Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - nsr maakt kut geluid

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 873 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #35473 - nsr maakt kut geluid
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 969 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chrisda 13-3-2006 10:49 Print topicpost
Posts: 387
als mijn motor nog koud is maakt hij een geluid alsof er iets in de motor op een slechte manier ergens tegenaan schuurt of tik. en als ik weg wil rijden na ongeveer eerst 1 min warm lopen kan ik niet ver in de toeren komen want bij +- 5 รก 6 1000 toeren maakt hij een harder dan normaal tikkend geluid.en dan schakel ik eerder over. natuurlijk hij is nog koud en dan doet een motor altijd wat minder maar ik had hem afgelopen zaterdag met hogedruk schoongespoten en uitlaat uitgespoten.

(ik weet niet of het door damp komt van het water maar er kwam aan de boven kant waar de uitlaat vast zit aan de cilinder klein kringeltje rook(ofstoom) af.)

en voordat ik hem af had gespoten maakte hij niet zo'n tikkend/(lichtsoort van knallerig) geluid als hij nog koud was. kan het ook dat ik hem bij de cilinder gewoon niet goed vast heb geschroefd dat hij gewoon aan de bovenkant nog kleine stukje open is en daardoor wat meer lawaai maakt.
of dat hij nu ietsjes schoner is hij meer lawaai maakt??
in het begin lijkt het ook of hij wat kracht verliest(wel als de motor koud is).
verder is de motor gewoon origineel dus ik heb er niet aan geprutst of zo, nouja behalve uitlaat uitspuiten dan maarja dat kan niet echt slecht zijn alleen maarbeter.
 

Splendid 13-3-2006 10:52 Print reply

Posts: 8421
zit er niet nog allemaal water in je uitlaat?
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
RM-sm 13-3-2006 10:55 Print reply

Posts: 3908
ff je uitlaat der af hallen en onderste boven houden.. je heb kans dat der idd wat water in zit en dat vind je cilinder ook niet leuk..
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
chrisda 13-3-2006 11:00 Print reply
Posts: 387
hmm, kan natuurlijk wel maar heb nu al een aantal km gereden +- 40 en dan moet het er toch allang uitgeblazen zijn. en had voordat ik hem erop zette ook ut water uit laten lopen ( niet echt lang, heb hem niet uur laten staan, maar 1 min ongeveer dus..... maar daar kan de cilinder toch geen last van hebben heb weinig verstand van maar uhm uitlaat word alles uitgeblazen en niet erin dus hoe kan de cilinder daar dan last van hebben nogmaals heb weinig tot geen verstand van
 
verwijderd1 13-3-2006 11:01 Print reply

Posts: 3527
dat van dat vermogen had ik vroegah ook, dat ie pas na 1 km begon te trekken...hoop niet voor je dat je een pakking verrot heb gespoten ofzo..
 
RM-sm 13-3-2006 11:04 Print reply

Posts: 3908
dan moet je alles ff na lopen he..
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
MBX_cruiser 13-3-2006 11:24 Print reply

Posts: 828
Of in het slechtste geval waren je krukaslagers/big-end rot,
en heeft de cilinder nu nog wat water binnengetrokken waardoor alles nog een beetje gaan roesten is.

Ik weet niet of ik het juist begrepen heb, maar ik zou iig niet meer IN je uitlaat spuiten met water.

Als je het caterkapje aan de linkerkant van de motorblok eraf haalt (er zit geen olie in ofzo), zie je rond metalen ding waar je aan kan draaien(vliegwiel). Ga daar eens met je gewicht ophangen.
Als je merkt dat er beweging inkomt zijn je krukaslagers rot.

De big-end(drijfstang) speling kan je ook gemakkelijk controleren,
maar dan moet je je cilinder er aftrekken, maar ik vermoed dat je daar niet veel zin in hebt.

edit: Als je je vliegwiel bloot hebt, zou je ook es kunnen voelen of je het het een beetje kan draaien zonder weerstand, dus als je een beetje links rechts draait dat het een beetje tikt.
Dat het elke keer een paar mm ofzo geen weerstand heeft.
Dan is je big-end wrs rot.

Dit bericht is gewijzigd door MBX_cruiser op 13-3-2006 om 11:28 uur.
 
chrisda 13-3-2006 11:37 Print reply
Posts: 387
ow dat klinkt wel fucktup maar de brommer is volgens de verkoper helemaal opgeknapt dus ik denk (hoop) dat alles nog in een redelijk goeie staat is. en ik heb wel zin om dat uit elkaar te halen maar ik ben bang dat ik dan neit meer weet hoe ik het in mekaar moet zetten dus dat doe ik maar ff niet

en als ik dus dat vliegwiel stukje heen en weer kan bewegen zonder weerstand dan zou dat veroorzaker kunnen zijn van dat geluid

hoop eigenljk dat ut gewoon komt omdat de motor koud is want als hij wat warmer is en na ongeveer 1 km dan maakt hij het geluid niet meer, kan natuurlijk dat ik het dan neit hoor maar mijn brommer maakt niet zo'n oorverdovend geluid dus dan zal ik het wel horen. en dat vermogen is sinds die schoonspuitbeurt ook (gelukkig) alleen in de eerst paar honderd meters in eerste tot 3de versnelling, gebeurt eigenlijk alleen als ik hoog in de toeren zit, dus als ik dat geluid hoor schakel ik over naar zijn 2 en dan is het even over en dan 3 enzo. maarja, misschien komt het allemaal gewoon door het water en doet hij het vanmiddag gewoon beter. OF omdat de lucht koud is of vochtig of zoiets kan dat ?

PFFFF wel lang lulverhaal maarja

Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 13-3-2006 om 11:39 uur.
 
MBX_cruiser 13-3-2006 12:49 Print reply

Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chrisda
ow dat klinkt wel fucktup maar de brommer is volgens de verkoper helemaal opgeknapt dus ik denk (hoop) dat alles nog in een redelijk goeie staat is. en ik heb wel zin om dat uit elkaar te halen maar ik ben bang dat ik dan neit meer weet hoe ik het in mekaar moet zetten dus dat doe ik maar ff niet

en als ik dus dat vliegwiel stukje heen en weer kan bewegen zonder weerstand dan zou dat veroorzaker kunnen zijn van dat geluid

hoop eigenljk dat ut gewoon komt omdat de motor koud is want als hij wat warmer is en na ongeveer 1 km dan maakt hij het geluid niet meer, kan natuurlijk dat ik het dan neit hoor maar mijn brommer maakt niet zo'n oorverdovend geluid dus dan zal ik het wel horen. en dat vermogen is sinds die schoonspuitbeurt ook (gelukkig) alleen in de eerst paar honderd meters in eerste tot 3de versnelling, gebeurt eigenlijk alleen als ik hoog in de toeren zit, dus als ik dat geluid hoor schakel ik over naar zijn 2 en dan is het even over en dan 3 enzo. maarja, misschien komt het allemaal gewoon door het water en doet hij het vanmiddag gewoon beter. OF omdat de lucht koud is of vochtig of zoiets kan dat ?

PFFFF wel lang lulverhaal maarja

Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 13-3-2006 om 11:39 uur.



Met aan je vliegwiel te voelen kan je 2 dingen controleren:

1) erop duwen, axiale speling dus (niet draaien)
Als er dan beweging in komt zijn de lagers van de krukas een beetje
rot.

2) lichtjes draaien, als je een heel klein stukje kan draaien zonder dat de krukas meedraait (en dus de zuiger op en neer beweegt) kan dat betekenen dat er speling op de drijfstang zit. Verwar die wrijving van de zuiger niet met de weerstand van de spoelen.
Je zal dan wel merken dat er ook wat magnetische weerstand is,
maar dat heeft er niets mee te maken.

Om je een idee te geven:


Dat koperkleurige stuk is de drijfstang.
In je brommer hang aan het andere uiteinde je zuiger vast, die in je cilinder zit.
Waar de drijfstang vast zit aan die grote ronde schijven,
kan er speling zitten. Als je dus aan je vliegwiel (krukas) draait, gaat het dan eerst een heel klein stukje bewegen door de speling, en dan pas de kracht overbrengen op de zuiger.

Als alles warm is geworden, is het ook uitgezet, en kan de speling deels verdwenen zijn.

Het zou ook iets heel anders kunnen zijn,
maar dat het gewoon zou komen doordat het koud is buiten ofzo,
is niet de bedoeling.

Dit bericht is gewijzigd door MBX_cruiser op 13-3-2006 om 12:54 uur.
 
chrisda 13-3-2006 17:10 Print reply
Posts: 387
hey, thnx

vanmiddag reed ik weerop me nsr naar huis en toen ging ik ff luisteren wanneer dat de kracht wegvalt en of hij anders geluid maakt en zo, in zijn 1ste en 2de versnelling ging maakt hij al bij 5 a 6 duizend toeren kutgeluid maar daarna in de 3 en vooral 4 maakt hij al weer normaler geluid, en na 4,5 min maakt hij al veel minder lawaai, ook in zijn 1 en 2de versnelling. ik ga nog wel proberen naar die vliegwiel te kijken of daar speling opzit, maar denk en hoop dat het gewoon tussen me oren zit . maar in ieder geval bedankt voor iedereen die een ant heeft achtergelaten

Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 13-3-2006 om 17:11 uur.
 
HondaHeus 13-3-2006 17:19 Print reply

Posts: 1489
Mssn is demperwol in de uitlaat btje slecht..nieuwe wol erin mssn? Ik had ook lomp geluid..nieuwe wol, rijd als een zonnetje. Je kan ook gewoon glaswol gebruiken. Mijn oude wol was helemaal aangebakken en zwart. Nou trekt hij ook veel beter.
 
chrisda 13-3-2006 18:21 Print reply
Posts: 387
owke, datkan ook. ga morgen ff naar kijken nu veel te koud
 

Dit topic is 969 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved