Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - gereviseerd blok+zuiger inrijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1059 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35467 - gereviseerd blok+zuiger inrijden
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4393 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamaha_RD 12-3-2006 20:46 Print reply

Posts: 975
die koelvloeistof word ook een keer warm hoor
 
Vraag niet hoe het kan, geniet ervan!
Djeep 12-3-2006 20:48 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha_RD
die koelvloeistof word ook een keer warm hoor


ja maar niet dat die warmte denkt, kom laat ik ff elk molecuul KVS gaan verwarmen, alleen rond de cil Maar so hard sal het nie gaan
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Stefan.H 12-3-2006 20:53 Print reply

Posts: 125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]



in stationair draaid je KVS radje niet dus dat maakt geen bal uit..

ja hij warmt eerst de koelvloeistof op tot werktemeratuur en dan schakeld hij de waterpomp aan... dus maakt het nog niet uit

het word pas slecht lijkt me als je t blok boven werktemperatuur uitkomt anders maakt het toch helemaal niks uit...

Dit bericht is gewijzigd door Stefan.H op 12-3-2006 om 20:54 uur.
 
Djeep 12-3-2006 20:55 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stefan.H
[...]

ja hij warmt eerst de koelvloeistof op tot werktemeratuur en dan schakeld hij de waterpomp aan... dus maakt het nog niet uit

het word pas slecht lijkt me als je t blok boven werktemperatuur uitkomt anders maakt het toch helemaal niks uit...

Dit bericht is gewijzigd door Stefan.H op 12-3-2006 om 20:54 uur.


alsof dat ding weet wanneer de werktemperatuur is bereikt?


Maja het gaat over AC niet over LC
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Vinnie-89 12-3-2006 20:56 Print reply

Posts: 1870
de waterpomp van een LC draait toch altijd omdat hij op je krukas zit?
 
bart de scootergek 12-3-2006 20:56 Print reply

Posts: 8916
zullen we weer ontopic gaan? gedoe over ac/lc toch altijd .
 
Honda RC-33
Djeep 12-3-2006 20:57 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vinnie-89
de waterpomp van een LC draait toch altijd omdat hij op je krukas zit?



dacht ik eerst ook, maar had ergens gelezen van niet...


 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
christianos 12-3-2006 20:59 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer

[...]



doen we op et werk wel, zetten we em buiten, als ie een half uur later nog loopt istie goed


edit bij bart: wat hadden we afgesproken over de plek van je tekst?

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 12-3-2006 om 20:57 uur.

beetje
dom vind ik, ontzettend slecht..


je belast de cilinder niet, en dat is juist slecht..
laat een brommer hoooguit 10 min stationair draaien en thats it
 
Lykantroop 12-3-2006 21:00 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

beetje
dom vind ik, ontzettend slecht..


je belast de cilinder niet, en dat is juist slecht..
laat een brommer hoooguit 10 min stationair draaien en thats it



of gewoon niet, rustig warmrijden is beter
 
Djeep 12-3-2006 21:00 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

beetje
dom vind ik, ontzettend slecht..


je belast de cilinder niet, en dat is juist slecht..
laat een brommer hoooguit 10 min stationair draaien en thats it


Hoe kan nou niet belasten van een cilinder slecht zijn..? Naja het kan nooit echt goed sijn, maar slecht?
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
christianos 12-3-2006 21:00 Print reply

Posts: 20445
warmrijden is zowiezo idd veel en veel beter!

@djeep, kwa inslijten van de cilinder... dat maakt wel degelijk verschol om hem onbelast te laten inslijten later belasten verhoogd de kans op gezeur..

edit: ik zeg dus niet dat je meteen 10.000 toeren moet gaan janken, maar gewoon rustig belasten is heel goed!

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 12-3-2006 om 21:02 uur.
 
Vinnie-89 12-3-2006 21:02 Print reply

Posts: 1870
je moet gewoon rustig warmrijden want worden de vloeistoffen beter door de motor verdeeld (koelvloeistof,versnellingsbak/blok olie)
maar dat is nu wel duidelijk lijkt mij..
 
Djeep 12-3-2006 21:04 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
warmrijden is zowiezo idd veel en veel beter!

@djeep, kwa inslijten van de cilinder... dat maakt wel degelijk verschol om hem onbelast te laten inslijten later belasten verhoogd de kans op gezeur..

edit: ik zeg dus niet dat je meteen 10.000 toeren moet gaan janken, maar gewoon rustig belasten is heel goed!

quote]

Hmm wel een aannemelijke theorie..

Naja die goser sit 1x in de maand op BF, ik spreek hem morgen dus sal het doorgeven
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
christianos 12-3-2006 21:05 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vinnie-89
je moet gewoon rustig warmrijden want worden de vloeistoffen beter door de motor verdeeld (koelvloeistof,versnellingsbak/blok olie)
maar dat is nu wel duidelijk lijkt mij..

owja dat ook idd !

en je temperatuur wordt toch hoger, en je hebt rijwindkoeling
 
Tommyofzo 12-3-2006 21:06 Print reply

Posts: 6934
ik heb gereviceerd blok nieuwe cilinder+zuiger hoeveel moet ik dan inrijden?
 

Dit topic is 4393 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved