rs2 matrix |
12-3-2006 17:57 |
Posts: 577 |
schakel ongeveer 50 km net voor de powerband, dat voel je wel
de volgende 50 km in alle toergebieden rijden, dus dan weer veel toeren, dan weer wat minder,
dan is hij voldoende ingereden
|
|
|
|
xbmaster |
12-3-2006 18:04 |
|
SectorZero |
12-3-2006 18:06 |
|
rs2 matrix |
12-3-2006 18:06 |
Posts: 577 |
daar waar hij goed begint te trekken
dus als je rustig wegrijdt, dan voel je ineens dat hij harder gaat trekken, je moet zorgen dat je daarvoor schakelt
|
|
|
|
xbmaster |
12-3-2006 18:07 |
Posts: 164 |
okee zal het proberen :P moet ik me sowieso de eerste 50 km ff inhouden
|
|
Verkeersdrempels zijn gay !! |
|
mblover |
12-3-2006 18:08 |
|
Djeep |
12-3-2006 18:08 |
|
xbmaster |
12-3-2006 18:25 |
Posts: 164 |
je moest toch ook voordat je wegrijd je brommer eerst 10min. warm laten lopen en dan afzetten, laten afkoelen. En dan weer starten en wegrijden?
|
|
Verkeersdrempels zijn gay !! |
|
John Huijben |
12-3-2006 18:33 |
Posts: 2433 |
neehoor.
gewoon rustig warmrijden, nie volgas wegrijde ofzo.
als je nie al teveel toere maakt kun je ook best wel wat gas geve hoor alsie eenmaal goed warm is.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Vinnie-89 |
12-3-2006 18:35 |
Posts: 1870 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]
Als je optrekt dan sukkelt ie een beetje vooruit tot ie bij die powerband komt en dan schiet ie vooruit. (ik overdrijf het nu maar daar komt wel op neer)
Gebied waarin hij zo hard trekt is de powerband.
die van mij knalt weg in de powerband, maar niet bij iedere brommer merk je heel goed dat je in de powerband zit..
Dit bericht is gewijzigd door Vinnie-89 op 12-3-2006 om 18:43 uur.
|
|
|
|
Almer |
12-3-2006 19:43 |
Posts: 3325 |
je kan em ook gewoon ff half uurtje stationair laten draaien en dan voorzichtig wat wegrijden, inrijden van alleen zuiger is niet heel erg nodig, je moet wel rustig aan doen int begin, zeker als je nieuwe veren tegen een stootrand in de cilinder aankomen...
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
christianos |
12-3-2006 19:50 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Almer
je kan em ook gewoon ff half uurtje stationair laten draaien en dan voorzichtig wat wegrijden, inrijden van alleen zuiger is niet heel erg nodig, je moet wel rustig aan doen int begin, zeker als je nieuwe veren tegen een stootrand in de cilinder aankomen...
het niet inrijden zuiger is een best wel onderschat probleem.
moet je zeker wel doen
minstens 50 km rustig aan!( even een voorbeeldje, me c310 moet 500 km inrijden voor alleen een nieuwe zuiger)
zowiezo goed warm rijden
en almer, laat nooit een brommer stationair warm draaien, is waanzinnig slecht! beter rij je meteen rustig weg..
en al helemaal geen half uur
|
|
|
|
Stefan.H |
12-3-2006 20:40 |
Posts: 125 |
wat is er zo waanzinnig slecht aan warm draaien?
maakt toch niet uit bij watergekoeld zolang hij zijn warmte toch kwijt kan aan de koelvloeistof. en bij luchtgekoeld kan ik het met wel een beetje voorstellen maar 5 min maakt volgens mij niks uit.
|
|
|
|
Djeep |
12-3-2006 20:41 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Stefan.H
wat is er zo waanzinnig slecht aan warm draaien?
maakt toch niet uit bij watergekoeld zolang hij zijn warmte toch kwijt kan aan de koelvloeistof. en bij luchtgekoeld kan ik het met wel een beetje voorstellen maar 5 min maakt volgens mij niks uit.
in stationair draaid je KVS radje niet dus dat maakt geen bal uit..
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
Almer |
12-3-2006 20:46 |
|