Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - warm worden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1160 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #35544 - warm worden
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1833 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

REPSOL_MIKE 16-3-2006 15:43 Print reply

Posts: 2238
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Inox
[...]

Lijkt me nogal raar dat een uitlaat aan de binnenkant kan gaan roesten van niet goed warmrijden. Dan zou er op een of andere andere manier water(damp) in de uitlaat moeten komen?


jah tis wel zo...dat n uitlaat eerder weg is als men veel korte stukjes rijd...bij n auto tenminste dan...van korte stukjes word uitlaat niet warm, dus verdampt de condens niet...en blijft er waer staan in bv demper..maar euh imo nooit last van bij n brommer
 
Shifty 16-3-2006 15:47 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: REPSOL_MIKE
[...]


jah tis wel zo...dat n uitlaat eerder weg is als men veel korte stukjes rijd...bij n auto tenminste dan...van korte stukjes word uitlaat niet warm, dus verdampt de condens niet...en blijft er waer staan in bv demper..maar euh imo nooit last van bij n brommer



Gewoon lekker doorrijden dus en geen kleine endjes rijden
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
BIET 16-3-2006 15:49 Print reply

Posts: 22355
Setup heeft natuurlijk ook invloed op de betrouwbaarheid . Als je origineel rijd zal het wa langer mee gaan dan met een 70 blablabla erop...
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
crossgek - Forum en Sales Moderator 16-3-2006 15:51 Print reply

Posts: 10560
en een merk cilinder gaat met hetzelfde gebruik ook langer mee als een immi
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
BIET 16-3-2006 15:52 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
en een merk cilinder gaat met hetzelfde gebruik ook langer mee als een immi

Ken ook iemand die heeft met z'n NSR al dik 60000 er op staan met een imi en imi zuiger.. ding heeft alleen totaal geen kracht meer en gaat nog maar 40 ....
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Shifty 16-3-2006 15:53 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Ken ook iemand die heeft met z'n NSR al dik 60000 er op staan met een imi en imi zuiger.. ding heeft alleen totaal geen kracht meer en gaat nog maar 40 ....


nieuwe zuigerveertjes doen wonderen
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
crossgek - Forum en Sales Moderator 16-3-2006 16:15 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Ken ook iemand die heeft met z'n NSR al dik 60000 er op staan met een imi en imi zuiger.. ding heeft alleen totaal geen kracht meer en gaat nog maar 40 ....


60000 km
meeste scooters met 25000 km ontgrenst zijn al door hun zuiger/zuigeveren heen
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
BIET 16-3-2006 16:17 Print reply

Posts: 22355
Kan er wel nieuwe zuigerveren in doen, ma die cil is echt op.. gloof mij maar...

@ Crossgek:
Honda kwaliteit

Ma dat ding komt ech nauwlijks meer vooruit, volgus mij trekt mij fiets nog harder op


Gaan we nu weer ontopic? Anders krijgen we strx boze mods. Wel mooi voorbeeldje voor de TS wa er gbeurt als je te lui bent voor onderhoud:P

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 16-3-2006 om 16:18 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
crossgek - Forum en Sales Moderator 16-3-2006 16:21 Print reply

Posts: 10560
import cilinder worden niet door honda gemaakt en zijn dus niet echt honda kwaliteit te noemen , ik weet zeker dat dat ding de nodige onderhoud heeft gehad want anders red je de 60000 km niet met een import .

lijkt me aardig ontopic omdat dit aangeeft dat een oude honda nog prima instaat is veel km's te draaien
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Blukaap2 16-3-2006 16:21 Print reply

Posts: 9956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: REPSOL_MIKE
[...]


jah tis wel zo...dat n uitlaat eerder weg is als men veel korte stukjes rijd...bij n auto tenminste dan...van korte stukjes word uitlaat niet warm, dus verdampt de condens niet...en blijft er waer staan in bv demper..maar euh imo nooit last van bij n brommer


2-takt uitlaat is ook 1 vette aangekoolde prut van binnen .
4-takten is het wel heel normaal.
 
Stoere brommers
Schrabbekerke 16-3-2006 16:22 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Kan er wel nieuwe zuigerveren in doen, ma die cil is echt op.. gloof mij maar...

@ Crossgek:
Honda kwaliteit

Ma dat ding komt ech nauwlijks meer vooruit, volgus mij trekt mij fiets nog harder op


Gaan we nu weer ontopic? Anders krijgen we strx boze mods. Wel mooi voorbeeldje voor de TS wa er gbeurt als je te lui bent voor onderhoud:P

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 16-3-2006 om 16:18 uur.







Dit bericht is gewijzigd door Schrabbekerke op 16-3-2006 om 16:22 uur.
 
BIET 16-3-2006 16:23 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
import cilinder worden niet door honda gemaakt en zijn dus niet echt honda kwaliteit te noemen , ik weet zeker dat dat ding de nodige onderhoud heeft gehad want anders red je de 60000 km niet met een import .

lijkt me aardig ontopic omdat dit aangeeft dat een oude honda nog prima instaat is veel km's te draaien

hmmz jah ok... Maar blok is wel honda.. en geloof mij... dat ding krijgt o,o onderhoud . Heeftie geen tijd voor.. v/d zomer hebbe vriend va maj en ik da ding maris fatsoenlijk afgestelt (uitlaat ingenomen, niet ech afgestelt op ori pijp dana zeg ma:P) Remblokke vervange.. remde ech met ijzer.. en ketting + tandwiele vervangen.. ninjasterren . V/d zomer komt flikkere we er ff een nieuw blok onder+cil+carb, want die carb is ook gaar...
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
crossgek - Forum en Sales Moderator 16-3-2006 16:24 Print reply

Posts: 10560
owjah dat is wel zo bij mt , als je een techno ofzo hebt wil die nog wel eens scheuren bij bocht (volgens mij omdat ze geen 2e ophangpunt hebben ) als hij begint te schuren en je last hem scheurt hij een week later wel op een andere plek , nieuw uitlaatje kost iets van 20 euro ofzo . en gaat weer een paar maanden mee




wat ik trouwens het grootste nadeel aan met een mt lange stukken rijden is dat ze meer verbruiken als een nieuwe brommer.
mijn mt gaat nu ongeveer evenhard als een ontgrendse senda en verbruik zown beetje de helft meer

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 16-3-2006 om 16:27 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
BIET 16-3-2006 16:24 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
[...]


afbeelding




Dit bericht is gewijzigd door Schrabbekerke op 16-3-2006 om 16:22 uur.

Jah dat vind ik nou zo lullig om meteen te doen:P.. maar aan andere kant heeft hij wel gelijk dat toch wel ontopic is...

@ Crosgek:
Jah dan is de vraag of het niet beter is te investere in een gezonde uitlaat...

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 16-3-2006 om 16:25 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!

Dit topic is 1833 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved