Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - resoneren bepaald toerental

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 853 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35606 - resoneren bepaald toerental
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2506 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tim roest 18-3-2006 18:48 Print topicpost
Posts: 278
mn 103 maakt als je tussen de 15 en 20 km per uur rijdt (bij een bepaald aantal toeren) een flinke herrie.. ervoor niet en daarna ook niet meer steeds bij hetzelfde aantal toeren. tis een hele harde trilling van ijzer op ijzer ofzo klinkt niet egt lekker.. ik had dit met de standaard uitlaat een beetje en met deze doppler er1 een stuk erger
iemand enig idee?


edit: topic titel

Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 18-3-2006 om 18:50 uur.
 
Project 103

tsxj oran 19-3-2006 8:47 Print reply

Posts: 6498
als het steeds bij hetzelfde toerental gebeurt, dus ook met je oude uitlaat bij dezelfde toeren als bij de nieuwe, dan zal ik toch maar is je krukas en lagers controleren

edit:
zit er een balans as in zo een blokje?? anders kan dat het ook zijn

Dit bericht is gewijzigd door tsxj oran op 19-3-2006 om 8:57 uur.
 
oud
tim roest 19-3-2006 11:48 Print reply
Posts: 278
ik denk het niet maar wat is een belans as? misschien zijn het idd de lagers ofzo

 
Project 103
tsxj oran 19-3-2006 11:50 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tim roest
ik denk het niet maar wat is een belans as? misschien zijn het idd de lagers ofzo


een balansas zit in je blok, en zorgt voor een "balans" van alle trillingen honda blokjes hebben een balansas en wss wel meer brommers
als dat ding niet op tijd staat trilt hij ook als de ziekte
 
oud
koekie - Administrator 19-3-2006 11:53 Print reply

Posts: 12588
kan je zo tsjekke.. koppelingskap eraf.. je zuiger in je bovenste stand zetten.. en dan kijken of die balans-as ( achter je koppeling ) met het streepje overeenkomt met het streepje op het blok..
 
Haaks de hoek om!
tim roest 19-3-2006 11:55 Print reply
Posts: 278
hoe moet het eruit zien heb er nl nog nooit van gehoord

 
Project 103
koekie - Administrator 19-3-2006 11:56 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tim roest
hoe moet het eruit zien heb er nl nog nooit van gehoord



ohw w8.. ik denk niet dat 103 dat heeft

 
Haaks de hoek om!
Ollie 19-3-2006 11:57 Print reply

Posts: 2468
Heeft 'n 103 niet, die heeft gewoon een veer op de cil. kop die de schokken absorbeert.
Die ruige trilling is dus pur resonantie.
 
tim roest 19-3-2006 12:06 Print reply
Posts: 278
veer op de cilinderkop? maja oke resonantie maar wat doe ik er aan? das dus de vraag

 
Project 103
tim roest 20-3-2006 13:58 Print reply
Posts: 278
de krukas lagers zijn behoorlijk oud en dus niet perfect meer. de resonantie kan dus hieraan liggen?

 
Project 103
Jonesy 20-3-2006 14:00 Print reply
Posts: 86
een 103 heeft geen balansas. komen die trillingen misschien voort uit de kogelflens van die doppler pijp?
 
tim roest 20-3-2006 14:03 Print reply
Posts: 278
nee ik had het ook al met mijn standaard uitje (zown klein potje) alleen nu is de herrie harder omdat de kogelflens gaat trille en er ontsnapt dan lucht (en iedereen weet hoe dat klinkt ) t gaat me er dus om die resonantie weg te krijgen

 
Project 103
Jonesy 20-3-2006 14:05 Print reply
Posts: 86
ik had ook last van een lekkende kogelflens mij een bidalot pijp, dit slibte na een paar weken rijden vanzelf dicht. de giannelli pijp heeft een heel mooie kogelflens, die is bijna 100% dicht.

misschien trilt de standaard van je brom?
 
tim roest 20-3-2006 14:07 Print reply
Posts: 278
wat bedoel je met de standaard? en eht gaat er dus om dat het blok trilt.. niet per se de uitlaat want met elke uitlaat trilt het blok

 
Project 103
Jonesy 20-3-2006 14:10 Print reply
Posts: 86
zijstandaard, het kunnen ook de krukaslagers zijn of de vario. trek alle bouten en moeren eens goed aan.
 
tim roest 20-3-2006 14:17 Print reply
Posts: 278
zit geen vario op, koppeling.. kan het niet zijn dat ik plastic busjes mis bij de blokophanging ofzo?

 
Project 103

Dit topic is 2506 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved