Maarten |
19-3-2006 17:06 |
Posts: 153 |
Ok, tnx all! Ik zal eens op dat viertaktforum kijken hoe ik een Dax op kenteken moet krijgen. Maar als die dingen nooit in NL voor weggebruik als bromfiets zijn gehomologeerd k?n je ze toch niet eens verzekeren? (Ook in de huidige situatie zonder kenteken). Ik meen dat je dit soort gevallen bij de RDW alleen kunt laten keuren als motorfiets.
Maar als ze in de huidige situatie verzekerd kunnen worden, lijkt het me vrij logisch dat ze ook het nieuwe systeem ook geen probleem zou mogen zijn. Of is dat de simpel gedacht?
|
|
|
|
Chappy |
19-3-2006 17:12 |
Posts: 1053 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maarten
Ok, tnx all! Ik zal eens op dat viertaktforum kijken hoe ik een Dax op kenteken moet krijgen. Maar als die dingen nooit in NL voor weggebruik als bromfiets zijn gehomologeerd k?n je ze toch niet eens verzekeren? (Ook in de huidige situatie zonder kenteken). Ik meen dat je dit soort gevallen bij de RDW alleen kunt laten keuren als motorfiets.
Maar als ze in de huidige situatie verzekerd kunnen worden, lijkt het me vrij logisch dat ze ook het nieuwe systeem ook geen probleem zou mogen zijn. Of is dat de simpel gedacht?
ik rij een yamaha chappy, die zijn ook nooit in nederland ingevoerd, maar als je hem kan verzekeren(nu nog) dan wil dat niet zeggen dat je automatisch een kenteken kan krijge, je moet namelijk papieren hebben dat je brommer daadwerkelijk een 49cc brommer is en ook daadwerkelijk geproduceert is als brommer.
als je geen papieren hebt kun je die opvragen bij het land van herkomst, of je brommer laten keuren bij de rdw(dit kost, hoorde ik vandaag, 135 euro) maar ik weet niet precies aan welke eisen je brom dan moet voldoen dus het beste is gewoon een 49cc dax met bijbehorende papieren te kopen
ik heb zelf nog geen kenteken, hij is wel verzekerd
Dit bericht is gewijzigd door Chappy op 19-3-2006 om 17:14 uur.
|
|
Work in progress |
|
Suzuki-SLK Rijder |
19-3-2006 17:13 |
 Posts: 3167 |
bij het keuren heb je ook een bewijs nodig dat het een brommer is!
|
|
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn. |
|
mblover |
19-3-2006 17:16 |
 Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-SLK Rijder
bij het keuren heb je ook een bewijs nodig dat het een brommer is!
Inderdaad, dus voor bijvoorbeeld een Duitser de Betriebsurlaubnis oid en voor Belgen het gelijkvormigheidsattest (klein beetje twijfel ik of ik de goede naam gebruik voor die papieren).
|
|
|
|
Suzuki-SLK Rijder |
19-3-2006 17:17 |
 Posts: 3167 |
ik heb een belg op kenteken gekregen met een gelijkvormigheidsattest, alleen moest ik nog een bouwjaarverklaring aanvragen en laten zien dat het 49,9 cc is (stond op cilinder)
|
|
Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn. |
|
Maarten |
19-3-2006 17:17 |
Posts: 153 |
aaight... Ik weet dus niet of er papieren bijzitten en van welk jaartal hij is (schijnt ook nog uit te maken volgens 4takforum), maar gezien de prijs ben ik bang dat dit een lastig geval is.
De vent van wie ik hem wil kopen is zelf brommerdealer en 4takter, dus hij weet iig hoe het zit. Misschien kan hij me dr mee helpen. Maar ik moet eerst weer even contact met em zoeken.. Tnx again!
|
|
|
|
Chappy |
19-3-2006 17:41 |
Posts: 1053 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maarten
aaight... Ik weet dus niet of er papieren bijzitten en van welk jaartal hij is (schijnt ook nog uit te maken volgens 4takforum), maar gezien de prijs ben ik bang dat dit een lastig geval is.
De vent van wie ik hem wil kopen is zelf brommerdealer en 4takter, dus hij weet iig hoe het zit. Misschien kan hij me dr mee helpen. Maar ik moet eerst weer even contact met em zoeken.. Tnx again!
jaartal is niet al te moeilijk op te zoeken dus dat maakt niet zoveel uit. als er maar papieren bij zitten, zoniet zou ik ergens anders een dax zoeken, of er een frame bij zoeken die wel papieren heeft(dit ben ik nu zelf ook aan het doen)
iig succes ermee
|
|
Work in progress |
|
THOMASJEUHHH |
19-3-2006 17:55 |
 Posts: 4159 |
auto koppeling? semi automaat lama zeggen
is kut als je schakel gewend bent
moet je met hele lagen toeren terug schakelen
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
Chappy |
19-3-2006 17:57 |
Posts: 1053 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
auto koppeling? semi automaat lama zeggen
is kut als je schakel gewend bent
moet je met hele lagen toeren terug schakelen
alles went
kan er altijd nog een 124cc blok onderleggen heb ej dat probleem ook niet meer
sorry voor offopic
Dit bericht is gewijzigd door Chappy op 19-3-2006 om 17:57 uur.
|
|
Work in progress |
|
Maarten |
20-3-2006 14:47 |
Posts: 153 |
Nou slecht nieuws.. Die Dax is maar (!) acht jaar oud en heeft geen papieren. Op kenteken krijgen is dus zo goed als onmogelijk.
Maarja. Een Dax blijft stoer en ?600 voor een goede Dax blijft weinig geld. Ik kan hem dus kopen en er alleen dit jaar nog verzekerd mee rond rijden. Met als gevolg dat ik volgend jaar een niet te verzekeren Dax heb die ik waarschijnlijk aan de straatstenen niet kwijt kan.
Wat zouden jullie doen? Nu kopen en volgend jaar proberen te slijten in Duitsland ofzo? Hoe zal volgend jaar de markt zijn voor onverzekerbare Daxen? Iets in me zegt dat het gewoon een goeie investering is namelijk (wishful thinking?)
|
|
|
|
Palava |
20-3-2006 15:08 |
 Posts: 2866 |
in onderdelen verkopen i geen optie?
maar het is wel ori honda (omdat hij maar 8 jaar oud is)?
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
20-3-2006 15:10 |
 Posts: 17929 |
je woont in nl ofwat?
|
|
|
|
aprilia rs 50 girl |
20-3-2006 15:13 |
 Posts: 4805 |
naar duitsland exporteren
|
|
henkie |
|
Palava |
20-3-2006 15:13 |
 Posts: 2866 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: aprilia rs 50 girl
naar duitsland exporteren
wat moet je zonder papieren in sduitsland...daar moet je toch ook papieren hebben?
Dit bericht is gewijzigd door Palava op 20-3-2006 om 15:14 uur.
|
|
|
|
Joostvdw |
20-3-2006 15:25 |
 Posts: 4789 |
ik zou een jingcheng frame zoeken, zit een NL keur is, precies hetzelfde als dax frame
of een dax frame uit belgie halen met papieren,
dat zijn eigenlijk je enige echte keuzes, tis wel zonde van je huide frame, maar ach, je moet wat
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|