Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder bouten dood?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 962 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #35463 - Cilinder bouten dood?
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2661 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vanwalsum 12-3-2006 21:32 Print reply

Posts: 692
Ik ga er iig vanuit dat de veertjes versleten zijn. Want ik hoorde ze rammelen. Dacht tenminste dat dit ze waren. Wanneer hij warm was was het rammelen minder. En bij koud was het dus meer .

Wat kost een goeie zuiger? Maar had nergens last van. Dus denk dat hij nog wel even meekan.

Over die krasjes

De kras zit aan de onderkant net onder dat gat. En boven het gat een hele kleine. Die laatste voel je nouwelijks. Verders helemaal glad.



Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 12-3-2006 om 21:34 uur.
 
christianos 12-3-2006 21:34 Print reply

Posts: 20445
ik zou hem vervangen
 
vanwalsum 12-3-2006 21:37 Print reply

Posts: 692
Prijs?
 
christianos 12-3-2006 21:39 Print reply

Posts: 20445
40 euro voor een goede zuiger
edit: en dat is de investering waard!

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 12-3-2006 om 21:39 uur.
 
vanwalsum 12-3-2006 21:46 Print reply

Posts: 692
Noem eens wat voordelen? maar pff weer 40 euro. Ik denk toch dat ik het hiervoor even laat. Misschien over een half jaar ofzo... want die brommer heeft me al circa 300 euro meer gekost dan geplant. En in mei komt de verzekering er weer aan. En over 2 weekjes ook het certificaat...

Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 12-3-2006 om 21:47 uur.
 
Jarco 12-3-2006 21:47 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
Noem eens wat voordelen? maar pff weer 40 euro. Ik denk toch dat ik het hiervoor even laat. Misschien over een half jaar ofzo...



kun je best mee door rijden,
 
hond mb 12-3-2006 21:53 Print reply

Posts: 528
gewoon mee door jagen

 
Henk-88 13-3-2006 5:25 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
je stopt je zuigerveer in je cilinder, drukt hem naar het midden met de zuiger

je mag dan hoogstens 2/3 mm ruimte tussen de slotjes hebben!




Dan heb je verkeerde zuigerveren. 1,5 mm is wel het maximum aan speling wat je daar dan mag/kunt hebben.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
yudb 13-3-2006 8:17 Print reply

Posts: 709
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]




Dan heb je verkeerde zuigerveren. 1,5 mm is wel het maximum aan speling wat je daar dan mag/kunt hebben.



uuhm.. niet om t een of ander maar IK vind 1,5 mm wel het minimum hoor... als t bij mij minder is word er gewoon een stukje afgeveild...
 
Hardstyle 13-3-2006 9:55 Print reply

Posts: 1077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
je stopt je zuigerveer in je cilinder, drukt hem naar het midden met de zuiger

je mag dan hoogstens 2/3 mm ruimte tussen de slotjes hebben!


Ja hoor 2/3 mm dan rammelen ze je blok al uit voor dat je de straat uit bent..

1mm/1,5mm vind ik ook wel de max..
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
De Schout 13-3-2006 10:02 Print reply
Posts: 5327
zo rond de .3/.4 mm hoort het normaal te zitten. en je rijd met een ge2 cil he? snel nieuwe zuiger erin zetten voor het spul kapot loopt! vertex zuigertje kost echt gin 40 eppo hoor..
 
tune tweak fiddle bang bummer
Menu2t 13-3-2006 16:23 Print reply

Posts: 2815
gewoon je zuiger en cilinder mee nemen een andere zuiger met bijpassende veertjes kopen,, * ik weet niet of je ze derbij krijgt* en de investering is het wel waard,, kan der alleen maar beter om starten en optrekken en dus ook lopen,,,
 
NSR Supersprint special!
vanwalsum 13-3-2006 19:48 Print reply

Posts: 692
Goed nieuws. Heb een nieuw vertex zuigertje gekocht voor 32 euro. Dezelfde als erin zat. Is dit een goeie? Hij loopt stukken mooier en het stationair toerental is hoger. Dit duid op een betere compressie?

Ook is het rammelen van de zuigerveertjes verdwenen bij stationair. Alleen als je in de toeren komt hoor je het wel rammelen. Weet dus niet zeker of dit de veertjes zijn. Maar dit wordt misschien minder als het warm is.

Ben iig blij dat het geslaagd is. 3 maand geleden had ik nog nooit een blok gezien. En nu al cilindertjes verwisselen.

Wat er nu is vervangen. Zuiger, veertjes, busje tussen zuiger met klemmetjes en naaldlager. Hoe moet ik dit inrijden?
 
spoorlijncrosser 13-3-2006 19:50 Print reply

Posts: 2687
gewoon ff bij faq kijken
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 13-3-2006 19:52 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
Goed nieuws. Heb een nieuw vertex zuigertje gekocht voor 32 euro. Dezelfde als erin zat. Is dit een goeie? Hij loopt stukken mooier en het stationair toerental is hoger. Dit duid op een betere compressie?

Ook is het rammelen van de zuigerveertjes verdwenen bij stationair. Alleen als je in de toeren komt hoor je het wel rammelen. Weet dus niet zeker of dit de veertjes zijn. Maar dit wordt misschien minder als het warm is.

Ben iig blij dat het geslaagd is. 3 maand geleden had ik nog nooit een blok gezien. En nu al cilindertjes verwisselen.

Wat er nu is vervangen. Zuiger, veertjes, busje tussen zuiger met klemmetjes en naaldlager. Hoe moet ik dit inrijden?


50km, rustig warmrijden beetje extra olie
 

Dit topic is 2661 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved