Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #35572 - Turbo @ Rieju ???
|
Pagina 4 van 6
|
Dit topic is 4666 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
17-3-2006 19:45 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Steve 4takt
een turbo kan dit dus nooit zijn aangezien de lucht even hard uit de uitlaat wordt gepuft als door de inlaat wordt gezogen... er zouden dan ventilatoren bij in moeten zitten die door de uitlaat minimaal 12.000 toeren gaan draaien om enigsinds effect op te leveren
dus dit is eigenlijk dom van die mafkees aangezien je nu lucht met roet zo in je carb blaasd
gast..... ik quote jou ietsje later, moest ff bijkomen
lucht komt net zo hard uit je uitlaat dan dat t door je carb naar binnengaat? guess what, mengesel verbrand en zet uit, dat is het hele principe van een verbrandingsmotor
die ''ventilatoren'' bij een echte turbo zijn ook precies even groot, en die werken al bij 1500 toeren als het moet
maargoed
|
|
|
|
YamahaDT80LC2 |
17-3-2006 19:47 |
Posts: 1135 |
ik weet ook niet of er binnenin dat rare ding verder nog iets inzit aan een schoepenrad ofzo.... kan namelijk ook gewoon open zijn
|
|
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly |
|
Steve 4takt |
17-3-2006 19:51 |
Posts: 422 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
gast..... ik quote jou ietsje later, moest ff bijkomen
lucht komt net zo hard uit je uitlaat dan dat t door je carb naar binnengaat? guess what, mengesel verbrand en zet uit, dat is het hele principe van een verbrandingsmotor
die ''ventilatoren'' bij een echte turbo zijn ook precies even groot, en die werken al bij 1500 toeren als het moet
maargoed
jah uitzetten... hmm hmm neej dat scheelt
en die ventilatoren zijn idd evengroot (heb nooit gezegd dat ze groter waren :s ) maar staan onder extreme hoek... en als jij een turbo voor een brommer kan vinden waarbij de ventilatoren van de turbo (JUIST niet het toerental van de motor.. moeilijk he lezen)al met 1500 toeren voor overdruk zorgen eet ik een bezem...
als je een turbo hebt en je brommer krijgt bij 1500 toeren een extra kcik dan draait die turbo echt wel 10.000 toeren...
maargoed
Dit bericht is gewijzigd door Steve 4takt op 17-3-2006 om 19:51 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Steve 4takt op 17-3-2006 om 19:52 uur.
|
|
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
17-3-2006 19:54 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Steve 4takt
[...]
jah uitzetten... hmm hmm neej dat scheelt
en die ventilatoren zijn idd evengroot (heb nooit gezegd dat ze groter waren :s ) maar staan onder extreme hoek... en als jij een turbo voor een brommer kan vinden waarbij de ventilatoren van de turbo (JUIST niet het toerental van de motor.. moeilijk he lezen)al met 1500 toeren voor overdruk zorgen eet ik een bezem...
als je een turbo hebt en je brommer krijgt bij 1500 toeren een extra kcik dan draait die turbo echt wel 10.000 toeren...
maargoed
Dit bericht is gewijzigd door Steve 4takt op 17-3-2006 om 19:51 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Steve 4takt op 17-3-2006 om 19:52 uur.
ok ik geef je gelijk dat die turbo 10 k en meer draait
maar je mengsel zet behoorlijk uit, hoe wil je anders vermogen opwekken?
|
|
|
|
mcdronkz |
17-3-2006 19:56 |
Posts: 32777 |
shit man, waar maken we ons druk om, als een compressor de shit toch ownt.
|
|
|
|
Steve 4takt |
17-3-2006 19:58 |
Posts: 422 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
ok ik geef je gelijk dat die turbo 10 k en meer draait
maar je mengsel zet behoorlijk uit, hoe wil je anders vermogen opwekken?
door een serie van ventilatoren achter elkaar aan te zetten... de ene met nog meer bladen en een nog schuinere hoek waar de lucht gewoon sneller uitkomt dan erin gaat en zo begint het te zuigen (net als jullie expansie pijpjes )
|
|
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen |
|
Ollie |
17-3-2006 20:17 |
Posts: 2468 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jong
rieju en roest...
maar het zal wel wat meer vermogen leveren..warme lucht zal beter zijn bij verbranding dan koude lucht
Fout, denk even aan cold-air intake bij een auto
Koude lucht ontbrand beter!
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
17-3-2006 20:19 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Steve 4takt
[...]
door een serie van ventilatoren achter elkaar aan te zetten... de ene met nog meer bladen en een nog schuinere hoek waar de lucht gewoon sneller uitkomt dan erin gaat en zo begint het te zuigen (net als jullie expansie pijpjes )
als de lucht er sneller uitkomt dan dat ze eringaat zul je toch ook van diameter moeten veranderen, anders trek je zoiets als vacuum
|
|
|
|
Shoot_me |
17-3-2006 20:26 |
Posts: 1535 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
die ''ventilatoren'' bij een echte turbo zijn ook precies even groot, en die werken al bij 1500 toeren als het moet
Normale turbo bij ongeveer 3000...
En idd koude lucht bevat meer zuurstof dus een betere verbranding.. Zolang het maar niet ijskoud is
Dit bericht is gewijzigd door Shoot_me op 17-3-2006 om 20:28 uur.
|
|
miauw |
|
Steve 4takt |
17-3-2006 20:55 |
Posts: 422 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
als de lucht er sneller uitkomt dan dat ze eringaat zul je toch ook van diameter moeten veranderen, anders trek je zoiets als vacuum
doet het ook
|
|
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen |
|
BSTS |
17-3-2006 20:57 |
Posts: 4241 |
beun systeem, om de carburateur te verwarmen???
|
|
sprintjah |
|
dt50rcrosser |
17-3-2006 21:02 |
Posts: 6252 |
@ ts.. zelfde systeem heb je op je dt zitten en ik ook,
in het kastje zit een schoepenradje, die de lucht versnelt je luchtfilter in blaast, dit is warme lucht dus bevriest wss je carb minder snel,
en volgens mij gaat het ook ten goede van je gasreactie,
want als ik dat slangetje eraf trek is me gasreactie minder cool als met het slangetje erop..
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
Evilmex |
17-3-2006 21:04 |
Posts: 4458 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
@ ts.. zelfde systeem heb je op je dt zitten en ik ook,
in het kastje zit een schoepenradje, die de lucht versnelt je luchtfilter in blaast, dit is warme lucht dus bevriest wss je carb minder snel,
en volgens mij gaat het ook ten goede van je gasreactie,
want als ik dat slangetje eraf trek is me gasreactie minder cool als met het slangetje erop..
tis gewoon voor het milieu, overbrande benzine gaat terug je carb in (zoiets als EGR oid)
En dat je gas reactie dan minder is, is omdat de afstelling dan nie meer klopr
|
|
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is? |
|
dt50rcrosser |
17-3-2006 21:05 |
Posts: 6252 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Evilmex
[...]
tis gewoon voor het milieu, overbrande benzine gaat terug je carb in (zoiets als EGR oid)
En dat je gas reactie dan minder is, is omdat de afstelling dan nie meer klopr
afstelling is perfect, niks over te zeggen, en wrm zou je voor het milieu de lucht versneld je luchtfilter in sturen ?
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
BSTS |
17-3-2006 21:06 |
Posts: 4241 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
beun systeem, om de carburateur te verwarmen
this een carburateur verwarming, je kunt ze zo kopen!!
|
|
sprintjah |
|
Dit topic is 4666 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 6
|
|