buldogo2 |
18-3-2006 0:14 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
verschil tussen:
rechte en schuin vertandingen in een blok.
is het verschil, nou sneller?
of gewoon dat schuin of recht meer kracht aan kan
schuin kan toch meer kracht aan?
Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 18-3-2006 om 0:12 uur.
Rechte vertanding geert(zet auto maar in ze achteruit is ook rechte vertanding) en ja schuine vertanding kost vermogen... dus ben je met rechte vertanding sneller
|
|
Born to ride |
|
Lemmuh |
18-3-2006 0:15 |
Posts: 314 |
rechte vertanding schakeld minder soepel doordat de tanden niet in elkaars verlengde liggen zeg maar... En schuine vertanding hoor je veel minder erg, rechte vertading maakt nogal een herrie, kijk idd maar bij een auto in de achteruit...
|
|
Never drive faster than your gardian angel can fly... |
|
buldogo2 |
18-3-2006 0:16 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lemmuh
rechte vertanding schakeld minder soepel doordat de tanden niet in elkaars verlengde liggen zeg maar... En schuine vertanding hoor je veel minder erg, rechte vertading maakt nogal een herrie, kijk idd maar bij een auto in de achteruit...
Dat minder soepel schakelen geld voor de auto neem ik aan, want brommers hebben amel rechte vertanding(alleen op de kopeling meestal niet
|
|
Born to ride |
|
BSTS |
18-3-2006 0:17 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lemmuh
rechte vertanding schakeld minder soepel doordat de tanden niet in elkaars verlengde liggen zeg maar... En schuine vertanding hoor je veel minder erg, rechte vertading maakt nogal een herrie, kijk idd maar bij een auto in de achteruit...
thanks jullie 2, daarom maakt een auto in de achteruit zon kut geluidje
|
|
sprintjah |
|
buldogo2 |
18-3-2006 0:18 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]
thanks jullie 2, daarom maakt een auto in de achteruit zon kut geluidje
Jep, en rally auto's ook in der vooruit, daarom klinken die ook een beetje vaag.
|
|
Born to ride |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
18-3-2006 0:19 |
Posts: 17929 |
scchuine vertanding kan veel meer kracht aan, alleen dat het ook zijdelingse kracht opwekt, wat je weer kan verhelpen door 2 schuine vertandingen tegengesteld naast elkaar te zette
dat was idee van citroen, die daar hun logo van gemaakt hebben
|
|
|
|
BSTS |
18-3-2006 0:19 |
Posts: 4241 |
ik las wat van kreidler racers, enzo die hadden rechte vertanding volgens mij.
dat is dus gewoon om sneller te gaan, minder weerstand in de versnellingsbak?
|
|
sprintjah |
|
BSTS |
18-3-2006 0:20 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
scchuine vertanding kan veel meer kracht aan, alleen dat het ook zijdelingse kracht opwekt, wat je weer kan verhelpen door 2 schuine vertandingen tegengesteld naast elkaar te zette
dat was idee van citroen, die daar hun logo van gemaakt hebben
heb je dat uit je duim gezogen of is dat serieus waar?
als het waar is , hoe weet je dat dan? vind het wel een goeie
|
|
sprintjah |
|
buldogo2 |
18-3-2006 0:21 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
ik las wat van kreidler racers, enzo die hadden rechte vertanding volgens mij.
dat is dus gewoon om sneller te gaan, minder weerstand in de versnellingsbak?
honda heeft ook gewoon rechte vertanding hor, suzuki heeft op het vliegiel en de krukas een schuin tandwiel zitten, waarom weet ik ook niet mja, en geloof minareli en morino ook schuin.
Maar is idd om minder vermogens verlies te hebben
|
|
Born to ride |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
18-3-2006 0:22 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
[...]
heb je dat uit je duim gezogen of is dat serieus waar?
als het waar is , hoe weet je dat dan? vind het wel een goeie
ondanks dat t laat is en ik onder invloed ben van wat cola is het helemaal waar, zoek maar na
leer je op school:P
|
|
|
|
wipe-out |
18-3-2006 8:09 |
Posts: 7672 |
Rechte vertanding is lawaai?ger doordat de tanden op de twee tandwielen nooit helemaal spelingloos in elkaar grijpen. Hierdoor "tikken" ze continu tegen elkaar aan. Schuine vertandingen laten elkaar nooit los waardoor de twee tandwielen niet tegen elkaar aan tikken.
|
|
|
|