoed als je geen 16k draaid heb je er niet zoveel aan ;-u
dat t onderin kut loopt valt in het echt ook best mee hoor. maja een sprinter loopt onderin zowiezo kut, dusja boeiend

bij luc foekema zijn halffabrikaten te koop om zo'n roterende inlaat op kreidler te krijgen. mischien dat het met wat aanpassingen ook op honda is te maken? lijkt me makkelijker dan alles zelf maken.
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
tsxj oran 19-3-2006 12:05 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
[...]


dat zou sneller zijn dat het wereld record en dat heb jij gezien? stfu

ja idd, grote bullshit, kreidler heeft wel het wereldrecord 50cc maar 300 op 50cc is (nog) niet te doen
 
oud
Hans W 19-3-2006 12:36 Print reply

Posts: 1456
coster doet met racen alleen kreidler
 
BSTS 19-3-2006 12:45 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
roterende inlaat is ruig

afbeelding


maargoed als je geen 16k draaid heb je er niet zoveel aan ;-u
dat t onderin kut loopt valt in het echt ook best mee hoor. maja een sprinter loopt onderin zowiezo kut, dusja boeiend

bij luc foekema zijn halffabrikaten te koop om zo'n roterende inlaat op kreidler te krijgen. mischien dat het met wat aanpassingen ook op honda is te maken? lijkt me makkelijker dan alles zelf maken.



thanks
 
sprintjah
Henk-88 19-3-2006 13:51 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans W
coster doet met racen alleen kreidler



Ik was er een tijdje geleden en hij was toch echt met een MB bezig dus die ervaring heeft hij nog steeds. Ook al zou hij nu geen MB's meer doen.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

ja idd, grote bullshit, kreidler heeft wel het wereldrecord 50cc maar 300 op 50cc is (nog) niet te doen



En waarom niet, het snelheidsrecord voor een fiets lag al op 200 of 300 km/h, het hangt er vanaf onder welke condities 't plaatsvond.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben

Bij luc foekema zijn halffabrikaten te koop om zo'n roterende inlaat op kreidler te krijgen. misschien dat het met wat aanpassingen ook op honda is te maken? lijkt me makkelijker dan alles zelf maken.



Mijn idee
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Remco RS 19-3-2006 13:52 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans W
coster doet met racen alleen kreidler

mb toch juist?
 

Dit topic is 5951 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved