Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project Peugeot AR50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 859 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #35605 - Project Peugeot AR50
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 4412 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sjoerd. 18-3-2006 17:53 Print topicpost

Posts: 2607
Ik post dit topic namens user Joren, omdat hij uiteraard nog niet bevoegd is om een topic te open in dit Uiterlijk forum.

Reden van het topic: Toch wel knap, en wel gek om een oud rijwindgekoeld blok te bouwen onder een redelijk nieuwe crosser.

Mocht het forum beleid het er niet mee eens zijn dat ik dit post, sluiten we het en wachten we toch totdat Joren mag posten. Dan zal ik er ook niet verder over discusieren en me bij het besluit neerleggen. Ben je geen mod oid, geen er dan ook geen commentaar op aub...


De Peugeot XP6 waar Joren het hier over heeft, is indentiek aan een Motorhispania Furia ondanks het feit dat de XP6 een Peugeot blok gebruikt, dus geen AM6!

Het gaat hier dus over een crosser, met spaakvelgen en schijfremmen!



Ik kon eens voor niet veel geld een Peugeot XP6 kopen omdat er teveel kosten waren aan het blok. Als ik mij niet vergis waren er +300€ kosten aan de originele motor. Ik heb die 2 kawa's gekocht voor 100€. Dus dat komt veel voordeliger uit aangezien ik geen geld over heb.
De kappen trokken al op niets meer en de vering was bijna kapot. Dan ben ik begonnen hem een beetje op te knappen. Ondertussen kon ik 2 Kawasaki AR50- wrakken kopen maar de motor was nog goed. Dan heb ik eerst de motor eens goed laten draaien in het originele frame en daarna ben ik begonnen met passen en meten voor de motor in de xp6 te monteren. Dan heb ik de plaatjes gemaakt en gelast aan het frame om hem vast te zetten. Daarna heb ik een ketting moeten verlengen en zo nog enkele zaken aanpassen aan het frame. Zie hier mijn AR50 en MTX ( opmerking sjoerd: Belgische, dus met NSR blok en GE2 )



Hier was ik er aan bezig:





Dan heb ik nog een beetje aan het uiterlijk gewerkt en de uitlaat, deze is wel nog niet helemaal klaar). Nu ben ik bijna klaar met de bedrading en nog enkele andere kleine zaken. Dan is hij klaar voor de eerste testrit.
Als hij goed naar mijn zin rijdt ga ik dan nog wat kosten insteken zoals: andere kickstarter, een powerfilter, andere uitlaat, nieuwe vering, stickers, achterspatbord, voorkapje,…
Hierbij dan nog enkele foto’s.










meer informatie volgt nog


Dit bericht is gewijzigd door Sjoerd. op 18-3-2006 om 17:54 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Sjoerd. op 18-3-2006 om 17:55 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Sjoerd. op 18-3-2006 om 17:56 uur.

Edits: foto's van Imagehack naar MijnAlbum

Dit bericht is gewijzigd door Sjoerd. op 18-3-2006 om 18:11 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Sjoerd. op 19-3-2006 om 15:56 uur.
 

Royal Club 18-3-2006 17:54 Print reply

Posts: 60390
plaatjes bij mij dood
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
gerwin88 18-3-2006 17:54 Print reply

Posts: 5197
fotows doent nie...
 
VW rider for live
Hans W 18-3-2006 17:54 Print reply

Posts: 1456
ja je moet ze ff in tags doen [ i m g ] link [ / i m g ]

dan zonder spaties
 
Sjoerd. 18-3-2006 17:55 Print reply

Posts: 2607
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
plaatjes bij mij dood



ben al bezig
 
_yelow-tsx_ 18-3-2006 18:24 Print reply

Posts: 1183
oh ze doen het al bij mij hoor
 
J-master 18-3-2006 18:35 Print reply

Posts: 1158
leuk project!.. Dus kawasaki blok zit er al onder op de fotos?
 
als je brommer niet rolt moet je geld rollen
Sjoerd. 19-3-2006 12:29 Print reply

Posts: 2607
Ja!

Even ontsteking in orde maken en dan is het wel oke.
 
tsxj oran 19-3-2006 12:31 Print reply

Posts: 6498
tis wel leuk gedaan opzich, maar wel zonde van de kracht die je nu mist uit een nieuw am6 of derbi blok
 
oud
mulder 19-3-2006 12:31 Print reply

Posts: 13701
Maak eens fotos van het omgelaste frame en de ophangingen, het eigenlijke project
 
superior mt7 19-3-2006 12:33 Print reply

Posts: 2675
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
tis wel leuk gedaan opzich, maar wel zonde van de kracht die je nu mist uit een nieuw am6 of derbi blok


maar op een ar50 past wel al standaart een 100cc op volgens mij
 
V8
Sjoerd. 19-3-2006 12:38 Print reply

Posts: 2607
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
tis wel leuk gedaan opzich, maar wel zonde van de kracht die je nu mist uit een nieuw am6 of derbi blok



Ja dat is waar, ik snap ook niet wat er zo duur kan zijn om een heel ander blok eronder te gooien..

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: superior mt7
[...]



maar op een ar50 past wel al standaart een 100cc op volgens mij


Ja, dat klopt.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
Maak eens fotos van het omgelaste frame en de ophangingen, het eigenlijke project



Komen er zsm aan.
 
mb-gek 19-3-2006 12:40 Print reply

Posts: 10385
ik snap niet dat je een oud blok in zon lelijke nieuwe brommer gooit
anders zou ik wel snappen zon nieuw (snel) blok onder een mooie oude brommer

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
Sjoerd. 19-3-2006 12:42 Print reply

Posts: 2607
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
ik snap niet dat je een oud blok in zon lelijke nieuwe brommer gooit
anders zou ik wel snappen zon nieuw (snel) blok onder een mooie oude brommer




als de nood aan de man slaat, en je hebt weinig geld..

Ik had zelf ook niet gedaan or, vooral niet in een crosser!

Maar het is wel netjes.
 
Sjoerd. 19-3-2006 15:56 Print reply

Posts: 2607
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
ik snap niet dat je een oud blok in zon lelijke nieuwe brommer gooit
anders zou ik wel snappen zon nieuw (snel) blok onder een mooie oude brommer




NAMENS JOREN:

Bericht van Joren: Als ik mij niet vergis waren er +300? kosten aan de originele motor. Ik heb die 2 kawa's gekocht voor 100?. Dus dat komt veel voordeliger uit aangezien ik geen geld over heb.
 
joren 5-4-2006 17:27 Print reply

Posts: 50
de brommer rijdt nu ondertussen heel goed (en snel!). ik heb wat foto's gemaakt, wel nogal onduidelijk, sorry daarvoor, binnenkort zal ik ook filmpjes posten.
er komen ook enkele nieuwe onderdelen op: nieuw achterspatbord, nieuwe crossbanden, handkappen, killswitch, stickers en een vette demper van gianelli.














Dit bericht is gewijzigd door joren op 5-4-2006 om 17:32 uur.
 

Dit topic is 4412 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved