Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - gereviseerd blok+zuiger inrijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1069 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35467 - gereviseerd blok+zuiger inrijden
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 4392 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

xbmaster 12-3-2006 17:55 Print topicpost

Posts: 164
Ik weet dat dit vast wel meer gevraagd is, maar ik kan het ff niet vinden dus vraag ik het hier maar
Ik heb een compleet gereviseerd blok en een nieuwe zuiger, hoe kan ik deze het beste inrijden? En hoeveel KM?
Ik heb geen toerenteller op mn MT dus ik kan niet zien hoeveel toeren ik rij
 
Verkeersdrempels zijn gay !!

rs2 matrix 12-3-2006 17:57 Print reply

Posts: 577
schakel ongeveer 50 km net voor de powerband, dat voel je wel

de volgende 50 km in alle toergebieden rijden, dus dan weer veel toeren, dan weer wat minder,

dan is hij voldoende ingereden
 
xbmaster 12-3-2006 18:04 Print reply

Posts: 164
wat is de powerband elkalweer

Dit bericht is gewijzigd door xbmaster op 12-3-2006 om 18:04 uur.
 
Verkeersdrempels zijn gay !!
SectorZero 12-3-2006 18:06 Print reply

Posts: 388
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xbmaster
wat is de powerband elkalweer

Dit bericht is gewijzigd door xbmaster op 12-3-2006 om 18:04 uur.

Het toerengebied waarin je het grootste motorvermogen hebt.
 
What's puzzling you is the nature of my game.
rs2 matrix 12-3-2006 18:06 Print reply

Posts: 577
daar waar hij goed begint te trekken
dus als je rustig wegrijdt, dan voel je ineens dat hij harder gaat trekken, je moet zorgen dat je daarvoor schakelt
 
xbmaster 12-3-2006 18:07 Print reply

Posts: 164
okee zal het proberen :P moet ik me sowieso de eerste 50 km ff inhouden
 
Verkeersdrempels zijn gay !!
mblover 12-3-2006 18:08 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xbmaster
wat is de powerband elkalweer

Dit bericht is gewijzigd door xbmaster op 12-3-2006 om 18:04 uur.



Als je optrekt dan sukkelt ie een beetje vooruit tot ie bij die powerband komt en dan schiet ie vooruit. (ik overdrijf het nu maar daar komt wel op neer)

Gebied waarin hij zo hard trekt is de powerband.
 
Djeep 12-3-2006 18:08 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xbmaster
okee zal het proberen :P moet ik me sowieso de eerste 50 km ff inhouden


duh zij ik tog al
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
xbmaster 12-3-2006 18:25 Print reply

Posts: 164
je moest toch ook voordat je wegrijd je brommer eerst 10min. warm laten lopen en dan afzetten, laten afkoelen. En dan weer starten en wegrijden?
 
Verkeersdrempels zijn gay !!
John Huijben 12-3-2006 18:33 Print reply

Posts: 2433
neehoor.
gewoon rustig warmrijden, nie volgas wegrijde ofzo.
als je nie al teveel toere maakt kun je ook best wel wat gas geve hoor alsie eenmaal goed warm is.

 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Vinnie-89 12-3-2006 18:35 Print reply

Posts: 1870
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]



Als je optrekt dan sukkelt ie een beetje vooruit tot ie bij die powerband komt en dan schiet ie vooruit. (ik overdrijf het nu maar daar komt wel op neer)

Gebied waarin hij zo hard trekt is de powerband.


die van mij knalt weg in de powerband, maar niet bij iedere brommer merk je heel goed dat je in de powerband zit..

Dit bericht is gewijzigd door Vinnie-89 op 12-3-2006 om 18:43 uur.
 
Almer 12-3-2006 19:43 Print reply

Posts: 3325
je kan em ook gewoon ff half uurtje stationair laten draaien en dan voorzichtig wat wegrijden, inrijden van alleen zuiger is niet heel erg nodig, je moet wel rustig aan doen int begin, zeker als je nieuwe veren tegen een stootrand in de cilinder aankomen...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
christianos 12-3-2006 19:50 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
je kan em ook gewoon ff half uurtje stationair laten draaien en dan voorzichtig wat wegrijden, inrijden van alleen zuiger is niet heel erg nodig, je moet wel rustig aan doen int begin, zeker als je nieuwe veren tegen een stootrand in de cilinder aankomen...

het niet inrijden zuiger is een best wel onderschat probleem.

moet je zeker wel doen

minstens 50 km rustig aan!( even een voorbeeldje, me c310 moet 500 km inrijden voor alleen een nieuwe zuiger)

zowiezo goed warm rijden

en almer, laat nooit een brommer stationair warm draaien, is waanzinnig slecht! beter rij je meteen rustig weg..
en al helemaal geen half uur
 
Stefan.H 12-3-2006 20:40 Print reply

Posts: 125
wat is er zo waanzinnig slecht aan warm draaien?
maakt toch niet uit bij watergekoeld zolang hij zijn warmte toch kwijt kan aan de koelvloeistof. en bij luchtgekoeld kan ik het met wel een beetje voorstellen maar 5 min maakt volgens mij niks uit.
 
Djeep 12-3-2006 20:41 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stefan.H
wat is er zo waanzinnig slecht aan warm draaien?
maakt toch niet uit bij watergekoeld zolang hij zijn warmte toch kwijt kan aan de koelvloeistof. en bij luchtgekoeld kan ik het met wel een beetje voorstellen maar 5 min maakt volgens mij niks uit.



in stationair draaid je KVS radje niet dus dat maakt geen bal uit..
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Almer 12-3-2006 20:46 Print reply

Posts: 3325

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

het niet inrijden zuiger is een best wel onderschat probleem.

moet je zeker wel doen

minstens 50 km rustig aan!( even een voorbeeldje, me c310 moet 500 km inrijden voor alleen een nieuwe zuiger)

zowiezo goed warm rijden

en almer, laat nooit een brommer stationair warm draaien, is waanzinnig slecht! beter rij je meteen rustig weg..
en al helemaal geen half uur



doen we op et werk wel, zetten we em buiten, als ie een half uur later nog loopt istie goed


edit bij bart: wat hadden we afgesproken over de plek van je tekst?

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 12-3-2006 om 20:57 uur.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)

Dit topic is 4392 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved