buldogo2 |
13-3-2006 17:16 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
Mijn MBX80 cilinder is vanmiddag vastgelope.
Maar boring is momenteel 50,25. en schijnbaar zijn er nu geen zuigers meer te krijgen.
Dusja ik heb nog wel wat andere orginele 80's ligge die nog wel gehoond kunnen worden.. maar als je toch moet gaan boren vroeg ik me af of een mbx cilinder ook tot 55mm opgeboord kan worden, en dan een vertex zuiger van n eurocilindro erin.
Ik heb wel gehoord dat anderen dit hebben gedaan, maar als ik zeld ga meten dan blijkt het onderste deel van het cilinderhemd maar 56mm is.
Dat zou betekenen dat het cilinderhemd dan of maar 0,5mm dik word, of dat de onderste 11mm van het cilinderhemd eraf moet.
beide lijkt me niet echt ideaal.
53mm zuigers zou dan weer wel een goede oplossing zijn. alleen zitte bij die zuigers de slotjes naast de uitlaatpoort, en dat kan bij mij niet.
weet hier iemand meer van???
Mijn 80cc cilinder heeft een dia van 60mm, dus dan zou je er een van een mtx-r2 moeten zoeken, en van die malossi zuigers(ik neem aan dat je die bedoelt met 53mm) heb je 2 types, met 2 en met 1 zuiger veer, dan weet ik niet hoe het slotje van de zuigerveer met 1 zuiger veer zit, maar daar zou je een swat meer info over kunnen zoeken.
|
|
Born to ride |
|
Schrabbekerke |
13-3-2006 17:21 |
Posts: 1812 |
Blukaap had dit volgens mij.
|
|
|
|
MT70-nolimit |
13-3-2006 17:21 |
Posts: 4322 |
In principe kan je zonder die hemden, ik heb namelijk iemand wel eens een cilinder zonder die hemden zien monteren en dat ging goed.
edit: tis inderdaad niet ideaal
Je moet gewoon ff kijken wat voor bus je overhoud als je em zover uitboort. Mijn MT8 cil is van 45 naar 49,5 geboort, ik heb nog een bus van 2mm over, op zich gaat het prima.
Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 13-3-2006 om 17:25 uur.
|
|
gaat lang goed |
|
Jarco |
13-3-2006 17:23 |
Posts: 4520 |
uitlaten boren en opnieuw een bus er in?
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
13-3-2006 17:23 |
Posts: 10560 |
je kunt ook die zuigerveerslotjes verzetten op je zuiger
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
John Huijben |
13-3-2006 17:26 |
Posts: 2433 |
ik kan deze op laten boren tot 5mm, maar dan moet er duis 11mm van mn hemd af.
is te doen en zal wel rijden.
maar ik denk dat t beter is dat ik opzoek na maar n ns1 of r2 cilinder, en dan dat richeltje in mn carter weg te frezen
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
richard3 |
13-3-2006 17:26 |
Posts: 5198 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
je kunt ook die zuigerveerslotjes verzetten op je zuiger
ja daar had ik he vandaag idd nog met iemandt over er is een faq over hoe je dit moet doen denk dat jij dat toch wel moet kunnen
|
|
op naar de grote brommers |
|
buldogo2 |
13-3-2006 18:38 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: richard3
[...]
ja daar had ik he vandaag idd nog met iemandt over er is een faq over hoe je dit moet doen denk dat jij dat toch wel moet kunnen
Malossi zuiger kost wel effe 125 euro, en kans dat het lukt is niet al te groot..
|
|
Born to ride |
|
Johnny B |
13-3-2006 18:40 |
Posts: 8381 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
Mijn MBX80 cilinder is vanmiddag vastgelope.
Maar boring is momenteel 50,25. en schijnbaar zijn er nu geen zuigers meer te krijgen.
Dusja ik heb nog wel wat andere orginele 80's ligge die nog wel gehoond kunnen worden.. maar als je toch moet gaan boren vroeg ik me af of een mbx cilinder ook tot 55mm opgeboord kan worden, en dan een vertex zuiger van n eurocilindro erin.
Ik heb wel gehoord dat anderen dit hebben gedaan, maar als ik zeld ga meten dan blijkt het onderste deel van het cilinderhemd maar 56mm is.
Dat zou betekenen dat het cilinderhemd dan of maar 0,5mm dik word, of dat de onderste 11mm van het cilinderhemd eraf moet.
beide lijkt me niet echt ideaal.
53mm zuigers zou dan weer wel een goede oplossing zijn. alleen zitte bij die zuigers de slotjes naast de uitlaatpoort, en dat kan bij mij niet.
weet hier iemand meer van???
dit gaat je zeker weten niet lukken
|
|
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren |
|
richard3 |
13-3-2006 18:40 |
Posts: 5198 |
hoezo is die kans klein ?
als je het goed doet lijkt het mij niet zo'n probleem maja
heb et zelf nooit gedaan dus mja
|
|
op naar de grote brommers |
|
John Huijben |
13-3-2006 18:42 |
Posts: 2433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Johnny B
[...]
dit gaat je zeker weten niet lukken
we zullen zien
met ns1 cilinder zou het toch echt moeten kunnen
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Johnny B |
13-3-2006 18:43 |
Posts: 8381 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
[...]
we zullen zien
met ns1 cilinder zou het toch echt moeten kunnen
ja ma ns1 is toch niet 56??
|
|
Raps--> R-acende A-chterhoekers P-romoten S-nelheid Jje moet schieten anders kun je niet scoren |
|
mb-gek |
13-3-2006 18:45 |
Posts: 10385 |
als alleen die slotjes het probleem zijn dan verplaats je die toch gewoon ?
id goed te doen namelijk
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
richard3 |
13-3-2006 18:48 |
Posts: 5198 |
john was dat trouwens die cil die in je profiel staat ?
verder zou ik toch gewoon die slotjes verplaatsen
|
|
op naar de grote brommers |
|
buldogo2 |
13-3-2006 18:49 |
Posts: 2101 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-gek
als alleen die slotjes het probleem zijn dan verplaats je die toch gewoon ?
id goed te doen namelijk
ja maar bij malossi zijn de zuiger veeren erg smal en de slotjes valen maar half in die sleuf, dus je hebt echt wijnig ruimte, het kan wel, maar is best wel een hoog risiko voor zoeen duure zuiger (vind ik dan)
En ja ik heb er ervaring mee want ik heb er zelf een met dit probleem :P
|
|
Born to ride |
|