Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - opvoeren honda nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1130 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #35560 - opvoeren honda nsr
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2306 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chrisda 16-3-2006 20:17 Print topicpost
Posts: 387
hey ik heb een origele honda nsr
en ik ik wil hem dus opvoeren maar volgens een kennis van mij moet je als je hem wil opvoeren gelijk andere cilinder etc eropzetten, maar in een ander topic las ik dat je met een proma uitlaat met verders alles orgineel rond de 65 70 gaat en dat vind ik ook best, nouja 75 zou leuker zijn maarja, hij rijd nu 55/60.

klopt dit en zoja moet je dan verders nog dingen aanpassen en of is een andere uitlaat beter, hoeveel kost dat dan ongeveer en maakt hij veel lawaai?

liefs heb ik dan een uitlaat die beetje op de orginele of die je makkeljk zo kan maken dat hij er op lijkt en Zo MIN mogelijk lawaai maakt, want sommige brommers hoor je al 5 blokken verder en dat heb ik liever niet.
 

Kampersjaak 16-3-2006 20:19 Print reply

Posts: 12285
als je het leuk wilt doen dan zul je een andere cil erop moeten gooien.

als je een proma installeerd dan zul je nog geen kracht opwekken maar zal hij iets verder doortrekken.

ga anders eerst voor een 50cc snel oid, met een techno uitlaat voor nsr
 
oderint dum metuant
MT70-nolimit 16-3-2006 20:20 Print reply

Posts: 4322
Proma onder je nsr geeft gewoon veel herrie dus daar moet je ff over nadenken. Als je 75 wilt rijden leg je er gewoon een 50cc eurocilindro onder.
 
gaat lang goed
honda-mbx 16-3-2006 20:20 Print reply

Posts: 1688
gianellie uitlaat nemen.. lijkt ori en is lekker stil.
zul je rond de max 75 rijden onder ideale omstandigheden.. denk dat je gemiddelt rond de 65 rijd.
 
ik vlam je..
crossgek - Forum en Sales Moderator 16-3-2006 20:21 Print reply

Posts: 10560
wil je je ori cilinder houden
vervang dat even je luchtslangen , zet er een andere uitlaat op stel hem netjes af en draai je onsteking terug .
echt hard gaat het nog niet maar het is wel te merken
beter koop je een 50 snel oid
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
gekke henkie 16-3-2006 20:22 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
wil je je ori cilinder houden
vervang dat even je luchtslangen , zet er een andere uitlaat op stel hem netjes af en draai je onsteking terug .
echt hard gaat het nog niet maar het is wel te merken
beter koop je een 50 snel oid


of je laat m tunen
 
Ga toch krassen!
crossgek - Forum en Sales Moderator 16-3-2006 20:24 Print reply

Posts: 10560
dan is je cilinder niet ori meer
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
chrisda 16-3-2006 20:28 Print reply
Posts: 387
hmmm owke, maar als ik met zo'n gianelli maar +- 10 harder gaat kan ik net zo goed ff wachte tot k weer geld heb en gelijk goed doen
met goeie cilinder etc dat hij hard rijd en ook trekt
weet iemand nog een goeie setup waarmee je lekker trekt en hard rijd met uitlaat die niet teveel lawaai maakt en beetje orgineel lijkt.
prijs maakt nog ff niet uit gwoon om ff te vergelijken maar als je ongeveer weet wat het agllemaal gaat kosten zou dat wel handig zijn
hoef nou niet gelijk 180 te rijden maarja kan ik nu ff uitzoeken of ik rond de 80 of rond de 100 ga rijden.
en heeft iemand GOeie ervaringen met begrenzers? heb namelijk gehoord dat het eigenlijk niet goed is , vooral niet als je lang begrensd rijd. eurobegrenzer is dat een goeie?

 
Remco RS 16-3-2006 20:29 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chrisda
hmmm owke, maar als ik met zo'n gianelli maar +- 10 harder gaat kan ik net zo goed ff wachte tot k weer geld heb en gelijk goed doen
met goeie cilinder etc dat hij hard rijd en ook trekt
weet iemand nog een goeie setup waarmee je lekker trekt en hard rijd met uitlaat die niet teveel lawaai maakt en beetje orgineel lijkt.
prijs maakt nog ff niet uit gwoon om ff te vergelijken maar als je ongeveer weet wat het agllemaal gaat kosten zou dat wel handig zijn
hoef nou niet gelijk 180 te rijden maarja kan ik nu ff uitzoeken of ik rond de 80 of rond de 100 ga rijden.
en heeft iemand GOeie ervaringen met begrenzers? heb namelijk gehoord dat het eigenlijk niet goed is , vooral niet als je lang begrensd rijd. eurobegrenzer is dat een goeie?


begrenzers veroorzaken sluiting in je ontsteking

edit: als je ze te lang aan hebt staan

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 16-3-2006 om 20:29 uur.
 
MT70-nolimit 16-3-2006 20:30 Print reply

Posts: 4322
Begrenzers zijn kut, je kunt em beter gewoon smeren voor de politie.

Als je tussen de 80 en de 100 wilt rijden dan pak je gewoon een 70malossi. Daar hou je gewoon de ori carb achter en dan rijd dat ook wel mooi.
 
gaat lang goed
chrisda 16-3-2006 20:30 Print reply
Posts: 387
ja zoiets had ikal gehoord dus denk dat ik dus dat ook niet ga doen maarja das dus niet echt belangrijk meer wil alleen nog ffweten of iemand dus een goeie setup weet voor honda nsr

Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 16-3-2006 om 20:31 uur.
 
chrisda 16-3-2006 20:33 Print reply
Posts: 387
en hoeveel kost zoiets, is er een groot verschil tussen 2de hands en nieuw en wat zijn dan de beste merken van cilinders en die andere dingen die je vervang voor opvoeren
 
Remco RS 16-3-2006 20:34 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chrisda
ja zoiets had ikal gehoord dus denk dat ik dus dat ook niet ga doen maarja das dus niet echt belangrijk meer wil alleen nog ffweten of iemand dus een goeie setup weet voor honda nsr

Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 16-3-2006 om 20:31 uur.

ja kijk, als je die begrenzer alleen met de roller aan hebt, maakt t niet zoveel uit

tenzij je erg vaak op de roller staat

edit: en een goede tweedehands zonder vegen enzo kan prima, scheelt nogal in prijs

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 16-3-2006 om 20:35 uur.
 
vooruitnietachteruit 16-3-2006 20:36 Print reply

Posts: 618
Niet een combinatie van snelle uitlaat en bijv 18 mm carburateur?
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 16-3-2006 20:38 Print reply

Posts: 10560
als je helemaal nieuwe setup kiest , en 75 oid wil rijden had ik een 50 athena , 18 mm keihin , en een techno of proma oid pijp .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
chrisda 16-3-2006 21:00 Print reply
Posts: 387
en wat voor een setup is goed als ik tussen de 80 100 wil rijden
en snel optrekken

oja wat ook wel leuk is is niet 100 rijden maar ongeveer 75 maar dat hij dan kei hard trekt of moet je daar echt pro voorzijn om dat allemaal aan te passen of zo, of kan je dat doen door gewoon onderdelen te kopen die je verder neit hoeft aan te pasen?
 

Dit topic is 2306 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved