Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - RS50 begrenzingen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 903 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #35550 - RS50 begrenzingen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2093 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HvdK 16-3-2006 14:36 Print topicpost
Posts: 30
ik heb een RS50 melandri uit 2000, hij loopt niet echt lekker trekt redelijk op maar komt vanaf de 4de versnelling niet meer naar de 10k en in de 6de versnelling blijft hij in bij de 7k steken, de top ligt rond de 65... veel te langzaam voor mij!:P

volgens mij is de uitlaat wel ontgrensd, weet iemand waar de begrenzing zit? en ik lees dat er meerdere begrenzingen zijn bij de RS, welke zijn dit?

hopelijk kunnen jullie me helpen,

mvgr hans
 

MrOi 16-3-2006 14:39 Print reply

Posts: 3110
uitlaat begrenzing is een ringejte in de flens

alle begrenzers: http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/488

kdenk dat je hem gewoon moet afstellen.
 
XT Supermotard For Sale!
mtx freak 16-3-2006 14:42 Print reply

Posts: 2711
zit er op de 2000 modellen een slome of snelle cilinder?

is hij wel goed afgesteld?
 
cmtheman 16-3-2006 14:45 Print reply

Posts: 2710
ik d8 de snelle, maar is de uitlaat ring wel helemaal erui, of is het gat groter gedremeld?? anders moet de hele ring eruit

en afstellen doet wonderen (als je da nie kan, laat bromboer het doen)
 
ZAC #802, KNMV #82
HvdK 16-3-2006 16:28 Print reply
Posts: 30
bedankt voor de snelle reacties, toen ik hem van de zomer kocht reed hij wel 80, misschien versleten zuiger? of zeg ik nou iets heel doms?
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 16-3-2006 16:29 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HvdK
bedankt voor de snelle reacties, toen ik hem van de zomer kocht reed hij wel 80, misschien versleten zuiger? of zeg ik nou iets heel doms?


kan een versleten zuiger/zuigerveren/cilinder zijn idd
wat ook kan :
nu door koude weer slechte afstelling
uitlaat dichtgeslipt
filter dicht
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Dennis van Mook 16-3-2006 16:32 Print reply

Posts: 939
volgens mij zit onder de melandri de gilardoni 1, die zijn wel snel, maar zijn begrensd op de uitlaatpoort... Daarna kwam de gila2, standaard iets sneller, maar niet zo snel te maken als een gila 1..
dus was je zou kunnen doen is bij iemand de cilinder laten ontgrenzen, is bij de meeste niet zo heel duur
 
Hier_ben_ik - Administrator 16-3-2006 16:32 Print reply

Posts: 8499
Ten eerste welkom

Ten tweede een tip/opmerking..

je hoeft je posts hier niet af te sluiten met een groet/bedankje
 
Members zijn vervelend :-|
cmtheman 16-3-2006 16:33 Print reply

Posts: 2710
dus beste is: ff uitlaat eraf en kijken naar ring, en dan ff uitfikken, kan geen kwaad, wel ff nieuwe demperwol inproppen.
en ik zou je zuiger met veren ook vervangen ja, en ff kijken hoe je cilinder eruit ziet.

ook kan het schelen je benzinekraan en je carb. schoon te maken, kan namelijk verstopt zijn
 
ZAC #802, KNMV #82
BIET 16-3-2006 16:36 Print reply

Posts: 22355
Als die beginpost zo lees kan ook goed zijn dat ie te zwaar vertand is...
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
HvdK 16-3-2006 16:46 Print reply
Posts: 30
hmm carburateur laatst schoongemaakt hielp niet, kzal die benzinekraan is proberen.. heb nl ook het gevoel dat ik hem eerder op reserve moet doen dan die 2.7 liter.. kdoe mn onderhoud allemaal zelf, mn pa heeft een auto garage wel zo handig en ik heb de uitlaat al uitgefikt ennum hoe weet ik zeker dat er een Gilardoni 1 op zit?
en crossgek welk filter bedoel je precies, lucht? die is nl hartstikke schoon brommer heeft naar mijn weten niks vervangen gehad in zn 12000 kilometerige leventje.. afstellen zit achter het vliegwiel tog? wat is de standaard vertanding?
 
BIET 16-3-2006 16:47 Print reply

Posts: 22355
Welke vertanding heb je er op heej?

En wat wil je nou eigelijk precies bereiken?

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 16-3-2006 om 16:48 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Palava 16-3-2006 16:47 Print reply

Posts: 2866
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Als die beginpost zo lees kan ook goed zijn dat ie te zwaar vertand is...

dat lijkt me niet aangezien hij het eerst wel trok..

hij heeft dus vermogen verloren, kan het recente weer zijn. kan uitlaat of inlaat verstopt of gewoon slijtage aan zuiger(veren)
 
BIET 16-3-2006 16:48 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Palava
[...]

dat lijkt me niet aangezien hij het eerst wel trok..

hij heeft dus vermogen verloren, kan het recente weer zijn. kan uitlaat of inlaat verstopt of gewoon slijtage aan zuiger(veren)

Waar staat dan dat ie eerst wel goed trok en blablablba? Ik kan het nerges zien
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
cmtheman 16-3-2006 16:49 Print reply

Posts: 2710
als hij eerst 80 reed en meer toeren maakte, ligt het niet aan de vertanding, dan had hij al eerder zo moeten rijden,
je hebt nu:
-uitlaat uitgefikt, maar niet naar de ring gekeken
-luchtfilter schoongemaakt
-carburateur schoongemaakt

dus nu rest: kijken naar ring in de uitlaat (maar minst waarschijnlijke),je benzinefilter in de tank schoonmaken, zuiger vervangen, je bougie vervangen, kijken of de uitlaatpoort van de cilinder dicht zit en alles op slijtage controleren, veel plezier!!

vermogenverlies: zegt hij in zijn 2e post in dit topic, reed van de zomer 80, dus vermogenverlies

Dit bericht is gewijzigd door cmtheman op 16-3-2006 om 16:51 uur.

Dit bericht is gewijzigd door cmtheman op 16-3-2006 om 16:52 uur.
 
ZAC #802, KNMV #82
BIET 16-3-2006 16:51 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
als hij eerst 80 reed en meer toeren maakte, ligt het niet aan de vertanding, dan had hij al eerder zo moeten rijden,
je hebt nu:
-uitlaat uitgefikt, maar niet naar de ring gekeken
-luchtfilter schoongemaakt
-carburateur schoongemaakt

dus nu rest: je benzinefilter in de tank schoonmaken, zuiger vervangen, kijken of de uitlaatpoort van de cilinder dicht zit en alles op slijtage controleren, veel plezier!!

Ja, ma WAAR staat dat ie eerst 80 reed enzow? Verzinne jullie dat of kijk ik er over heen?

 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!

Dit topic is 2093 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved