Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ketting vanzelf aanspannen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1200 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35566 - ketting vanzelf aanspannen?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

koekie - Administrator 16-3-2006 23:10 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
dan zou hij bovenaan losser moeten komen als je naar voren loopt


als je naar voren loopt staat er juist bovenaan spanning op je ketting

 
Haaks de hoek om!
crossgek - Forum en Sales Moderator 16-3-2006 23:11 Print reply

Posts: 10560
als je naar voren rijd wel , als je duwt niet
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
koekie - Administrator 16-3-2006 23:11 Print reply

Posts: 12588
Euwja
 
Haaks de hoek om!
crossgek - Forum en Sales Moderator 16-3-2006 23:19 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
Euwja


jah
is toch duidelijk , als jij duwt en je brommer wil niet starten houd de druk van de cilinder hem tegen zegmaar .
als je rijdt drukt de cilinder hem vooruit.
dit lijkt me de makkelijkst te begrijpen uitleg
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
mb-gek 16-3-2006 23:21 Print reply

Posts: 10385
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


jah
is toch duidelijk , als jij duwt en je brommer wil niet starten houd de druk van de cilinder hem tegen zegmaar .
als je rijdt drukt de cilinder hem vooruit.
dit lijkt me de makkelijkst te begrijpen uitleg

je heb idd gelijk
maar ik denk dat de ts zoiets als een 'probleem'ziet

ts maak anders eens een foto met erbij of je net naar voren of achter ben gegaan

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
koekie - Administrator 16-3-2006 23:21 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


jah
is toch duidelijk , als jij duwt en je brommer wil niet starten houd de druk van de cilinder hem tegen zegmaar .
als je rijdt drukt de cilinder hem vooruit.
dit lijkt me de makkelijkst te begrijpen uitleg


hehe jaah ik snap t wel hoor zat alleen ff andersom te denken.. aangezien ik zelf dat probleem ook al gehad heb.. en van dat hele ketting gebeuren schijtziek werd.. maar tis natuurlijk vrij logisch jah

Dit bericht is gewijzigd door koekie op 16-3-2006 om 23:24 uur.
 
Haaks de hoek om!
crossgek - Forum en Sales Moderator 16-3-2006 23:26 Print reply

Posts: 10560
niet toevallig je tandwielas oid krom , of dat je tandwiel niet gecentreerd zit , dat hij op en neer gaat zegmaar
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
khpoppema 16-3-2006 23:46 Print reply

Posts: 3199
volgnes mij zijn gewoon je ketting aan tandwielen nodig aan vervanging toe in combinatie met goed invetten
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Blukaap2 17-3-2006 0:21 Print reply

Posts: 9953
Set is gewoon wat versleten idd, beetje ovaal tandwiel, strakke punten in de ketting.
Meer niet, dit gebeurt bij iedere ketting die een paar (duizend/honderd) km achter de kiezen heeft.

Stellen op het strakste punt, staat ie dan voor de rest zo los dat ie er bijna af vliegt is het aan te raden om je ketting en tandwielen te vervangen.
 
Stoere brommers
Mr. X 17-3-2006 9:40 Print reply

Posts: 681
Ik zal mijn tandwielen dan maar vervangen.. ik heb nu 12-48
als ik voor 11 doe kan die dan overtoeren maken?
 
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen
Ryz 17-3-2006 9:46 Print reply

Posts: 170
Aan dit soort problemen kun je over het algemeen niet zo veel doen. Ze horen namelijk gewoon bij het type rieju mrx. Maargoed mrx is daarom ook speciaal ontworden voor proffesionele beunhazen met een rol ducktape. Hiermee kun je in feite al je problemen gewoon probleemloos oplossen.

Veel succes!
 
Mr. X 17-3-2006 9:48 Print reply

Posts: 681
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ryz
Aan dit soort problemen kun je over het algemeen niet zo veel doen. Ze horen namelijk gewoon bij het type rieju mrx. Maargoed mrx is daarom ook speciaal ontworden voor proffesionele beunhazen met een rol ducktape. Hiermee kun je in feite al je problemen gewoon probleemloos oplossen.

Veel succes!


Ik weet ook wel dat jij dit heb getypt ivar, allemaal leuk en aardig maar jij met je RR (RammelRoestbak)
 
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen
Mr. X 17-3-2006 9:49 Print reply

Posts: 681
ga liever op je eigen profiel onzin uitkramen ipv op die van roel

 
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen
Ryz 17-3-2006 9:57 Print reply

Posts: 170
jah, idd
Maar waarschijnlijk zijn gewoon je tanwielen en mischien ook wel je ketting versleten.
of je heb het niet goed vastgedraaid en dat daarom alles los is gaan zitten
 
aprilia rs 50 girl 17-3-2006 19:33 Print reply

Posts: 4805
zodra je je ketting goed gespanne hebt en je draaid je achteras vast dan gaat ie altijd nog wat strakker staan
 
henkie

Dit topic is 2735 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved