Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - onderkuip en bredere achterband

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1067 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #35584 - onderkuip en bredere achterband
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2127 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chrisda 17-3-2006 19:46 Print topicpost
Posts: 387
ik heb een honda nsr type 1 zonder onderkuip en ik vroeg me af of je een kuip van type 2 eronder kan zetten of zijn er los nog onderkuipen gemaakt voor type 1

en wat is beter qua wegligging, grip en snelheid enzo:
de orginele (achter)velg en band of een bredere en/of grotere
kan je ook gewoon een (iets) (achter)bredere band opdezelfde velg zetten of kan dat niet, zo niet welke velg is dan het beste



Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 17-3-2006 om 19:55 uur.
 

BIET 17-3-2006 20:15 Print reply

Posts: 22355
Je kan een imitatie onderkuip kopen of een type 2 kuip erop beunen. Wel ff ophangpunten fixen. Je hebt ook nog een afschuwelijke halve onderkuip, maar dat is denk ik niet wat je zoekt.

Originele velg zou ik er gwoon in houde.. Kan je zo een bredere band op doen. 110 gaat nog wel.


Dit bericht is gewijzigd door BIET op 18-3-2006 om 0:03 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
nsrracer 17-3-2006 20:17 Print reply

Posts: 8625
ik zou deze onderkuip proberen te krijgen...

http://img.photobuck...srracer/DSC01116.jpg
 
mb-gek 17-3-2006 20:18 Print reply

Posts: 10385
bredere band is niet beter voor je wegligging/grip

het beste kan je de ori maat monteren die erop hoort

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
BIET 17-3-2006 20:18 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsrracer
ik zou deze onderkuip proberen te krijgen...



Jah dat is dus een imitatie onderkuip.

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 17-3-2006 om 20:23 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
nsrracer 17-3-2006 20:19 Print reply

Posts: 8625
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Jah dat is dus een imitatie onderkuip.


je hebt er ook nog 1 die aan alle kanten open is.....die is lelijk
 
BIET 17-3-2006 20:23 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsrracer
[...]


je hebt er ook nog 1 die aan alle kanten open is.....die is lelijk

Jah die noemde ik ook nog in mij eerste bericht in dit topic. Snap idd niet dat iemand daar mee wilt rijden
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
chrisda 17-3-2006 22:03 Print reply
Posts: 387
owke dus een smalle(de orinele band dus) is beter maar is die nog steeds goed in de bochten? ik bedoel ga je als je te strak door de bocht gaat niet onderuit, lijkt mij dat je dan met een bredere band dat minder heb maarja ik heb er niet veel verstand van dus

en waar is een brede band dan wel goed voor?
is org velg en bredere band een optie

en die imitatei kuip is idd erg lelijk,

?s er iemand die ervaring heeft met ut aanpassen van een type 2 kuip naar type 1? wat moet je dan aanpassen, andere plek bevestigingspunten maken op de kappen of helen nieuwe bevestigings punten op je brommer zelf??

hoeveel kost zo'n kuip eigenlijk (nieuw of 2dehands)

Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 17-3-2006 om 22:05 uur.
 
Tombrom 17-3-2006 22:19 Print reply

Posts: 15925
ik heb op een nsr velf 4.0 of 4.5 erop zitten
 
Vinnie-89 17-3-2006 22:42 Print reply

Posts: 1870
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
ik heb op een nsr velf 4.0 of 4.5 erop zitten

das flink breed... ik heb achter 3.0 (110/90/17)
 
Hondalover19 17-3-2006 22:50 Print reply

Posts: 1255
Zoveel te breder je gaat met je band zoveel te meer grip maar hij word dan wel minder flexibel.Bedoel dus met een Dun bandje kan je veel makkelijker door een bocht als met een brede band.De originele bandbreedte is ergens er tussenin genomen zodat je goeie grip hebt en een goeie flexibiliteit van de motor.Daarom ook dat er vanvoor een smallere band ligt en vanachter iets breder.

De originele band is ook genomen van de standaard topsnelheid van de nsr dus als je je nsr zwaar hebt opgevoert en veel sneller rijdt als ori. dan kan je best ook vanvoor en vanachter een iets bredere band steken als ori.

Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 17-3-2006 om 22:52 uur.
 
Honda The Power Of My Wet Dreams !!
BIET 17-3-2006 22:51 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chrisda
owke dus een smalle(de orinele band dus) is beter maar is die nog steeds goed in de bochten? ik bedoel ga je als je te strak door de bocht gaat niet onderuit, lijkt mij dat je dan met een bredere band dat minder heb maarja ik heb er niet veel verstand van dus

en waar is een brede band dan wel goed voor?
is org velg en bredere band een optie

en die imitatei kuip is idd erg lelijk,

?s er iemand die ervaring heeft met ut aanpassen van een type 2 kuip naar type 1? wat moet je dan aanpassen, andere plek bevestigingspunten maken op de kappen of helen nieuwe bevestigings punten op je brommer zelf??

hoeveel kost zo'n kuip eigenlijk (nieuw of 2dehands)

Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 17-3-2006 om 22:05 uur.

Je moet ophangpunten op je frame (laten) lassen.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Lord_Vader 17-3-2006 22:56 Print reply

Posts: 1244
imi ding is denk iets van 60 euri
 
mb-gek 17-3-2006 22:58 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
Zoveel te breder je gaat met je band zoveel te meer grip maar hij word dan wel minder flexibel.Bedoel dus met een Dun bandje kan je veel makkelijker door een bocht als met een brede band.De originele bandbreedte is ergens er tussenin genomen zodat je goeie grip hebt en een goeie flexibiliteit van de motor.Daarom ook dat er vanvoor een smallere band ligt en vanachter iets breder.

De originele band is ook genomen van de standaard topsnelheid van de nsr dus als je je nsr zwaar hebt opgevoert en veel sneller rijdt als ori. dan kan je best ook vanvoor en vanachter een iets bredere band steken als ori.

Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 17-3-2006 om 22:52 uur.

leg eens uit waarom je volgens jou met een bredere band meer grip zou hebben
een bredere band is alleen voor de looks en totaal niet voor een beter weg gedrag
dat icm met een ori velg dus

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
geert-nsr 17-3-2006 23:03 Print reply

Posts: 6438
ik heb achter 90/90/18 dat is net iets breder dan orgineel ziet er mooi uit en stuurd stukke fijner dan zo'n hele brede.
verder is een type 2 onderkuip wel pas te maken op een type 1 nsr
 
BIET 17-3-2006 23:20 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
ik heb achter 90/90/18 dat is net iets breder dan orgineel ziet er mooi uit en stuurd stukke fijner dan zo'n hele brede.
verder is een type 2 onderkuip wel pas te maken op een type 1 nsr

Je hoeft niets pas te maken, je moet alleen ff voor ophangpunten zorgen .. verder past het gwoon.... Kappen zijn namelijk identiek.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!

Dit topic is 2127 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved