Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chrisda
ow dat klinkt wel fucktup maar de brommer is volgens de verkoper helemaal opgeknapt dus ik denk (hoop) dat alles nog in een redelijk goeie staat is. en ik heb wel zin om dat uit elkaar te halen maar ik ben bang dat ik dan neit meer weet hoe ik het in mekaar moet zetten dus dat doe ik maar ff niet
en als ik dus dat vliegwiel stukje heen en weer kan bewegen zonder weerstand dan zou dat veroorzaker kunnen zijn van dat geluid
hoop eigenljk dat ut gewoon komt omdat de motor koud is want als hij wat warmer is en na ongeveer 1 km dan maakt hij het geluid niet meer, kan natuurlijk dat ik het dan neit hoor maar mijn brommer maakt niet zo'n oorverdovend geluid dus dan zal ik het wel horen. en dat vermogen is sinds die schoonspuitbeurt ook (gelukkig) alleen in de eerst paar honderd meters in eerste tot 3de versnelling, gebeurt eigenlijk alleen als ik hoog in de toeren zit, dus als ik dat geluid hoor schakel ik over naar zijn 2 en dan is het even over en dan 3 enzo. maarja, misschien komt het allemaal gewoon door het water en doet hij het vanmiddag gewoon beter. OF omdat de lucht koud is of vochtig of zoiets kan dat ?
PFFFF wel lang lulverhaal maarja
Dit bericht is gewijzigd door chrisda op 13-3-2006 om 11:39 uur.
Met aan je vliegwiel te voelen kan je 2 dingen controleren:
1) erop duwen, axiale speling dus (niet draaien)
Als er dan beweging in komt zijn de lagers van de krukas een beetje
rot.
2) lichtjes draaien, als je een heel klein stukje kan draaien zonder dat de krukas meedraait (en dus de zuiger op en neer beweegt) kan dat betekenen dat er speling op de drijfstang zit. Verwar die wrijving van de zuiger niet met de weerstand van de spoelen.
Je zal dan wel merken dat er ook wat magnetische weerstand is,
maar dat heeft er niets mee te maken.
Om je een idee te geven:
Dat koperkleurige stuk is de drijfstang.
In je brommer hang aan het andere uiteinde je zuiger vast, die in je cilinder zit.
Waar de drijfstang vast zit aan die grote ronde schijven,
kan er speling zitten. Als je dus aan je vliegwiel (krukas) draait, gaat het dan eerst een heel klein stukje bewegen door de speling, en dan pas de kracht overbrengen op de zuiger.
Als alles warm is geworden, is het ook uitgezet, en kan de speling deels verdwenen zijn.
Het zou ook iets heel anders kunnen zijn,
maar dat het gewoon zou komen doordat het koud is buiten ofzo,
is niet de bedoeling.
Dit bericht is gewijzigd door MBX_cruiser op 13-3-2006 om 12:54 uur.