Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Ideale Tandwielverhouding Mtx-sh met Nsr blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 863 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #35491 - Ideale Tandwielverhouding Mtx-sh me...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4500 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx_owned 13-3-2006 21:13 Print topicpost

Posts: 2183
Hoi,

ik heb een 50cc Nsr blok op mijn Mtx-sh liggen met een 18mm keihin, maar hij trekt bijna niet weg, en in z'n vier (heb maar 4 versnellingen) zakt ie in toeren en snelheid. Ik weet dat dit te maken heeft met dat ik een hele verkeerde tandwielverhouding heb 14-47 ofzo. Kan iemand mij vertellen wat de ideale tandwielverhouding hiervoor is? Ik wil gewoon lekker weg kunnen trekken en rond de 60/70 kmh rijden. Wie kan mij de goede tandwielverhouding hiervoor geven?
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes

niekmtx 13-3-2006 21:33 Print reply

Posts: 471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
Hoi,

ik heb een 50cc Nsr blok op mijn Mtx-sh liggen met een 18mm keihin, maar hij trekt bijna niet weg, en in z'n vier (heb maar 4 versnellingen) zakt ie in toeren en snelheid. Ik weet dat dit te maken heeft met dat ik een hele verkeerde tandwielverhouding heb 14-47 ofzo. Kan iemand mij vertellen wat de ideale tandwielverhouding hiervoor is? Ik wil gewoon lekker weg kunnen trekken en rond de 60/70 kmh rijden. Wie kan mij de goede tandwielverhouding hiervoor geven?


ik heb 6 vers blok met 14-42 mtx-sh blok.. rij 70 met ori cil..
 
Brommerloos
mtx_owned 13-3-2006 21:42 Print reply

Posts: 2183
Ok dank u,

kga er wel mee experimenteren.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
master3rnie 13-3-2006 21:43 Print reply

Posts: 601
heb ook 4 bak.. ik het 13 42 rond die grote moet je gaan kijken inderdaad..
 
Djeep 13-3-2006 21:43 Print reply

Posts: 8621
Wat voor 1 50cc heb je dan?

Kep 50cc Charmoo met 16mm, Homoet, 4 bak. twv: 14:47 ga ik ong 75 mee.. met 13:47 gaa ik 70
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
mtx freak 13-3-2006 21:45 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master3rnie
heb ook 4 bak.. ik het 13 42 rond die grote moet je gaan kijken inderdaad..


jij hebt een ander blok

nsr en mb/mt/mtx-ot verschillen tog qua vertanding in eht blok of niet?

 
niekmtx 13-3-2006 21:47 Print reply

Posts: 471
is je carb nie toevallig overkill dat hij daarom vlut trekt? want lijkt mij dat nsr cil wel met 14 47 fantsoenlijk voor uit moet gaan.. of je moet andere sproeier ofzo proberen.

Dit bericht is gewijzigd door niekmtx op 13-3-2006 om 21:48 uur.
 
Brommerloos
Djeep 13-3-2006 21:49 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: niekmtx
is je carb nie toevallig overkill dat hij daarom vlut trekt? want lijkt mij dat nsr cil wel met 14 47 fantsoenlijk voor uit moet gaan.. of je moet andere sproeier ofzo proberen.

Dit bericht is gewijzigd door niekmtx op 13-3-2006 om 21:48 uur.


Is het een STD of een snelle? op std kan het misschien eventueel heel klein beetje veel zijn...

Maja mijn 50cc snel heeft ook al beetje moeite soms met flinke tegenwind... met 14:47. Met 13:47 draaid ie gewoon vrolijk door
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
mtx_owned 13-3-2006 21:51 Print reply

Posts: 2183
Kheb ori 50cc 18mm keihin ori proma uitlaat normale luchtfilter nog ori demper 4bak en 14-47 verhouding.

alleen kheb me mtx nu compleet uit mekaar liggen.
ben bezig met totale revisie. het blok is al af,
maar voordat ik hem uit mekaar had, trok ie bijna
niet weg en zakte hij in toeren in zn 4 en de snelheid nam af.
maar de goede verhouding lijkt me handig om te weten voordat ik
em weer in mekaar zet, nu kan ik overal nog goed bij. Dus vooral het achtertandwiel is erg belangrijk.

maar as ie weer helemaal compleet is, wordt de setup:

50cc origineel, 18mm keihin, originele luchtfilter of powerfilter, onbegrensde CDI, originele proma, en een leuke demper.

dus voor die nieuwe setup zou het handig zijn om te weten.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
niekmtx 13-3-2006 21:52 Print reply

Posts: 471
ik heb nu gewoon ori cil (stnd dus) met 12mm carb.. op mtx-sh.. AC en rijd gewoon netjes 70.. met wat voor wind ook.. behalve windkracht 8 ofzo dan.. maar met 18mm rijd hij zelfde.. alleen zuipt meer en trekt minder op,, vandaar dat ik d8 dat hier het probleem ook is,, voor 50cc lijkt mij echter 16mm een van de beste maten te zijn.
 
Brommerloos
mtx_owned 13-3-2006 21:53 Print reply

Posts: 2183
ja het is gewoon een standaard 50cc

met z'n 2en wegrijden lukt helemaal niet.
dan sloeg ie af.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
niekmtx 13-3-2006 21:54 Print reply

Posts: 471
50cc origineel, 18mm keihin, originele luchtfilter

Dat stuk klinkt me niet zo goed..

Wel snelle luchtslang? (grote)??? en ori cil met 18 lijkt me toch beetje te.. t kan.. oft kan niet.. ik denk dat het daar ligt
 
Brommerloos
mtx_owned 13-3-2006 21:55 Print reply

Posts: 2183
volgens mij moet et gewoon kunnen.

vriend van me heeft het ook, en dat ding loopt ook mooi met die setup
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
gerarddg 14-3-2006 12:43 Print reply

Posts: 404
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
volgens mij moet et gewoon kunnen.

vriend van me heeft het ook, en dat ding loopt ook mooi met die setup


Met een 18mm keihin moet het makkelijk lukken op een 50cc cilinder. Kijk maar naar mijn setup.
Met mijn volende setup:

50cc GE2
18mm Keihin
4kleps malossi
proma uitlaat
snelle luchtslang

rijd ik ongeveer 60 met 13-45 als tandwiel verhouding. En dat ding trekt echt super goed weg. Hij is niet sloom ofzo. Ik rijd ongeveer 58 op 8000 rpm. En 50 met 7000 rpm. Dus heb geen last van overtoeren enzo.

Dit bericht is gewijzigd door gerarddg op 14-3-2006 om 12:46 uur.
 
Kawaz 14-3-2006 12:57 Print reply

Posts: 136
ej weet iemand hoe dat nou zit met brommerrijbewijs/certificaat??
Want zou volges mij eerst oktober 2006 ingevoerd worde n lees gister in de krant dat t nu pas vanaf eind 2007 is ofzo...
iemand die weet hoe t zit??
 
Handbuilt is just an other way of saying the door will come off.
aprilia rs 50 girl 14-3-2006 12:59 Print reply

Posts: 4805
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawaz
ej weet iemand hoe dat nou zit met brommerrijbewijs/certificaat??
Want zou volges mij eerst oktober 2006 ingevoerd worde n lees gister in de krant dat t nu pas vanaf eind 2007 is ofzo...
iemand die weet hoe t zit??



open eerst je eigen topic maar, of stel je vraag in het kleine vragen topic. en anders gebruik de search
 
henkie

Dit topic is 4500 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved