Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Turbo @ Rieju ???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1131 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35572 - Turbo @ Rieju ???
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4607 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-3-2006 19:45 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve 4takt
een turbo kan dit dus nooit zijn aangezien de lucht even hard uit de uitlaat wordt gepuft als door de inlaat wordt gezogen... er zouden dan ventilatoren bij in moeten zitten die door de uitlaat minimaal 12.000 toeren gaan draaien om enigsinds effect op te leveren

dus dit is eigenlijk dom van die mafkees aangezien je nu lucht met roet zo in je carb blaasd



gast..... ik quote jou ietsje later, moest ff bijkomen

lucht komt net zo hard uit je uitlaat dan dat t door je carb naar binnengaat? guess what, mengesel verbrand en zet uit, dat is het hele principe van een verbrandingsmotor

die ''ventilatoren'' bij een echte turbo zijn ook precies even groot, en die werken al bij 1500 toeren als het moet

maargoed

 
YamahaDT80LC2 17-3-2006 19:47 Print reply

Posts: 1135
ik weet ook niet of er binnenin dat rare ding verder nog iets inzit aan een schoepenrad ofzo.... kan namelijk ook gewoon open zijn
 
Never Drive Faster Then Your Guardian Angel Can Fly
Steve 4takt 17-3-2006 19:51 Print reply

Posts: 422
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



gast..... ik quote jou ietsje later, moest ff bijkomen

lucht komt net zo hard uit je uitlaat dan dat t door je carb naar binnengaat? guess what, mengesel verbrand en zet uit, dat is het hele principe van een verbrandingsmotor

die ''ventilatoren'' bij een echte turbo zijn ook precies even groot, en die werken al bij 1500 toeren als het moet

maargoed



jah uitzetten... hmm hmm neej dat scheelt
en die ventilatoren zijn idd evengroot (heb nooit gezegd dat ze groter waren :s ) maar staan onder extreme hoek... en als jij een turbo voor een brommer kan vinden waarbij de ventilatoren van de turbo (JUIST niet het toerental van de motor.. moeilijk he lezen)al met 1500 toeren voor overdruk zorgen eet ik een bezem...
als je een turbo hebt en je brommer krijgt bij 1500 toeren een extra kcik dan draait die turbo echt wel 10.000 toeren...

maargoed

Dit bericht is gewijzigd door Steve 4takt op 17-3-2006 om 19:51 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Steve 4takt op 17-3-2006 om 19:52 uur.
 
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-3-2006 19:54 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve 4takt
[...]


jah uitzetten... hmm hmm neej dat scheelt
en die ventilatoren zijn idd evengroot (heb nooit gezegd dat ze groter waren :s ) maar staan onder extreme hoek... en als jij een turbo voor een brommer kan vinden waarbij de ventilatoren van de turbo (JUIST niet het toerental van de motor.. moeilijk he lezen)al met 1500 toeren voor overdruk zorgen eet ik een bezem...
als je een turbo hebt en je brommer krijgt bij 1500 toeren een extra kcik dan draait die turbo echt wel 10.000 toeren...

maargoed

Dit bericht is gewijzigd door Steve 4takt op 17-3-2006 om 19:51 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Steve 4takt op 17-3-2006 om 19:52 uur.



ok ik geef je gelijk dat die turbo 10 k en meer draait

maar je mengsel zet behoorlijk uit, hoe wil je anders vermogen opwekken?
 
mcdronkz 17-3-2006 19:56 Print reply

Posts: 32777
shit man, waar maken we ons druk om, als een compressor de shit toch ownt.


 
Steve 4takt 17-3-2006 19:58 Print reply

Posts: 422
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



ok ik geef je gelijk dat die turbo 10 k en meer draait

maar je mengsel zet behoorlijk uit, hoe wil je anders vermogen opwekken?


door een serie van ventilatoren achter elkaar aan te zetten... de ene met nog meer bladen en een nog schuinere hoek waar de lucht gewoon sneller uitkomt dan erin gaat en zo begint het te zuigen (net als jullie expansie pijpjes )
 
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen
Ollie 17-3-2006 20:17 Print reply

Posts: 2468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jong
rieju en roest...

maar het zal wel wat meer vermogen leveren..warme lucht zal beter zijn bij verbranding dan koude lucht


Fout, denk even aan cold-air intake bij een auto
Koude lucht ontbrand beter!
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-3-2006 20:19 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve 4takt
[...]


door een serie van ventilatoren achter elkaar aan te zetten... de ene met nog meer bladen en een nog schuinere hoek waar de lucht gewoon sneller uitkomt dan erin gaat en zo begint het te zuigen (net als jullie expansie pijpjes )


als de lucht er sneller uitkomt dan dat ze eringaat zul je toch ook van diameter moeten veranderen, anders trek je zoiets als vacuum

 
Shoot_me 17-3-2006 20:26 Print reply

Posts: 1535
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]

die ''ventilatoren'' bij een echte turbo zijn ook precies even groot, en die werken al bij 1500 toeren als het moet




Normale turbo bij ongeveer 3000...
En idd koude lucht bevat meer zuurstof dus een betere verbranding.. Zolang het maar niet ijskoud is

Dit bericht is gewijzigd door Shoot_me op 17-3-2006 om 20:28 uur.
 
miauw
Steve 4takt 17-3-2006 20:55 Print reply

Posts: 422
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


als de lucht er sneller uitkomt dan dat ze eringaat zul je toch ook van diameter moeten veranderen, anders trek je zoiets als vacuum



doet het ook
 
tuurlijk is een 2-takt sneller.. maar je moet wel achter je geloof staan..Immers... je laat een christenen toch ook niet de "Da vinci code" lezen
BSTS 17-3-2006 20:57 Print reply

Posts: 4241
beun systeem, om de carburateur te verwarmen???
 
sprintjah
dt50rcrosser 17-3-2006 21:02 Print reply

Posts: 6252
@ ts.. zelfde systeem heb je op je dt zitten en ik ook,

in het kastje zit een schoepenradje, die de lucht versnelt je luchtfilter in blaast, dit is warme lucht dus bevriest wss je carb minder snel,

en volgens mij gaat het ook ten goede van je gasreactie,

want als ik dat slangetje eraf trek is me gasreactie minder cool als met het slangetje erop..
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
Evilmex 17-3-2006 21:04 Print reply

Posts: 4458
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
@ ts.. zelfde systeem heb je op je dt zitten en ik ook,

in het kastje zit een schoepenradje, die de lucht versnelt je luchtfilter in blaast, dit is warme lucht dus bevriest wss je carb minder snel,

en volgens mij gaat het ook ten goede van je gasreactie,

want als ik dat slangetje eraf trek is me gasreactie minder cool als met het slangetje erop..


tis gewoon voor het milieu, overbrande benzine gaat terug je carb in (zoiets als EGR oid)
En dat je gas reactie dan minder is, is omdat de afstelling dan nie meer klopr
 
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
dt50rcrosser 17-3-2006 21:05 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Evilmex
[...]


tis gewoon voor het milieu, overbrande benzine gaat terug je carb in (zoiets als EGR oid)
En dat je gas reactie dan minder is, is omdat de afstelling dan nie meer klopr


afstelling is perfect, niks over te zeggen, en wrm zou je voor het milieu de lucht versneld je luchtfilter in sturen ?
 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
BSTS 17-3-2006 21:06 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
beun systeem, om de carburateur te verwarmen


this een carburateur verwarming, je kunt ze zo kopen!!

 
sprintjah

Dit topic is 4607 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved