Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MBX 80 Cilinder opboren tot 55mm ???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 833 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35480 - MBX 80 Cilinder opboren tot 55mm ??...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3277 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

John Huijben 13-3-2006 17:02 Print topicpost

Posts: 2433
Mijn MBX80 cilinder is vanmiddag vastgelope.
Maar boring is momenteel 50,25. en schijnbaar zijn er nu geen zuigers meer te krijgen.
Dusja ik heb nog wel wat andere orginele 80's ligge die nog wel gehoond kunnen worden.. maar als je toch moet gaan boren vroeg ik me af of een mbx cilinder ook tot 55mm opgeboord kan worden, en dan een vertex zuiger van n eurocilindro erin.

Ik heb wel gehoord dat anderen dit hebben gedaan, maar als ik zeld ga meten dan blijkt het onderste deel van het cilinderhemd maar 56mm is.
Dat zou betekenen dat het cilinderhemd dan of maar 0,5mm dik word, of dat de onderste 11mm van het cilinderhemd eraf moet.

beide lijkt me niet echt ideaal.

53mm zuigers zou dan weer wel een goede oplossing zijn. alleen zitte bij die zuigers de slotjes naast de uitlaatpoort, en dat kan bij mij niet.

weet hier iemand meer van???

 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last

buldogo2 13-3-2006 17:16 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
Mijn MBX80 cilinder is vanmiddag vastgelope.
Maar boring is momenteel 50,25. en schijnbaar zijn er nu geen zuigers meer te krijgen.
Dusja ik heb nog wel wat andere orginele 80's ligge die nog wel gehoond kunnen worden.. maar als je toch moet gaan boren vroeg ik me af of een mbx cilinder ook tot 55mm opgeboord kan worden, en dan een vertex zuiger van n eurocilindro erin.

Ik heb wel gehoord dat anderen dit hebben gedaan, maar als ik zeld ga meten dan blijkt het onderste deel van het cilinderhemd maar 56mm is.
Dat zou betekenen dat het cilinderhemd dan of maar 0,5mm dik word, of dat de onderste 11mm van het cilinderhemd eraf moet.

beide lijkt me niet echt ideaal.

53mm zuigers zou dan weer wel een goede oplossing zijn. alleen zitte bij die zuigers de slotjes naast de uitlaatpoort, en dat kan bij mij niet.

weet hier iemand meer van???




Mijn 80cc cilinder heeft een dia van 60mm, dus dan zou je er een van een mtx-r2 moeten zoeken, en van die malossi zuigers(ik neem aan dat je die bedoelt met 53mm) heb je 2 types, met 2 en met 1 zuiger veer, dan weet ik niet hoe het slotje van de zuigerveer met 1 zuiger veer zit, maar daar zou je een swat meer info over kunnen zoeken.
 
Born to ride
Schrabbekerke 13-3-2006 17:21 Print reply

Posts: 1812
Blukaap had dit volgens mij.
 
MT70-nolimit 13-3-2006 17:21 Print reply

Posts: 4322
In principe kan je zonder die hemden, ik heb namelijk iemand wel eens een cilinder zonder die hemden zien monteren en dat ging goed.
edit: tis inderdaad niet ideaal


Je moet gewoon ff kijken wat voor bus je overhoud als je em zover uitboort. Mijn MT8 cil is van 45 naar 49,5 geboort, ik heb nog een bus van 2mm over, op zich gaat het prima.

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 13-3-2006 om 17:25 uur.
 
gaat lang goed
Jarco 13-3-2006 17:23 Print reply

Posts: 4520
uitlaten boren en opnieuw een bus er in?

 
crossgek - Forum en Sales Moderator 13-3-2006 17:23 Print reply

Posts: 10560
je kunt ook die zuigerveerslotjes verzetten op je zuiger
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
John Huijben 13-3-2006 17:26 Print reply

Posts: 2433
ik kan deze op laten boren tot 5mm, maar dan moet er duis 11mm van mn hemd af.
is te doen en zal wel rijden.
maar ik denk dat t beter is dat ik opzoek na maar n ns1 of r2 cilinder, en dan dat richeltje in mn carter weg te frezen
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
richard3 13-3-2006 17:26 Print reply

Posts: 5198
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
je kunt ook die zuigerveerslotjes verzetten op je zuiger



ja daar had ik he vandaag idd nog met iemandt over er is een faq over hoe je dit moet doen denk dat jij dat toch wel moet kunnen

 
op naar de grote brommers
buldogo2 13-3-2006 18:38 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard3
[...]



ja daar had ik he vandaag idd nog met iemandt over er is een faq over hoe je dit moet doen denk dat jij dat toch wel moet kunnen



Malossi zuiger kost wel effe 125 euro, en kans dat het lukt is niet al te groot..
 
Born to ride
Johnny B 13-3-2006 18:40 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
Mijn MBX80 cilinder is vanmiddag vastgelope.
Maar boring is momenteel 50,25. en schijnbaar zijn er nu geen zuigers meer te krijgen.
Dusja ik heb nog wel wat andere orginele 80's ligge die nog wel gehoond kunnen worden.. maar als je toch moet gaan boren vroeg ik me af of een mbx cilinder ook tot 55mm opgeboord kan worden, en dan een vertex zuiger van n eurocilindro erin.

Ik heb wel gehoord dat anderen dit hebben gedaan, maar als ik zeld ga meten dan blijkt het onderste deel van het cilinderhemd maar 56mm is.
Dat zou betekenen dat het cilinderhemd dan of maar 0,5mm dik word, of dat de onderste 11mm van het cilinderhemd eraf moet.

beide lijkt me niet echt ideaal.

53mm zuigers zou dan weer wel een goede oplossing zijn. alleen zitte bij die zuigers de slotjes naast de uitlaatpoort, en dat kan bij mij niet.

weet hier iemand meer van???



dit gaat je zeker weten niet lukken

 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
richard3 13-3-2006 18:40 Print reply

Posts: 5198
hoezo is die kans klein ?
als je het goed doet lijkt het mij niet zo'n probleem maja
heb et zelf nooit gedaan dus mja

 
op naar de grote brommers
John Huijben 13-3-2006 18:42 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
[...]


dit gaat je zeker weten niet lukken



we zullen zien

met ns1 cilinder zou het toch echt moeten kunnen
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Johnny B 13-3-2006 18:43 Print reply

Posts: 8381
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
[...]


we zullen zien

met ns1 cilinder zou het toch echt moeten kunnen

ja ma ns1 is toch niet 56??
 
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren
mb-gek 13-3-2006 18:45 Print reply

Posts: 10385
als alleen die slotjes het probleem zijn dan verplaats je die toch gewoon ?
id goed te doen namelijk

 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ??
richard3 13-3-2006 18:48 Print reply

Posts: 5198
john was dat trouwens die cil die in je profiel staat ?
verder zou ik toch gewoon die slotjes verplaatsen

 
op naar de grote brommers
buldogo2 13-3-2006 18:49 Print reply

Posts: 2101
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
als alleen die slotjes het probleem zijn dan verplaats je die toch gewoon ?
id goed te doen namelijk


ja maar bij malossi zijn de zuiger veeren erg smal en de slotjes valen maar half in die sleuf, dus je hebt echt wijnig ruimte, het kan wel, maar is best wel een hoog risiko voor zoeen duure zuiger (vind ik dan)

En ja ik heb er ervaring mee want ik heb er zelf een met dit probleem :P
 
Born to ride

Dit topic is 3277 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved